گزارش سال ۱۳۹۹ شرکت سرآوا منتشر شد

شرکت سرآوا گزارشی از عملکرد خود را در سال ۱۳۹۹ در وبسایت خود به شرح زیر منتشر کرده است:

 

دریافت فایل PDF گزارش ۱۳۹۹ سرآوا

 

۱ – حمایت از پورتفولیو به‌منظور ورود به بازار سرمایه

سرآوا در سال ۱۳۹۹ یکی از محورهای اصلی فعالیت خود را کمک به عرضه اولیه سهام (IPO) برخی از شرکت‌های پورتفولیوی خود مانند دیجی‌کالا و کافه‌بازار با هدف ورود به بازار سرمایه گذاشت. بخش عمده‌ای از اقدامات مالی و حقوقی و بازآفرینی ساختارهای حاکمیت شرکتی برای نیل به این هدف، به کمک تیم‌های سرآوا محقق شد. همچنین سرآوا کمک‌هایی به تغییر ساختار هلدینگ این شرکت‌ها به‌منظور آماده‌سازی مقدمات برای ورود به بورس انجام داد.

 

۲ – سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پورتفولیو

سرآوا در سال ۹۹ سرمایه‌گذاری‌هایی در قالب “افزایش سرمایه” در شرکت‌های پورتفولیو به‌ هنگام نیاز آنها انجام داد. این شرکت‌ها عبارتند از: تخفیفان، نوار و تسکولو.

 

۳ – تغییر ساختار سهامداری سرآوا

در سال ۹۹ فرآیند خروج کامل شرکت IIIC (سرمایه‌گذار اروپایی سرآوا) از سرآوا نهایی شد و هم‌اکنون در حال اجراست. با پایان این فرآیند که به زودی به سرانجام می‌رسد، مالکیت و سهام سرآوا ۱۰۰ درصد متعلق به سهامداران ایرانی خواهد بود.

 

۴ – مدیریت شرکت‌های پورتفولیو

طی ۹ سال فعالیت و سرمایه‌گذاری جسورانه، سرآوا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار روی کارآفرینان ایرانی و در بیش از ۳۵ استارتاپ کشور سرمایه‌گذاری کرد که منجر به اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر شده است. برخی از شرکت‌های پورتفولیوی سرآوا طی این سال‌ها با ادغام، انحلال و یا واگذاری سهام به کارآفرین (صلح سهام) مواجه شدند که امور مرتبط با آنها توسط سرآوا در حال انجام است.

 

در تصویر زیر لیست تمامی شرکت‌های فعلی پورتفولیو و میزان سهام سرآوا در آنها آمده است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم