گزارش سال ۹۸ آپارات منتشر شد

بیش از ۱۰ سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات می‏گذرد.  از سال ۱۳۸۹ سایت های اشترک ویدیو بی‏شماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایت‏ها  ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانه‏ای کردند. با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی‌ دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می‏کند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است.

 

آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته‏ ‏است. از جمله اطلاعات این گزارش می‏توان به رتبه زیر  ۱۰۰الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیو‏ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و … اشاره کرد. داده‌هایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان می‏دهند و ثابت می‌کند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و  بدون توقف با دنیا رقابت کند.

 

آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند. همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت‏های ایرانی هم متعلق به آپارات است.  بیش از ۱۸۰ میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر می‌گیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.

 

همچنین در سال ۱۳۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کرده‏اند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می‏دهد. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.

 

در بخش گیم استریم، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ظرفیت‏های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه‌بندی کرده‌اند. اهمیت این آمار به اندازه‌ای است که به  صاحبان صنعت گیم کمک می‏کند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‌‏های کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.

 

رفتار شناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خواننده‌ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت‌های سیاسی علی ‏اکبر رائفی پور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیت‌های کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده‌اند.

 

همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی  از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم