اسفند ۱۴۰۰ داغترین ماه برای صنعت گردشگری در دو سال اخیر بوده. در این ماه شرکتهای خدماترسانی شاهد چند برابر شدن درخواست سفر در بازه زمانی بهمن و اسفند نسبت به سال پیش بودند. فلایتیو در این بازه زمانی با رشد ۵ برابری درخواست سفر روبرو شد. بخشی از این افزایش درخواست مربوط به گسترش واکسناسیون و اعتماد بیشتر به سفر و بخش دیگر مربوط به کمپین «با فلایتیو سفر کن» بوده.
با فلایتیو سفر کن
زوجی که برای ماهعسل به بالی سفر میکنند، دانشجویی که آخر هفته را در ماسال میگذارند، خانوادهای که برای عید از استانبول بازدید میکنند. فلایتیو از تمامی این مسافرین به عنوان «کاشف فلایتیو» یاد میکند. فلایتیو از سال ۱۳۹۵ در صنعت گردشگری فعال شده و در ابتدا به دنبال تجمیع پروازهای خارجی در یک سرویس جامع بود. حالا با گذشت ۵ سال از این تاریخ و در آستانه پایان قرن، فلایتیو با کمپین «با فلایتیو سفر کن» به دنبال معرفی خدمات خود و همچنین گسترش این جامعه است.
استفاده از ظرفیت تلویزیون و تبلیغات ATL
کمپین «با فلایتیو سفر کن» در چندین مدیوم و رسانه مختلف منتشر شد که اصلیترین آنها بر پایه تبلیغات ATL و پخش در رسانه ملی صدا و سیما بوده. همچنان شبکههای استانی تلویزیون کانالهای ارتباطی پرمخاطبی برای هر برند است. با این حال صرف تکیه بر حجم مخاطب توانایی تبدیل به مسافر و عضوی از جامعه را ندارد. به همین خاطر پیام این کمپین فلایتیو، در راستا هویت برند است و بر پایه این هویت شکل گرفته.
هویت برند فلایتیو بر پایه کهنالگوی کاشف بنا شده و به همین خاطر باید عنصر کشف و جستجو در تمامی اجزای تبلیغات وجود داشته باشد. تمامی سناریوهای کمپین اخیر فلایتیو روایتی است از خروج از روتین روزمره و کشف مقصدی که همیشه آرزوی آن بین مردم وجود دارد. همچنین تلاش شده که بازتابی از تنوع موجود در فرهنگ سفر و فرهنگ ایران وجود داشته باشد.
اگر روتین روزمره شما کاری اداری در دفاتر تهران است، پس فلایتیو شما را به «کشف مرواریدهای جنوب» دعوت میکند. اگر روتین روزمره شما قدم زدن کنار سواحل جنوبی کشور است، فلایتیو شما را به «کشف بلندیهای البرز» دعوت میکند. این دید متنوع حتی در انتخاب بازیگر تبلیغها تاثیرگذار بود. به گفته فلایتیو، این استارتاپ تلاش کرده که برای بازتاب بهتر هر مقصد و جایجای ایران، از بازیگرانی کمک بگیرد که بومی همان منطقه هستند، همچنین برابری جنسیتی در طراحی سناریو و انتخاب بازیگر دخیل بود و تلاش شده تا حد ممکن این برابری حفظ شود. چنین دیدگاهی بر اساس همفکری و بنچمارک استانداردهای موجود در تولید محتوای بصری ایجاد شده.
در مجموع فعالیتهای ATL فلایتیو در کمپین «با فلایتیو سفر کن» در موارد زیر خلاصه میشود:
- تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران و مشهد
- پخش تبلیغات و تیرزهای تلویزیونی در تمامی شبکههای استانی
- پخش تبلیغات گسترده در فرودگاه امام خمینی
دایرهای تبلیغاتی
طراحی یک کمپین ۳۶۰ درجه احتمال موفقیت پیام ابتدایی را بیشتر میکند. به همین خاطر کمپین اخیر فلایتیو در کنار تبلیغات ATL تمرکز خاصی بر روی تبلیغات BTL و TTL هم داشت. فعالیتهای دیگر فلایتیو در موارد زیر خلاصه میشود:
- همکاری با پادکستهای پرمخاطب
- همکاری با نشریات و رسانهها (نخشه تهران، رسانههای آنلاین، مجله فیلم، مجله سفر، مجله دالان، مجله حرفههنرمند)
- پخش گسترده تبلیغات بنری و نیتیو
- پخش تبلیغات ویدیویی در رسانههای پخش آنلاین
- اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام و توییتر
- ارسال هدایا برای همکاران
- کمپین نصب اپلیکیشن
- ایمیل مارکتینگ و اساماس مارکتینگ
- همکاری با مجموعههای تخفیف گروهی
- حضور در باشگاه مشتریان شرکتهای همکار
به گفته فلایتیو، تلاش این استارتاپ در بهمن و اسفند ماه بر این بوده که فرایند سفر را آسانتر کرده و هزینه آن را برای مسافرین کاهش دهند. بر اساس هویت برند این استارتاپ، کشف اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر آخرین سفر برای پایان قرن از اهمیت بالایی برخوردار است.
سالهای روشن پیشرو
بر اساس روند بازار گردشگری، آماری که از سوی وزارت بهداشت در زمینه کنترل بیماری کرونا منتشر میشود و مهمتر از همه درخواست خود مردم برای مسافرت، آیندهای روشن برای صنعت گردشگری پیشبینی میشود. طبق گفته فلایتیو، طبعا تغییر هزینهها از سوی سازمانها و ایرلاینها دغدغه مهمی است. با این حال مردم به دنبال بازگشت به روتین سفر خود هستند و فلایتیو در این زمینه فعالیت خود را با سرعت پیگیری میکند.