گزارش مراسم اختتامیه برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با محوریت معرفی بهترین وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایران در پژوهشگاه نیرو برگزار شد. ۲۴ ام بهمن اولین روز از اختتامیه این جشنواره است که به معرفی بهترین وب سایت ها می‌پردازد.

دوازدهمین جشنواره وب و موبایل با سخنرانی الفت نسب آغاز شد. وی سخنرانی را با شرایط سخت کسب وکار آنلاین و قطعی اینترنت در سال جاری آغاز کرد. او در این باره اظهار داشت: مراسم را در حالی آغاز می‌کنیم که کسب و کارها سال سختی را پشت سر گذاشته اند، سالی توام با مشکلات، از قطعی اینترنت گرفته تا سردرگمی کسب و کارها، تا کی قرار است اینگونه باشد، آیا دیواری کوتاه تر از کسب و کار مجازی در اقتصاد ایران وجود دارد؟ دولت وعده می‌دهد مجلس جلسه می‌گذارد، اما چرا پروژه درست حاصل نمی‌شود. برای همین است که امسال هیچ مقام دولتی را برای سخنرانی دعوت نکرده‌ایم، البته  نقد ما نقد مطالبه گرایانه است. تهدید نرم افزارها محدودیت دامنه‌ها، ایجاد موانع جدی بر سر راه اینترنت بین الملل نمونه بارز محدویت کسب و کار آنلاین است، با همه این‌ها جشنواره سعی کرده است دلخوشی برای استارتاپ‌ها به وجود آورد و از آنها حمایت کند.

در ادامه شایان شلیله از شرایط و نحوه انتخاب وب سایت ها و اپلیکیشن ها سخن گفت: ما در گذشته برای انتخاب بهترین وب سایت ها و اپلیکیشن ها مشکلاتی داشتیم، به طور مثال در سال ۹۱ هر کس هر سایت و یا اپلیکیشنی داشت می‌توانست در رای گیری شرکت کند اما از مشکلات این روش این بود که برخی سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌هایی که یا از نظر محتوای ضعیف بودند و با اینکه کپی بودند و یا حتی فیلتر بودند، می‌توانستند به راحتی بالا بیایند، اما با ایجاد شورای داوری ماهر در انواع حوزه ها و درست کردن پلتفرم‌ها، سعی در بهترین انتخاب‌ها داشته ایم. امسال نیز با انتخاب ۲۸ داور و رای گیری محرمانه به انتخاب وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها پرداختیم. مدلی که امروز به آن رسیده‌ایم، مدلی است که بیشتر از همه منتقدان و داوران به ما راهکار می‌دهند و ما هر چه در توان‌مان بوده برای حمایت و پاسداری شما انجام داده ایم.

در ادامه جشنواره، جواد عامل مدیرعامل نشان درباره تجربیات و موفقیت‌های نشان گفت: در سال ۹۵ اهداف نسبتا سنگینی را طراحی کردیم و در سال ۹۶ ما اولین نسخه آزمایشی سخنگوی تهران را راه اندازی کردیم، اما حجم فشار باعث شد تیم خسته شود و تا مرز تعطیلی کار پیش رفتیم. با گذشت زمان با همکاری نیروهای انسانی  و بازگشت دوباره  برخی از کارمندان که ستون تیم ما بوده اند اوضاع بهتر شد. در حقیقت مشکل ما این بود که با توضیح ندادن و نگفتن واقعیت به کارمندان باعث شده بودیم  کسب و کار دچار مشکل شود. با شکل گیری مسیریاب دال به این فکر افتادیم نشان را بوجود آوریم و در ظرف پنج الی شش ماه توانستیم نشان را ایجاد کنیم به این ترتیب بود که تیم رشد کرد و اعتماد رشد کرد و من اکنون خوشحال ترین مدیر عامل هستم.

در ادامه هادی شجاری بنیانگذار آریا مدتور درباره درآمدزایی ارزی اظهار داشت: کسب و کار شما به دلار چقدر است؟ آیا با توجه به فاصله دلار و ریال از سال ۹۷ وقت این نشده که در اکوسیستم استارتاپی از این فرصت استفاده کنیم؟ ما به راحتی میتوانیم کسب و کار خود را به دلار تبدیل کنیم. وی  همچنین افزود: در حال حاضر بیشترین درآمد آنلاین از نظر من در حوزه گردشگری سلامت است چرا که ما در حوزه پزشکی می‌توانیم خدمات را با قیمت بسیار پایینی ارایه دهیم و هم اینکه کشور ما از پیشینه پزشکی خوبی برخوردار است. وی در پایان افزود: ما به راحتی میتوانیم در کشورهایی مانند افغانستان و عراق کسب و کار خود را افزایش دهیم و فعالیت خود را در خارج از ایران نیز ادامه دهیم.

مهدی ناصری تحلیل گر داده کافه بازار در این مراسم درباره رشد صنعت برنامه های موبایلی در ایران خاطر نشان کرد: کافه بازار در سالیان گذشته با اشتراک اطلاعات به صورت دائمی در رشد هر چه بهتر قدم برمی‌دارد. وی در ادامه افزود ما با شاخص هایی مانند میزان عرضه و تقاضا، برنامه های موبایلی را ارزیابی می‌کنیم. وی گفت: بررسی سودآوری با چند شاخص درست نیست و با شاخص هایی مانند ارزش طول عمر مشتری و نرخ تکرار خرید ۹۰ روزه ، می‌توان سودآوری را مشخص کرد.

میلاد احرام پوش بنیان گذار جشنواره وب و موبایل ایران در دوازدهمین دوره این جشنواره خاطر نشان کرد: ایران فقط تهران نیست، ما در سال گذشته سعی کرده ایم به هفت شهر ایران از جمله شیراز، تهران، مشهد، رشت و قزوین و بابل و یزد سفر کنیم و با آن ها در حوزه استارتاپ ها به نشست پرداختیم و امیدواریم هر سال در این حوزه رشد بیشتری داشته باشیم. وی همچنین افزود ما همیشه به دنبال تعییر و بهترین بودن بوده‌ایم و این بهترین بودن را مدیون انتقادات هستیم.

برترین وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در نخستین روز از دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران :

۱.        بهترین وب سایت و اپلیکیشن در حوزه خانواده و کودک

از نظر داوران : نی نی بان

از نظر مردم : اتل متل توتوله

۲.        بهترین وب سایت و اپلیکیشن در حوزه سازمان های خیریه و فعالیت‌های اجتماعی

از نظر داوران : کاراز

از نظر مردم : سایه

۳.       بهترین ایلیکیشن در حوزه کتاب و دانش

از نظر داوران : فست دیکشنری

از نظر مردم : فست دیکشنری

۴.       بهترین وب سایت و اپلیکیشن در حوزه دانشگاه ها و موسسات آموزشی

از نظر داوران : مدرسه موسیقی رنگ و آهنگ

از نظر مردم : سازمان های بین المللی دانشگاهیان

۵.       بهترین وب سایت در حوزه گردشگری و سفر

از نظر داوران : همگردی

از نظر مردم : ماجراجو‌های ایرانی

۶.        بهترین وب سایت و اپلیکیشن در حوزه سازمان ها و موسسات دولتی

از نظر هیات داوران : سلول بنیادی بند خون رویان

۷.       بهترین وب سایت در حوزه تندرستی و سلامت اندام

از نظر هیات داوران : ورزش سه

از نظر مردم : ورزش سه

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم