علی‌بابا: می‌خواهیم یک شرکت فناوری محور سفر باشیم

صبح امروز شرکت علی‌بابا نشست خبری به منظور معرفی سرویس‌ها و ارایه عملکردی از فعالیت‌هایش را در محل دفتر «روز اول» خود در کارخانه نوآوری آزادی برگزار کرد.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل گروه علی‌بابا گفت ۵ سال از فعالیت این شرکت می‌گذرد و سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌دهند. علی بابا اکنون ۱۲ برند زیرمجموعه دارد.

در حال حاضر علی بابا سعی می‌کند سرویس‌های گردشگری را براساس تکنولوژی ارایه دهد. دستیار صوتی «دابی» از همین دست است. به گفته مدیران علی‌بابا، تلاش این مجموعه این است تا علی‌بابا صرفا یک آژانس آنلاین سفر نباشد و در وهله اول یک شرکت فناوری محور و تکنولوژیک باشد که خدمات سفر ارایه می‌دهد. به همین دلیل علی‌بابا در حال سرمایه گذاری و پیدا کردن استارتاپ‌هاییست که در شکل گیری این تجربه برای مشتری کمک می‌کنند.

توحید علی اشرفی، مدیر مارکتینگ علی‌بابا در ادامه گفت روی دستیار صوتی دابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بخشی از پشتیبانی کال سنتر را به صورت هوشمند انجام دهد. اکنون سرویس دابی به صورت پایلوت و بسیار محدود در حال سرویس‌دهی در کال سنتر علی‌بابا است.

شرکت علی‌بابا اکنون ۶۸۰ نفر پرسنل دارد.

علی اشرفی گفت: علی‌بابا حدود ۵۰ درصد مارکت گردشگری آنلاین را دارد، اما در کل بازار (آفلاین) بین ۷ تا ۸ درصد سهم را از آن خود کرده است. او در ادامه گفت علی‌بابا به سمت مارکت‌پلیس شدن پیش می‌رود و در حال حاضر پلتفرم فروش تور این شرکت به آژانس‌های سنتی فضا می‌دهد تا فرصت استفاده از مارکت‌پلیس علی‌بابا را داشته باشند و هم‌اکنون برخی کانترهای فروش تور روی سایت علی‌بابا توانسته‌اند ماهانه ۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشند.

طباطبایی گفت در آینده سرویس‌های متنوع‌تری ارایه خواهند داد و سرمایه‌گذاری جدی روی جاباما کرده‌اند تا سرویسی مشابه Airbnb ارایه دهند.

طباطبایی گفت سرمایه‌گذاری جدی هم برای برند هلوپرشیا علی‌بابا کرده‌اند که روی جذب توریست خارجی به ایران تمرکز دارد. همچنین برند مِدگو علی‌بابا سرویس توریسم سلامت ارایه می‌دهد.

در ادامه یکی از خبرنگاران پرسید آیا علی‌بابا دارد تبدیل به صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود؟

طباطبایی در پاسخ گفت در دنیا هم اتفاق میفتد که شرکت‌های بزرگ روی استارتاپ‌های کوچک سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما به این منظور شرکت توشا را داریم و این دِین را حس می‌کنیم که باید به رشد اکوسیستم کمک کنیم. مدگو یکی از این مثال‌ها است که روی آن سرمایه‌گذاری کردیم. دنیا دارد به این سمت پیش می‌رود که رقبای سنتی همچون بنز و بی ام و جوینت ونچری تاسیس کرده‌اند که روی شرکت CAR2GO سرمایه‌گذاری کرده‌اند که خودرو اجاره می‌دهد. چون ترندها در دنیا دیگر به سمتی پیش می‌رود که مردم کمتر دنبال مالکیت خودرو هستند.

تصاویر زیر مربوط به تور گردش در شرکت علی‌باباست که برای خبرنگاران برگزار شد.

link

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم