گزارش ۱۴۰۰ اتاقک؛ زمستان دوباره در بهار گردشگری ایران

صنعت گردشگری ایران مانند تمام کشورهای دنیا همزمان با شیوع ویروس کرونا دوران کم‌رونقی را سپری کرد، با این‌حال بعد از افزایش واکسیناسیون و شروع آرام سفرها، امیدها برای رونق دوباره این صنعت افزایش پیدا کرد، شرکت‌های گردشگری در ایران نیمسال اول ۱۴۰۱ رشد بسیار خوبی را تجربه کردند و این نوید یک سال خوب برای صنعت گردشگری، باوجود تمام مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم می‌داد.

 

سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه اتاقک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت گردشگری در زمینه اجاره اقامتگاه نیز از این مورد مستثنی نبوده، گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک نشان می‌دهد که باوجود تمام موانع و مشکلات، این شرکت از نظر شاخص فروش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد متوسط ۴۴۰ درصدی و از نظر شاخص تعداد رزرو، رشد متوسط ۱۹۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

اتاقک همچنین در نیمسال اول ۱۴۰۱ نسبت به نیمسال اول سال ۱۴۰۰ از نظر شاخص فروش رشد بیش از ۶ برابری و از نظر شاخص تعداد رزرو رشد بیش از ۳ برابری داشته است.

 

اتاقک ضمن درنظرگرفتن شرایط گردشگری در پاییز که در میان شرکت‌های گردشگری به Low Season  معروف است، پیش‌بینی رشد ۵ برابری را در شاخص فروش برای پاییز ۱۴۰۱ متصور بود ولی با شروع اعتراضات و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در پایان شهریورماه و ادامه آن تا به امروز، صنعت گردشگری و شرکت‌های مرتبط با آن‌ هم دچار مشکل شدند.

 

وضعیت اجتماعی ایران در ۳ ماه گذشته همراه با قطعی اینترنت، تعدیل نیروی گسترده در صنایع مختلف، افزایش نرخ دلار و طلا، تورم افسارگسیخته و همچنین فضای روانی نامطلوب مردم در شرایط فعلی، فشار را بر صنعت گردشگری بیشتر کرد و باعث شد اتاقک از پیش‌بینی رشد ۵ برابری با واقعیت رشد ۲ برابری در شاخص فروش روبه‌رو شود، این میزان پایین رشد با توجه به وضعیت رشد خیلی خوب سامانه اتاقک در سال ۱۴۰۰ و روند رشد پرشتاب این شرکت در ۴ سال گذشته که در گزارش سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، خبر خوبی برای صنعت گردشگری نیست.

 

گزارش حال حاضر که مروری بر ۴ سال گذشته سامانه اتاقک است، با تخمین بازار صنعت اجاره اقامتگاه در جهان و ایران آغاز می‌شود و خبر از حجم بزرگ این بازار در ایران می‌دهد.

 

 حجم بازار ۱۱۰ هزار میلیاد ریالی در سال ۱۴۰۰ و سهم اندک ۹ درصدی بازار آنلاین این صنعت در ایران نسبت به متوسط جهانی و همچنین کشورهای منطقه، خبر از پتانسیل فوق‌العاده صنعت اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران دارد و نشان می‌دهد که همچنان اول راه هستیم.

 

اتاقک به عنوان یکی از اولین سامانه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه که کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده با رشد مرکب سالانه ۱۲۰ درصدی از نظر شاخص رزرو و رشد مرکب سالانه ۱۹۰ درصدی از نظر شاخص فروش در این ۴ سال روبرو بوده ‌که حدود ۲ سال از آن را نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است، این میزان از رشد با وجود موانع و بحران‌ها، خبر از پتانسیل عظیم در این صنعت می‌دهد.

 

گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک را از اینجا دریافت کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

دیجی‌پی، اسپانسر کتاب مدیریت مالی شخصی برای نوجوانان شد

دیجی‌پی، بستر هوشمند انواع خدمات پرداخت و اعتبار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود به منظور بالا بردن سواد مالی نوجوانان و دسترس‌پذیر کردن آموزش‌های مالی، اسپانسر تدوین و انتشار کتاب…
خبرها

هرلایف با قابلیت‌های جدید «کلینیک» و «فروشگاه» وارد مرحله‌ای نوین از خدمات سلامت دیجیتال شد

اپلیکیشن هرلایف، که ابتدا به عنوان یک ابزار ردیابی قاعدگی برای بانوان عرضه شده بود، حالا با افزودن دو قابلیت جدید «کلینیک» و «فروشگاه» به پلتفرم خود، در حال تبدیل…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم