بروز اختلالهای مکرر در درگاه پرداخت اقساط لیزینگ پارسیان در روزهای اخیر موجب بلاتکلیفی مشتریان خدمات متصل به این درگاه شده است.
طی روزهای گذشته مشتریانی که از خدمات متصل به این درگاه (که توسط تجارت الکترونیک پارسیان فراهم شده است)، استفاده کردهاند، ضمن ابراز نارضایتی از بروز مکرر اختلال در درگاه پرداخت لیزینگ و پرداخت الکترونیکی پارسیان، خواستار تسریع در رفع مشکلات آن شدند.
در گزارشی که یکی از پلتفرمهای ارائه کنندهی سرویسهای اعتباری عنوان کرده است، مشتریان، بروز این اختلال را موجب تاخیر در فرآیند پرداختها به ویژه در موعد سررسید اقساط دانسته و از بلاتکلیفی در نحوه بازپرداخت اقساط خود شکایت کردهاند.
بر اساس این گزارش، با وجود پیگیریهای مکرر و انتقال موضوع به مسئولان این درگاه، درگاه پرداخت اقساط پارسیان، روز گذشته تنها برای ساعاتی متصل و سپس مجددا از دسترس خارج شده است.
هنوز از دلایل بروز این اختلال گزارشی در دست نیست و لیزینگ هم در این زمینه اطلاعیهای رسمی منتشر نکرده و تماسها با مسئولان مرتبط نیز به نتیجه نرسیده است.
برخی از منابع، علت بروز این اختلال را بهروزرسانی سیستم پرداخت الکترونیک بانک پارسیان دانسته اما درباره زمان قطعی رفع مشکل ابراز بیاطلاعی کردهاند.
به نظر میرسد با توجه به بالا بودن حجم تراکنشهای مالی در ماه پایانی سال، عدم تسریع در رفع مشکل درگاه پرداخت پارسیان به افزایش نارضایتی در بین کاربران و متقاضیان پرداخت بیانجامد و منجر به مداخله احتمالی نهادهای نظارتی در این موضوع شود.