علی‌بابا، صاحب نیمی از کیک گردشگری آنلاین ایران

مسعود طباطبایی مدیرعامل علی‌بابا می‌گوید حدود ۱۰ درصد از کل گردش مالی در صنعت گردشگری، در علی‌بابا اتفاق می‌افتد و حدود ۵۰ درصد از بخش آنلاین صنعت گردشگری هم متعلق به علی‌باباست.

 

با اعلام مدیرعامل گروه علی‌بابا از تبدیل شدن علی‌بابا به برند تکنولوژی و محصول محور، اکنون علی‌بابا به بزرگ‌ترین بازیگر صنعت گردشگری کشور تبدیل شده که سعی دارد در سال جدید با گسترش استراتژی‌ها و برنامه‌های جدید خود، همواره موقعیت برتر خود را در بازار گردشگری حفظ کند.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی‌بابا از برنامه‌های جدید خود در پایان سال در اوج فعالیت صنعت گردشگری می‌گوید: «امسال، کاربران می‌توانند جدا از خدمات مربوط به حمل و نقل، محل اقامت خود را نیز در علی‌بابا تهیه کنند، چرا که امروز بزرگترین فروشنده هتل‌های داخلی و خارجی علی‌بابا است و ما در ارائه خدمات آنلاین گردشگری، رتبه یک سفر هستیم.»

مدیرعامل علی‌بابا همچین از توسعه خدمات پشتیبانی در سه ماه آخر سال خبر داد: «با توجه به بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور، از روز ۲۹ دی ماه واحد مرکز تماس علی‌بابا در گرگان جهت ارائه خدمات پشتیبانی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.»

طباطبایی در مورد نحوه جدید خرید تورهای سفر برای کاربران خاطر نشان می‌کند: علی‌بابا یک مارکت پلیس برای تورهای سفری ایجاد کرده که بر اساس آن آژانس‌های مسافرتی می‌توانند خدمات‌شان را به کاربران بفروشند و ما در این حالت در قالب پلتفرم‌ها عمل می‌کنیم و در آن همه‌ی آژانس‌های گردشگری می‌توانند، خدمات و پکیج‌های خود را تعریف کنند و آن را به صورت آنلاین بفروشند.

مدیرعامل علی‌بابا همچنین از تغییر استراتژی جاباما خبر می‌دهد. او در این باره تصریح کرد: این سایت تا پیش از این بر رزرو هتل تمرکز کرده بود. اکنون جاباما قرار است صرفا بر محل اقامت خاص، مانند بوم‌گردی‌ها و موارد دیگر تمرکز کند. در این زمینه، موضوع ایجاد تحول در بازار را خواهیم داشت. امروز شاید افراد زیادی به این فکر نیستند که خانه‌های خود را اجاره دهند یا آن را تبدیل به یک اقامتگاه بومگردی کنند. سال‌ها پیش کسی که به پاریس سفر می‌کرد، تصور نمی‌کرد که بتواند جایی به جز هتل برود ولی امروز در پاریس، اقامتگاه‌های غیررسمی بیشتر از هتل‌ها هستند و سرویسی عالی را هم ارائه می‌کنند. جاباما برای ما نقش Airbnb  را دارد و در آینده به دنبال تحول این بازار هستیم.

link

مطالب مرتبط

مایکت

گزارشی از آمار پخش استریم بازی‌ها در بستر مایکت

از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم شده است. در این مدت، استریم‌های منتشر شده توسط گیم استریمرها
از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی…
خبرها

الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد

الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر عاملی شرکت نستله ایران منصوب شد.    مدیر عامل جدید نستله ایران فارغ‌التحصیل
الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر…
فناپ

گزارش «امنیت غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» توسط فناپ منتشر شد

گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و تاکید بر نقش ویژه‌ فناوری‌های دیجیتال، توسط فناپ
گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و…
خبرها

وزارت ارشاد متولی تبلیغات در حوزه VODهاست

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور در حوزه‌های چاپی، محیطی، فضای مجازی، صوتی و تصویری و
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم