گزارش صداوسیما درباره احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا کذب است [بروزرسانی: صورت‌جلسه تعزیرات]

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کشف چند میلیون ماسک در انبار دیجی‌کالا این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد و در آ‌ن گفته است که ۳۴ هزار عدد ماسک خریداری شده توسط مشتریان از سوی تعزیرات جمع آوری شده است.

 

بیانیه دیجی‌کالا:

 

صبح  امروز در حالی که همکاران عملیات ما، علی‌رغم نگرانی‌ شیوع ویروس کرونا، در حال آماده‌سازی و ارسال ماسک‌های سفارش گذاشته شده مشتریان دیجی‌کالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجی‌کالا را جمع‌آوری کردند. در حالی که طبق صورت جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. لازم به ذکر است که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آماده‌سازی و ارسال به مشتریان بوده‌ است. ضمنا دیجی‌کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسک‌ها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسک‌ها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. بر این اساس هرگونه ادعای احتکار و سواستفاده از ارائه‌ی این خدمات به هموطنان در سراسر ایران، بی‌اساس، مغرضانه و کذب کامل است.

این اتفاق در حالی رخ داده که دیجی‌کالا چهار روز پیش طی نامه‌ای رسمی به وزارتخانه‌های ارتباطات، بهداشت و صمت آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن تمام توان لجستیکی و زیرساختی برای عرضه ماسک و کیت‌های بهداشتی را با حاشیه سود صفر و بدون هیچ چشم داشت اقتصادی، اعلام کرده بود. (نامه پیوست شده است). همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجی‌کالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجی‌کالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است.

ضمن عذرخواهی از ۸ هزار مشتری عزیز دیجی‌کالا که از نقاط دور و نزدیک کشور این ۳۴ هزار ماسک‌ را خریداری کرده بودند، اعلام می‌کنیم که این ماسک‌ها هم اکنون در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، قرار دارد و در نتیجه قادر به ارسال سفارش شما نیستیم. اطمینان خاطر می‌دهیم در اسرع وقت مبالغ پرداخت شده، به صورت کامل به مشتریان توسط دیجی‌کالا عودت داده می‌شود.

کارکنان دیجی‌کالا فرزندان این کشور هستند و در این شرایط سخت بدون تعطیلی، با پذیرش همه خطرات و با تمام توان در کنار مردم عزیز ایران ایستاده‌اند.

خاطر نشان می‌شود براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات؛ شبکه ایران کالای صداوسیما و کلیه رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند ملزم به انتشار تکذیبیه دیجی‌کالا هستند. شکایت و پیگیری حقوقی برای دیجی‌کالا محفوظ است.

 

پیوست‌ها:

 

 

بروزرسانی: صورت جلسه ماسک‌‌های مشتریان دیجی‌کالا که توسط تعزیرات جمع‌آوری و به دروغ در گزارش صداوسیما ۵ میلیون اعلام شد. ۳۴هزار عدد ماسک + ۲۰هزار و ۹۰۰ عدد دستکش.
روابط عمومی دیجی‌کالا خبر می‌دهد لیست کد ملی تمام ۸ هزار مشتری دیجی‌کالا که در طول چند روز گذشته این ماسک‌ها را خریداری کردند و در انتظار دریافت سفارش‌شان هستند هم آماده است.

 

صورت جلسه تعزیرات

link

مطالب مرتبط

در بلک‌فرایدی امسال دیجی‌کالا چه گذشت؟

اوایل دهه ۶۰ میلادی، برای اولین بار پلیس‌های شهر فیلادلفیا از عبارت Black Friday یا همان «جمعه سیاه» برای توصیف آشفتگی و هرج‌ومرج ناشی از این رویداد استفاده کردند. در
اوایل دهه ۶۰ میلادی، برای اولین بار پلیس‌های شهر فیلادلفیا از عبارت Black Friday یا همان…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از داده‌های دیوار در مورد قهوه و چای تا آمار بلک‌فرایدی دیجی‌کالا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۲۴ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
دیجی‌کالاخبرها

نگاهی به آمار و ارقام بلک‌فرایدی دیجی‌کالا

احتمالا شما هم در چند روز گذشته پیامک‌های زیادی با محتوای بلک‌فرایدی دریافت کرده‌اید. حتی قالیشویی محله ما هم پیامک تخفیف بلک‌فرایدی برای من فرستاد! بلک‌فرایدی
احتمالا شما هم در چند روز گذشته پیامک‌های زیادی با محتوای بلک‌فرایدی دریافت کرده‌اید. حتی قالیشویی محله ما…
دیجی‌کالاخبرها

بزرگ‌ترین حراج سال دیجی‌کالا به روایت تیم‌های مختلف این فروشگاه اینترنتی

برنامه‌ریزی برای برگزار کردن کمپینی به وسعت بلک‌فرایدی چطور انجام می‌شود؟ از تیم‌های عملیات تا زیرساخت بزرگ‌ترین حراج دیجی‌کالا چهار روزی می‌شود که آغاز شده
برنامه‌ریزی برای برگزار کردن کمپینی به وسعت بلک‌فرایدی چطور انجام می‌شود؟ از تیم‌های عملیات تا زیرساخت…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم