امکانات جدید سامانه نوآفرین معرفی شد

سامانه نوآفرین که در نسخه اولیه خود امکان ثبت‌نام برای شرکت‌ها و تیم‌های استارتاپی و امکان اتصال به پیشخوان مجوز وزارت اقتصاد را فراهم آورده بود، حالا در نسخه دوم خود خبر از سرویس‌های دیگری از جمله اتصال به درگاه بانکی سداد و ایجاد پلتفرم سرمایه‌گذاری نوآفرین را می‌دهد.

 

درگاه پرداخت سداد با عضویت در نوآفرین

 

از اولین سرویس‌هایی که روی نسخه دوم سامانه نوآفرین قرار گرفته است، می‌توان به امکان ارائه درگاه بانکی سداد به تیم‌های ثبت‌نام شده در این سامانه اشاره کرد. سعید روشنی، مجری طرح نوآفرین در این رابطه اظهار داشت: تیم‌های نوپایی که در این سامانه ثبت‌نام و کد ۱۰ رقمی نوآفرین خود را دریافت کرده باشند، پس از استعلام از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات‌شان برای دریافت درگاه پرداخت به “سداد” نیز ارسال می‌شود.

سعید روشنی در حاشیه مراسم اتصال یکی از سرویس‌های شرکت «سداد» به سامانه ایران نوآفرین و امضای تفاهم‌نامه میان این شرکت و سازمان فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات کیف‌پول الکترونیکی روی سامانه نوآفرین گفت: «برای ایجاد این پلتفرم کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران این حوزه تشکیل و شرکت‌های نوآفرینی نیز که درخواست جذب سرمایه دارند از طریق این پلتفرم در خواست خود را ارائه می‌دهند و از سوی دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذار و VCهایی که جزو کنسرسیوم سرمایه‌گذاری نوآفرین هستند، آنها را انتخاب می‌کنند. البته این فقط بستری است که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های نوپا را به یکدیگر متصل می‌کند و این پلتفرم ارتباطی با صندوق سرمایه‌گذاری که در طرح نوآفرین به آن اشاره شده ندارد.

 

کد پستی برای استارتاپ‌ها

 

سعید روشنی همچنین درباره طرح‌های پیش رو در سامانه نوآفرین افزود: «یکی از طرح‌های آینده سامانه نوآفرین تخصیص کدپستی به تیم‌های فعال در فضای کار اشتراکی است. که مقدمات اولیه اجرای این طرح فراهم شده و امکان صدور کدپستی هم‌اکنون وجود دارد و طی چند روز آینده این طرح نیز رونمایی عمومی می‌شود. او همچنین از اتصال به سامانه «سرباز ماهر» خبر داد که از طریق آن شرکت‌های نوآفرین نیز می‌توانند مانند شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به جذب سرباز کنند.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم که سامانه تقاضای مجازی را بسازیم که بر اساس آن دولت‌ها یا شرکت‌های بزرگ نیازهای خود را مطرح کنند و استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپایی که قادر به ارائه آن سرویس هستند، سرویس مرتبط را به صورت مجازی به آنها ارائه دهند.

 

کیف پول مشترک

 

لازم به ذکر است که در این مراسم شرکت سداد و سازمان فناوری اطلاعات برای تکمیل سرویس‌های ارائه شده روی سامانه نوآفرین اقدام به امضای یک تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد یک کیف‌پول روی این سامانه کردند، محمد مهدی صادق، مدیرعامل شرکت سداد در این رابطه اظهار داشت: ما بخشی از پرداخت‌ها را به پرداخت آفلاین هدایت می‌کنیم، از همین رو سعی می‌کنیم خدمات کیف پول را گسترش دهیم و سعی داریم امکان استفاده آن را در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل و خرید و… فراهم کنیم.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این رابطه گفت: امروز علاوه بر اعلام امکان استفاده درگاه پرداخت الکترونیکی سداد، تفاهم‌نامه‌ای هم امضا کردیم تا بر اساس آن امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی سداد برای شرکت‌های نوپا فراهم شود. او همچنین در رابطه با طرح نوآفرین خاطر نشان کرد: این طرح به نوعی تغییر رویکرد دولت برای ایجاد شوق برای شرکت‌های نوپاست و هیچ شرکتی مجبور به ثبت‌نام در سامانه نوآفرین نیست، بلکه اگر می‌خواهد از مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای و سایر خدمات دولتی بهره ببرد، می‌تواند وارد این سامانه شود.

link

مطالب مرتبط

فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم