قاره سیاه با توجه به توسعه روزافزون اینترنت، تبدیل به بازار ایدهآلی برای استارتاپها شده است و آنها رشد چشمگیری طی یک سال اخیر پیدا کردهاند.
شرکتهای استارتاپی این قاره سال گذشته میلادی مبلغی بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای استارتاپهای خود دریافت کردند. در این قاره، این برای نخستین بار است که بودجه استارتاپها از مرز یک میلیارد دلار در سال عبور میکند که این نشاندهنده رشد سریع اکوسیستمهای فناوری در این قاره است.
کشورهای نیجریه و کنیا بهترین مقصدهای سرمایهگذاری در قاره آفریقا بودهاند که به طور مشترک ۸۱.۵ درصد سرمایهگذاری دریافت شده در این کشورها شکل گرفته است که سپس مصر، آفریقای جنوبی، غنا، و اوگاندا در رتبههای بعدی هستند.
در سال ۲۰۱۹، بیشترین سرمایهگذاری، در استارتاپهای بخش “فناوریهای مالی” صورت گرفته است. فناوری پاک، فناوری سلامت و فناوری کشاورزی نیز در رتبههای بعدی قرار دارند.
فناوریهای استارتاپی در آفریقا از سال ۲۰۱۸ ناگهان رو به رشدی فزاینده گذاشت و به رکورد ۷۲۵ میلیون دلار دست یافت.
آفریقا از هر لحاظ میتواند بازار خوبی برای استارتاپها باشد. رشد جمعیت، کاهش هزینههای اینترنت و افزایش استفاده از تلفنهای هوشمند با در نظر گرفتن شکافهای زیر ساختی در این قاره، چشم انداز یک بازار جذاب را ارایه میدهد.
رکوردشکنی استارتاپهای آفریقا در سال ۲۰۱۹
مطالب مرتبط
هشدار گارتنر به CMOها: دو رکن اصلی بازاریابی مدرن در حال فروریختن است
بر اساس گزارش جدید «گارتنر» (Gartner)، کانالهای دیجیتال و شخصیسازی که ستونهای بازاریابی مدرن بودند، کارایی خود را از دست…
مدیرعامل Beehiiv: نگران اشباع خبرنامهها نیستیم؛ به سیستم عامل اقتصاد محتوا تبدیل میشویم
«Beehiiv» (بیهایو)، پلتفرم مشهور خبرنامه، همزمان با چهارمین سالگرد خود، با معرفی قابلیتهایی چون سازنده وبسایت هوش مصنوعی، پشتیبانی از…
گوگل برای رقابت با OpenAI، در حال دگرگونی بزرگی است
شرکت «گوگل» پس از غافلگیری توسط «OpenAI»، سه سال گذشته را صرف بازآفرینی خود کرده است. این غول جستجو اکنون…
مدیر توسعه کسبوکار تریگآپ: ادونچر؛ سفری برای فتح قلههای نوآوری شهرهای ایران است
«مجید عظیمی»، مدیر توسعه کسبوکار «تریگآپ»، در رویداد نهایی ادونچر اصفهان، از پروژه «منهای پایتخت» به عنوان «سفری برای فتح…