معاون علمی خبر داد؛ ۳ برنامه ویژه برای ایجاد ۱۰ یونیکورن طی سه سال آینده

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، برنامه های این معاونت را برای ایجاد ۱۰ ابرشرکت طی سه سال آینده تشریح کرد.

 

روح الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای ایجاد ۱۰ ابرشرکت یا یونیکورن طی ۳ سال آینده گفت: در راستای تحقق این موضوع ۳ برنامه در دستور کار قرار دارد؛ نخستین برنامه، ایجاد و پیگیری پروژه‌های پیشران است. ما در معاونت علمی تا الان ۲۶ ابرپروژه تعریف کردیم که انجام دادن این پروژه‌ها عموماً بر پایه قرار گرفتن چند شرکت کنار یکدیگر است چون ابر شرکت وقتی ایجاد می‌شود که چند شرکت کوچک کنار هم قرار بگیرند.

 

دهقانی افزود: همچنین در بستر قانون جهش تولید و شعار سال گذشته، یک سری موافقت نامه‌هایی با دستگاه‌های بزرگ کشور مثل نفت، کشاورزی و پتروشیمی منعقد شد برای اینکه منابع شأن را در راستای حل مسائلشان بیاورند. مثلاً با وزارت نفت برای ۱۵ قلم تجهیزات توافق نامه‌ای انجام شد. اینها پروژه‌های بزرگی هستند که برای عملیاتی شدنشان، لزوماً باید مجموعه‌ها کنار هم قرار بگیرند.

 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به برنامه سوم این معاونت گفت: در مناسبات خارجی با توجه به شرایط کشور به دنبال این هستیم که شرکت‌های مشترک با شرکای خارجی ایجاد کنیم که هویت مشارکت کننده در آن شرکت‌ها، هویت کنسرسیومی داشته باشد. مثلاً برای اینکه در بازار فلان کشور مشارکت کنیم، شرکت‌های ما کنسرسیوم شوند و در بازارهای خارجی سهم دار شوند.

 

وی بیان کرد: بنابراین برای ایجاد ابرشرکت ها، ۳ بستر نیاز داریم که عبارت است از حمایت‌های بزرگ تحت عنوان پروژه‌های پیشران، پروژه‌های دستگاه‌ها و صنایع بزرگ و حمایت از خط صادراتی ویژه. این سه برنامه به عنوان بزرگترین ابزارهایی است که ما داریم خط گذاری می کنیم‌. این ابزارها به صورت خودکار، مجموعه‌ها را تشویق می‌کند که کنار هم قرار بگیرند و کنسرسیومی کار کنند و این اتفاق، نقطه شروع ابرشرکت شدن است.

 

دهقانی در پایان گفت: این شرکت‌ها باید غول فناوری کشور شوند تا سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را به حرکت درآورند.

 

منبع خبر: مهر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن…

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم