بعدازظهر امروز کافهبازار در یک رویداد آنلاین که از طریق آپارات پخش شد از پلتفرم جدید خود بنام «بینش بازار» رونمایی کرد. بازار تاکنون یکی از استارتاپهای پیشرو در انتشار گزارشهای فصلی و سالانه از کسبوکار خود بوده و اکنون این خدمت جدید قصد دارد تا دادههای بزرگترین فروشگاه ایرانی اندروید را در لحظه با مخاطبان به اشتراک بگذارد. بازار از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۲۴ گزارش مختلف منتشر کرده است.
بنابر اعلام بازار دادهها و گزارشهای این سرویس از دل ۱۰ سال فعالیت بازار و فعالیت صد هزار برنامه و بازی و دادههای رفتار بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال امروز، بر اساس سنجههای متفاوت، بررسی و محاسبه شده است.
در این نشست اعلام شد که بازار در طول یک ماه، بیش از ۱۳ میلیارد داده را ثبت میکند. بازار با بیش از ۱۰۰ میلیون خرید در اپلیکیشن خود، بیش از ۴۱ میلیون نصب فعال و بیش از ۱۸۷ میلیون دانلود برنامه و بازی در طول یک ماه دارد.
مهدی ناصری، مسوول سرویس بینش بازار در این مراسم گفت: «در این سرویس ۳۰ سنجه برای ۳۰ دسته مختلف مربوط به ۳۰ ماه اخیر منتشر شده است و قرار است به رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد.» با استفاده از این سرویس میتوان در لحظه با شاخصها و پارامترهای گوناگون اطلاعات کافهبازار را در بازههای مختلف زمانی مشاهده کرد؛ اطلاعاتی همچون از مدل گوشی گرفته تا میانگین تعداد برنامه روی دستگاه.
دادههای ارایه شده در این خدمت، امکان بررسی بهروز اطلاعات را برای تمامی کاربران بهرایگان فراهم میکند.
علیرضا اشکان، مدیر بازاریابی کافهبازار گفت مدیران پروژه، مدیران محصول و بازاریابها از اصلیترین مخاطبان این سرویس جدید بازار هستند. او همچنین از دیگر بازیگران این صنعت دعوت کرد تا دادههایشان را برای پویا شدن اکوسیستم استارتاپی به اشتراک بگذارند.