گزارش نشست خبری جشنواره وب و موبایل ایران

صبح امروز نشست خبری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با محوریت اطلاع‌رسانی از برنامه‌های جشنواره، آگاهی از مسئولیت‌های اجتماعی و چشم‌اندازهای آن در پنج گروه محتوا و خبری، سازمانی و اطلاع‌رسانی، کسب‌وکار، بازی و سرگرمی، و گروه‌های ویژه در خانه فرهنگ دیهیم برگزار شد.

 

یکی از بنیان‌گذاران جشنواره وب ایران، شایان شلیله، درباره گزارش وضعیت جشنواره و چشم‌اندازهای آن صحبت کرد. وی در ابتدا عنوان کرد این جشنواره پل ارتباطی بین فعالان این حوزه است و در تلاش هستیم تجربه ی نسل قدیم را به فعالان نسل جدید کسب‌وکارهای اینترنتی منتقل کنیم.

هدف این جشنواره کمک به استارتاپ‌های نوپا برای دیده شدن و همچنین کمک به استارتاپ‌هایی که چند سال فعالیت می‌کنند است که بتوانند اعتماد عمومی را جلب، محصولات خود را به مردم معرفی، و به مردم برای زندگی سالم‌تر کمک کنند.

 

وی در ادامه به آمارهای جشنواره اشاره کرد و گفت: «در ۱۲ سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۱۳ وبسایت و ۷ هزار و ۴۱۲ اپلیکیشن موبایل شرکت کرده‌اند. در این دوره ۳۰۲ هزار و ۳۸۵ رای مردمی تا امروز ثبت شده است.»

 

در بخش شورای داوری از ۲۸ نفر دعوت شده که ۲۱ نفر شرکت و به انتخاب کاندیداها کمک کردند. در رای گیری مرحله اول ۱۲ گروه در شورای داوری مطرح شد، که ۵ گروه به عنوان کاندید معرفی شدند. در مرحله آخر ۹۲۱۸۱ رای جمع آوری شده است، ۷۳۰۰ رای برای وب‌سایت‌ها و ۱۸۰۰۰ رای برای اپلیکیشن‌ها بوده است.

 

شلیله در ادامه عنوان کرد یک گروه ویژه با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی در شش شاخه مانند بلاک‌چین، اینترنت اشیا، شهر هوشمند و خانه هوشمند و…تشکیل شد.

 

تا کنون ۷۰ شرکت دانش‌بنیان ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام تا پانزدهم بهمن ماه ادامه دارد و انتخاب آنها بر عهده کمیته معاونت علمی است. شورای داوری تا هفته آینده یک اثر را به عنوان بهترین کاندید انتخاب می‌کند.

 

به طور کلی ۵۱ تندیس به وبسایت‌ها، ۳۴ تندیس به اپلیکیشن‌ها، و ۱۸ تندیس به گروه‌های ویژه اهدا خواهد شد.

 

به طور کلی بیشترین مشارکت در گروه‌های فروشگاه‌های آنلاین – خرید آنلاین، فروشگاه‌های تخصصی، خدمات مربوط به کسب‌وکار ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، آموزش آنلاین و وبسایت‌های شخصی است. کمترین شرکت‌کننده نیز در گروه‌های نیازمندی‌های شهر و استان‌ها، خرید بلیط سینما و تئاتر، شرکت‌های عضو سازمان بورس و بازی آنلاین ایرانی بود.

در این جشنواره ۳۲ غرفه در اختیار استارتاپ‌های نوپا و ۱۸ غرفه در اختیار استارتاپ‌های دیگر قرار می‌گیرد.

یکی از طرح‌های جشنواره وب و موبایل ایران طرح هفت شهر است. هفت شهر با شعار ”ایران فقط تهران نیست” در هفت شهر اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، بابلسر، شیراز، و یزد اجرا شد؛ که مدیران کسب‌وکار اینترنتی نیز در این راه همکاری داشتند و این طرح تجربه خوبی محسوب می‌شود که احتمالا در سال ۹۹ در هفت شهر جدید مانند تبریز، کرمان، اهواز، بندرعباس و… در خرداد ماه سال بعد اجرا خواهد شد.

 

الفت‌نسب در همین راستا درباره مسئولیت اجتماعی جشنواره اظهار داشت در ابتدا قرار بود موضوع کار آفرینان را استارت بزنیم که به دلایلی موفق نشدیم و مجددا به این نتیجه رسیدیم که در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان کار کنیم و سال گذشته تجربه خوبی با همکاری وب و موبایل ایران در این اکوسیستم توانستیم رقم بزنیم و یک مدرسه در شیر آباد را تکمیل کردیم.

 

شلیله عنوان کرد در هر شهر یک یا دو نفر از کسب‌وکارهای بزرگ به عنوان سخنران آورده شده و امسال سخنران از مدیران دولتی و حاکمیتی نخواهد بود. وی در ادامه به سوال خبرنگاران درباره شیوه اجرای داوری پاسخ داد و عنوان کرد شورای داوری در مرداد ماه انتخاب شده است و امسال سعی شده از تصمیمات فردی در اجرای داوری‌ها جلوگیری شود؛ و از افراد مختلف در حوزه‌های برنامه نویسی، طراحی، رسانه‌ها، و… دعوت شده است و امسال به دلیل پروسه اتوماتیک درباره داوری‌ها بحثی وجود ندارد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال درباره روند انتقادات به داورها گفت: «ما در گیر روند اجرایی هستیم و امسال با توجه به بازخوردها دو تغییر وجود دارد، یکی اینکه باید اطمینان پیدا کنیم کسب‌وکارهای شرکت‌کننده که کاندید شدن برای‌شان اهمیت دارد حتما شرکت کنند و دیگر اینکه نمی‌توان قانونی گذاشت که همه به دلیل پایین آمدن داوری شرکت نداشته باشند.»

 

احرام پوش نیز درباره محتوا عنوان کرد محتوا در این جشنواره یک معیار مهم در داوری است و شرکت‌کنندگان در کنار تجربه و ظاهر اثر باید در محتوا نیز سرمایه‌گذاری کنند.

 

شلیله در آبان ماه سال جاری از دبیری انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی استعفا کرد و به تازگی نیز مجددا از انجمن خارج شد؛ وی در این راستا اظهار داشت: «این اختلاف بنیادین نیست و اختلاف دیدگاه است و امسال تصمیم گرفته شد جشنواره وب در انجمن مدیریت نشود و با توجه به قطعی اینترنت مدیریت همزمان انجمن و همچنین کمک به برگزاری جشنواره وب برای من کار سختی بود و فشار جشنواره نیز زیاد بود.»

شلیله در پایان در رابطه با اختتامیه جشنواره عنوان کرد امسال کارگاه‌ها محتوای غنی‌تری دارند و دیگر تمرکز روی کارگاه‌های جنبی نیست و کارگاه‌ها شناخته‌شده‌تر و البته کمتر شده‌اند و برای نظم و تمرکز بیشتر تمام سخنرانی‌ها در سالن اصلی است.

اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…
کافه بازار

سرویس پرداخت مستقیم «بازارپی» به تپسی اضافه شد

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی
سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم