بازدید نماینده بهداشت جهانی در ایران از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران روز چهارشنبه ۳۰ بهمن با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از تیم‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد.

 

در این بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از نزدیک با فعالیت تیم‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه سلامت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر آشنا شد.

کریستف هملمن در این بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به عنوان نهادی مفید یاد کرد که کمک می‌کند تا افراد گوناگون با دیدگاه‌های متفاوت کنار هم قرار گیرند و ضمن پرورش‌ ایده‌ها و استعدادهای خود، قدم‌های بزرگی بردارند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در مورد برنامه‌های این سازمان برای حمایت از استارت‌‌آپ‌ها گفت: «رویکرد کلی ما در سازمان بهداشت جهانی، حمایت از استارت‌آپ‌هایی است که بتوانند خدمات این سازمان را به شکل محصولاتی قابل عرضه وقابل بازاریابی تبدیل کنند تا در نتیجه دسترسی به این خدمات و کیفیت عرضه آنها افزایش پیدا کند. ساختار سازمان بهداشت جهانی به گونه‌ایست که به ما امکان سرمایه‌گذاری مالی در یک استارت‌آپ را نمی‌دهد اما می‌توانیم مشاوره‌های گسترده‌ای به استارت‌آپ‌ها بدهیم تا بتوانند راحت‌تر ایده‌ها و خدمات خود را به شکل محصول نهایی عرضه کنند.»

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد. موضوع بهداشت و سلامت، محیط‌زیست، انرژی و آموزش چهار حوزه‌ای است که این مرکز برای حمایت از تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

تاکنون ۹ دوره شتابدهی تیم‌ها و ایده‌های برتر برگزار شده است که در طی این دور‌ه‌ها ۵۹ استارت‌آپ وارد مراحل سه‌گانه رشد و سرمایه‌گذاری شده‌اند.

گستردگی حوزه بهداشت و سلامت باعث شده تا کنون ۱۶ استارت‎آپ سلامت بتوانند با استفاده از امکانات مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ایده‌های خود را در این حوزه پرورش دهند.

در طی این دور‌ه‌ها استارت‌آپ‌هایی همچون شفاجو (ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت)، بهزی (سامانه آموزش، پیگیری و پایش بیمار)، جینودیپ (متد غربالگری تشخیص سرطان)، زوپ (سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار)، سیناپس (Synapps) (اپلیکیشن دستیار هوشمند پزشکان) توانسته‌اند مراحل رشد خود را پشت سر گذارند.

همچنین به تازگی تیم سیمیاروم که در زمینه ارائه خدمات یکپارچه آنلاین در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند، به عنوان اولین استارت‌‌آپ ایرانی با حضور در نشست جهانی فرشتگان سرمایه‌گذار (WBAF) برنامه‌های خود را ارائه دادند.

دوره نهم پذیریش تیم‌ها به تازگی برگزار شد و از میان ۱۱۴ طرح ارسالی، ۵ تیم توانستند وارد مرحله شتابدهی شوند.

تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کار اشتراکی رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و… برخوردار می‌شوند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود.

تیم‌های پذیرفته شده با ورود به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سه سطح موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند. سطح اول که دوره «برنا» نام دارد، دوره‌ای ۳ ماهه است که در آن، مشاوره و آموزش‌های لازم به تیم‌ها داده می‌شود. تیم‌هایی که بتوانند این دوره را با موفقیت پشت سر گذارند وارد دوره‌ ۳ ماهه دیگری می‌شوند که «بینا» نام دارد. در این دوره تیم‌ها نمونه اولیه محصول خود را طراحی و ارائه می‌کنند و با بازار کسب‌و‌کار آشنا می‌شوند. سطح سوم و پایانی دوره‌ای ۶ ماهه «دانا» است که طی آن، تیم‌های موفق در دوره بینا و برنا محصول توسعه یافته خود را تجاری می‌کنند.

 

کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم