برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

علی‌بابا، صاحب نیمی از کیک گردشگری آنلاین ایران

مسعود طباطبایی مدیرعامل علی‌بابا می‌گوید حدود ۱۰ درصد از کل گردش مالی در صنعت گردشگری، در علی‌بابا اتفاق می‌افتد و حدود ۵۰ درصد از بخش آنلاین صنعت گردشگری هم متعلق به علی‌باباست.

 

با اعلام مدیرعامل گروه علی‌بابا از تبدیل شدن علی‌بابا به برند تکنولوژی و محصول محور، اکنون علی‌بابا به بزرگ‌ترین بازیگر صنعت گردشگری کشور تبدیل شده که سعی دارد در سال جدید با گسترش استراتژی‌ها و برنامه‌های جدید خود، همواره موقعیت برتر خود را در بازار گردشگری حفظ کند.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی‌بابا از برنامه‌های جدید خود در پایان سال در اوج فعالیت صنعت گردشگری می‌گوید: «امسال، کاربران می‌توانند جدا از خدمات مربوط به حمل و نقل، محل اقامت خود را نیز در علی‌بابا تهیه کنند، چرا که امروز بزرگترین فروشنده هتل‌های داخلی و خارجی علی‌بابا است و ما در ارائه خدمات آنلاین گردشگری، رتبه یک سفر هستیم.»

مدیرعامل علی‌بابا همچین از توسعه خدمات پشتیبانی در سه ماه آخر سال خبر داد: «با توجه به بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور، از روز ۲۹ دی ماه واحد مرکز تماس علی‌بابا در گرگان جهت ارائه خدمات پشتیبانی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.»

طباطبایی در مورد نحوه جدید خرید تورهای سفر برای کاربران خاطر نشان می‌کند: علی‌بابا یک مارکت پلیس برای تورهای سفری ایجاد کرده که بر اساس آن آژانس‌های مسافرتی می‌توانند خدمات‌شان را به کاربران بفروشند و ما در این حالت در قالب پلتفرم‌ها عمل می‌کنیم و در آن همه‌ی آژانس‌های گردشگری می‌توانند، خدمات و پکیج‌های خود را تعریف کنند و آن را به صورت آنلاین بفروشند.

مدیرعامل علی‌بابا همچنین از تغییر استراتژی جاباما خبر می‌دهد. او در این باره تصریح کرد: این سایت تا پیش از این بر رزرو هتل تمرکز کرده بود. اکنون جاباما قرار است صرفا بر محل اقامت خاص، مانند بوم‌گردی‌ها و موارد دیگر تمرکز کند. در این زمینه، موضوع ایجاد تحول در بازار را خواهیم داشت. امروز شاید افراد زیادی به این فکر نیستند که خانه‌های خود را اجاره دهند یا آن را تبدیل به یک اقامتگاه بومگردی کنند. سال‌ها پیش کسی که به پاریس سفر می‌کرد، تصور نمی‌کرد که بتواند جایی به جز هتل برود ولی امروز در پاریس، اقامتگاه‌های غیررسمی بیشتر از هتل‌ها هستند و سرویسی عالی را هم ارائه می‌کنند. جاباما برای ما نقش Airbnb  را دارد و در آینده به دنبال تحول این بازار هستیم.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی