رونمایی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های مستربلیط

اولین کنفرانس خبری مستر بلیط با حضور موسس و مدیر عامل مستر بلیط برگزار شد. در این نشست به معرفی هلدینگ عتیق گشت و استارتاپ های زیر مجموعه آن و رونمایی از آخرین ویژگی های سایت مستر بلیط پرداخته شد.

 

حمید رضا اشجع، قائم مقام هلدینگ عتیق گشت، موسس و مدیر عامل مستر بلیط عنوان کرد: مستر بلیط زیر مجموعه هلدینگ عتیق گشت است که در ابتدا برای آژانس های زیارتی و با هدف سفر های زیارتی عتبات عالیات و حج و زیارت شکل گرفت. هدف اولیه راه اندازی مستر بلیط ، اعلام بلیط های لحظه آخری و ارزان قیمت بود. بعد از استقبالی که از طرف مشتریان انجام شد تیر ۹۵ فروش بلیط اتوبوس و مرداد ۹۵ فروش بلیط قطار را راه اندازی کردیم.

 

وی در ادامه درباره تعداد کاربران گفت: ” در حال حاضر مستر بلیط اپلیکیشنی را دارد که بیش از ۳۵۰ هزار نصب دارد. در کافه بازار ۱۶ هزار نصب داریم و میانگین امتیاز ما ۴.۴ است. بازدید ماهانه وبسایت ما طی شش ماه گذشته به طور میانگین بیش از ۲میلیون نفر بوده است.”

 

او در ادامه درباره میزان فروش بلیط این سامانه بیان کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد فروش ما از طریق اپلیکیشن و ۵۵ درصد از طریق وبسایت انجام می شود. به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار بلیط سفر صادر می کنیم و تاکنون بیش از ۶میلیون و ۸۰۰هزار بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس صادر کرده ایم.

 

اشجع در ادامه به سالگرد مستر بلیط اشاره کرد و گفت:” اخیرا در بهمن ۹۸ چهارمین سالگرد فعالیتمان را جشن گرفتیم؛ به مناسبت همین موضوع چهار اتفاق مهم در مستر بلیط افتاد، اولین موضوع راه اندازی باشگاه مشتریان بود. بدین صورت که مشتریان بر اساس تعداد خرید بلیطی که انجام می دهند، سطح بندی می شوند و بر اساس اینکه خریدشان از وبسایت یا اپلیکیشن و بر اساس سطح کاربری شان ضریب امتیاز می گیرند که به حساب کاربری شان تعلق می گیرد و می توانند استفاده کنند. چیزی که برای ما خیلی مهم است تجربه یکپارچه خرید و سفر در مستر بلیط است؛ به دنبال اینکه تجربه مشتریان ما برای هر سفری، چه داخلی، چه خارجی، چه هواپیما، چه قطار، و چه اتوبوس به شکل یکسان باشد باشگاه مشتریان را نیز برهمین اساس راه اندازی کردیم.

 

اتفاق دیگری که در مستر بلیط افتاد این است که ما نسخه دوم محصول از نظر تغییرات اساسی را به مرور زمان و تا آخر سال در اختیار کاربران قرار می دهیم که در این محصول، اپلیکیشن و وبسایت باز طراحی شده است. این قابلیت را به این دلیل ایجاد کردیم که اگر مسافری قصد سفر از یک نقطه به نقطه دیگر را دارد علاوه بر بلیط های مستقیم و موجود بتواند ترکیبی از بلیط های هواپیما و قطار و اتوبوس را ببیند، مثلا شما قصد دارید که از تهران به چابهار سفر کنید و بلیط مستقیمی وجود ندارد، مستر بلیط به شما پیشنهاد می کند که بلیط هواپیما تهران به زاهدان، و بعد از زاهدان به چابهار را تهیه کنید.

 

توسعه محصول در مستر بلیط بر اساس تجربه کاربران است، ما سعی می کنیم از مشتریان باز خورد مستقیم بگیریم.

 

سومین اتفاقی که انجام شد، سامانه خودکار خدمات مشتریان بود که در حال تست است و مورد دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، به این شکل که وقتی مشتری با مراکز خدمات تماس میگیرد، به شکل سلف سرویس و بر اساس ارتباطات و تماس های گذشته شناسایی می شوند که میتوانند از طریق تماس تلفنی بلیط خود را کنسل، وضعیت خود را پیگیری، یا در خواست ارسال مجدد کنند. هدف ما این است که طی سال آینده میزان ۴۰درصد از تماس ها را از طریق این سامانه پاسخگو باشیم که تیم خدمات مستر بلیط ۳۵ نفره است و در اصفهان مستقر است.

 

اتفاق چهارم این است که ما در ماه های گذشته همکاری نزدیکی با هلدینگ عتیق گشت داشتیم که استارتاپ های مختلفی زیر مجموعه آن قرار دارد که معرفی خواهند شد.”
وی همچنین اشاره کرد در نسخه جدید تغییر نامی اتفاق نخواهد افتاد و رنگ و شکل دچار تغییراتی خواهد شد.

 

وی در ادامه درباره برنامه های آینده این سامانه عنوان کرد: با توجه به اختلالات اخیر که اتفاق افتاد و عرضه ای که از سمت فروشگاه های آنلاین در حال حاضر وجود دارد ما برنامه ریزی کردیم که فروش تلفنی را راه اندازی کنیم که هم زمان با سامانه خودکار خدمات مشتریان اتفاق می افتد. اتقاق دیگری که در آینده اتفاق خواهد افتاد مسئله تاکسی های بین شهری است. چالشی که در این زمینه وجود دارد مسئله مدیریت تقاضا است مثلا تاکسی های بین شهری تا زمانی که مسافران کامل نشده باشند شروع به حرکت نمی کنند، یا سواری های شخصی که در زمان پیک سفر هزینه های گزافی را دریافت می کنند. ما با همکاری تیم ماکسی تاکسی به دنبال این هستیم که از پلتفرم آن ها برای تاکسی های شهری استفاده کنیم و این تاکسی ها را آنلاین کنیم.

 

مدیرعامل مستر بلیط ادامه داد: اتفاق بعدی بازار کشتی های جنوب کشورخواهد بود، حجم زیادی از تقاضا در آخر سال اتفاق می افتد و در این زمینه با شرکت کشتیرانی والفجر مذاکراتی را انجام دادیم. در مرحله اول کشتی های بنادر جنوبی و حاشیه خلیج فارس فراهم می شود و در مرحله بعدی به دنبال این هستیم که از بندر به جزایر خود نیز از طریق همکاری با سازمان بنادر فراهم کنیم. میزان تقاضای سفر های کشتی در جنوب کشورسالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر است که در حال حاضر هیچ ساماندهی در این زمینه وجود ندارد.

 

اشجع در ادامه عنوان کرد: مسئله آخر که در برنامه ریزی هایمان است ارائه خدمات اجاره خودرو است. طی بررسی های ما خیلی از مسافران هوایی این نیاز را دارند که بتوانند در مقصدشان یک سرویس اجاره خودرو را دریافت کنند که در این زمینه با تیم ناواران اتفاق می افتد که در این زمینه فعال هستند؛ این کار نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد، قبلا در ایران اجاره خودرو صرفا جنبه تجملاتی داشته است که ما سعی در توسعه فرهنگ اجاره خودرو و فعال سازی آن برای سفر های درون کشور داریم.

 

وی در ادامه در رابطه با فعالیت های عتیق گشت عنوان کرد: هلدینگ عتیق گشت تاکنون سه مرحله را پشت سر گذاشته و دوبار پوست اندازی کرده است؛ در مرحله اول یک آژانس مسافرتی ساده بوده که خدمات حضوری به مسافرین عرضه می کرد. مرحله دوم، راه اندازی وبسایت برای فروش آنلاین بلیط بوده است؛ در مرحله آخر عتیق گشت تبدیل به مجموعه ای شده است که زیر ساخت ها و بستر لازم برای رشد استارتاپ های گردشگری را فراهم می کند، از نظر ما گردشگری یک زنجیره است و ما با توسعه این زنجیره به دنبال توزیع منافع خود هم راستا با بازار و سایر شرکای تجاری خود عمل می کنیم.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به معرفی استارتاپ های زیر مجموعه ی عتیق گشت پرداخت و عنوان کرد:
Airplaneticket یکی از این استارتاپ‌ها است که اگر تغییر یا کنسلی از طرف تامین کننده اتفاق بیفتد، جایگزینی تا حد مبلغی بصورت رایگان انجام می شود. از دیگر ویژگی های آن این است که از هواپیما عکس برداری می شود و برای مسافر قابل مشاهده خواهد بود و وعده های غذایی مسافر ارائه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: زیر مجموعه بعدی رادار ۳۶۱ است که اولین متاسرچ اقامت در ایران است که بهترین اقامت گاه را برای مسافر ارائه می دهد. استارتاپ بعدی وینوپر است که دستیار حرفه ای گردشگری است و به تور لیدر ها کمک می کند که تور هایشان را به شکل خیلی ساده و رایگان روی پلتفرم مدیریت کنند. استارتاپ دیگر اکیپ است که هدف آن توسعه کارپولینگ است که طبق آن می توان صندلی های خالی ماشین خود را در سامانه ثبت، و در اختیار بقیه مسافران قرار دهید. زیر مجموعه دیگر گرد گرد است که مجله سفر های خارجی است که راهنمای فارسی برای مسافران ایرانی درباره اقامتگاه ها و مجموعه های دیدنی ارائه می دهد و مناسب گردشگرانی که از ایران به خارج سفر می کنند است. زیر مجموعه دیگر پوآرو است که یک بازی گردشگری است و بصورت گیمیفیکیشن به گردشگر برای سرگرمی بیشتر کمک می کند. استارتاپ بعدی، “ایران گرد” که سامانه برنامه است که مارکت پلیس تور های ایرانگردی برای گردشگران خارجی است.

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش به اهداف عتیق گشت پرداخت و عنوان کرد: برداشت تیم ما این است که انسان با سفر و تجربه می تواند شرایط رشد را فراهم کند که ما می خواهیم این شرایط رشد را هم برای خود و هم برای دیگران فراهم کنیم و قصد ما توسعه گردشگری ایران است.

 

در پایان اشجع در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اتفاقات اخیر ایران و تاثیر آن بر سامانه مستر بلیط عنوان کرد: قطعی اینترنت نگرانی بسیاری برای توریست ها ایجاد کرده بود زیرا هیچ پل ارتباطی با خارج نداشتند. حدود ۹میلیارد تومان از فروش ما کسر شد وحدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز خسارت دادیم. همچنین در مرحله سقوط هواپیما نیز در مرحله اول حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از سفر ها کنسل شدند و در مرحله دوم نیز عده ای دیگر پس از مدتی سفر خود را کنسل کردند که در کل حدود ۹۰ درصد تور ها کنسل شدند. یکی دیگر از مسائل بیماری کرونا است که گردشگری جهان را تحت تاثیر قرار داده است و باعث شد پرواز گردشگران چینی کنسل شود که اتفاق ناامید کننده ای برای ما بود.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم