رقابت بین‌المللی «کنز» با حمایت ایرانسل برگزار شد

رقابت علمی بین‌المللی «کنز (KANS)»، با حمایت ایرانسل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، آیین پایانی دومین رقابت علمی بین‌المللی کنز، از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با حمایت ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به عنوان شریک رویداد، برگزار شد.

 

عنوان KANS، مخفف عبارت انگلیسی «Knowledge Application and Notion for Society»، به معنی کاربرد دانش و ایده برای جامعه است. هدف از این رقابت، ارائۀ راه‌حل‌های مبتنی بر علم، برای مسائل پیش‌روی جوامع بشری است که توسط دانشمندان جوان، دانشجویان و پژوهشگران زیر ۴۵ ساله در ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و نیز مسلمانان سایر کشورها، ارائه می‌شود.

 

دومین دوره این رقابت، از سال گذشته و در حوزه‌های «اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی»، «آب، محیط‌زیست، انرژی»، «فناوری‌اطلاعات و ارتباطات»، «سلامت و فناوری پزشکی»، «حمل و نقل» و «حوزۀ ویژۀ ۱۴۰۰: معدن و صنایع معدنی» آغاز شد و آیین پایانی آن همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ (۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت) برگزار شد. در این دوره، ۶۵۸ اثر از دانشمندان ۲۵ کشور جهان شامل ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، ۷۷ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴۱ اثر نیز در حوزه حمل و نقل توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد.

 

از جمله اهدافی که رقابت کنز در پی تحقق آن است، می‌توان به یافتن راه‌حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فعلی جوامع بشری، استفاده از شخصیت‌ها و ظرفیت متخصصان برای توسعۀ دانش و فناوری و تأمین نیازهای صنایع مختلف، سوق دادن نخبگان جوان برای طراحی و اجرای پروژه‌های علمی با کیفیت بالاتر و در کمیت بیشتر، زمینه‌سازی تعامل بیشتر پژوهشگران، کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت علم و فناوری، ایجاد یک گنجینه ارزشمند از آثار با جمع‌آوری دستاوردهای شرکت‌کنندگان و نیز ایجاد شبکه‌های علمی در سطوح مختلف، اشاره کرد.

 

حوزه‌های رقابت کنز در دورۀ اخیر، شامل «اقتصاد، بانکداری و تأمین مالی»، «آب، محیط‌زیست، انرژی»، «فناوری‌اطلاعات و ارتباطات»، «سلامت و فناوری پزشکی»، «حمل و نقل» و «حوزۀ ویژۀ ۱۴۰۰: معدن و صنایع معدنی» بود.

 

در این رقابت بین‌المللی، شرکت‌کنندگان راه‌حل‌های خود را در حوزه‌های ششگانه، به‌صورت عام یا به‌صورت اختصاصی برای چالش‌های اعلام شده توسط پاویون‌های ملی و بین‌المللی از سراسر کشورهای اسلامی، در قالب یک فیلم ۳ تا ۵ دقیقه‌ای ارائه کردند.

 

پس از انجام فرایندهای ارزیابی و غربالگری‌های آثار طی چند مرحله، کمیته داوران در اجلاس نهایی، ۶ راه حل و ایده علمی را از بین آثار راه‌یافته به مرحلۀ نهایی، به عنوان برندگان رقابت انتخاب کرد.

 

برندگان برتر رویداد، جوایز و مزایایی مانند مدال کنز و لوح تقدیر، شمش طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینۀ فرصت مطالعاتی به ارزش ۲۰۰۰ دلار و امتیاز ویژه برای بهره‌مندی از دو پلتفرم ارزشمند بنیاد مصطفی(ص): STEP و EISA را دریافت کردند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن…

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم