ضربه هنگفت ویروس کرونا به صنعت گردشگری

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور کسب‌وکارهای متفاوت از جمله صنعت گردشگری دچار مشکل شده‌اند.

 

مسعود طباطبایی، مدیرعامل گروه علی‌بابا در خصوص این مشکل و ضررهای آن به صنعت گردشگری و تدابیر اندیشیده شده توسط علی‌بابا می‌گوید: “تاکنون بیش‌ از ۵۰ میلیارد تومان بلیت استرداد شده و این رقم تا پایان سال افزایش پیدا می‌کند. میزان تماس‌ها با تیم پشتیبانی علی‌بابا نسبت به روزهای عادی گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است و به بیش از ۱۸ هزار تماس رسیده است.”

 

وی افزود خوشبختانه همکاری خوبی میان دفاتر و آژانس‌های مسافرتی با ما برای باز پس دهی هزینه بلیت‌ها وجود دارد و عمده ایرلاین‌ها به دستور وزیر راه در حال تهیه بخشنامه‌هایی برای استرداد بلیت مشتریان هستند.

 

مدیرعامل گروه علی‌بابا درباره مشکلات سال‌های گذشته برای استرداد برخی پروازها بیان کرد هیچ بازار شب عیدی وجود ندارد و مشکل امسال با سال گذشته قابل قیاس نیست و تمام فروش‌مان را پس می‌دهیم.

 

او به ضربه هنگفت این موضوع به بازیگران آنلاین حوزه گردشگری اشاره می‌کند و می‌گوید: “ضربه‌ای که به بازیگران صنعت گردشگری آنلاین خورده به شدت سنگین است و اگر همین امروز هم این ویروس ریشه کن شود، تبعات آن به این زودی برطرف نخواهد شد و مدت‌ها گریبانگیر فعالان صنعت گردشگری آنلاین خواهد بود.”

 

طباطبایی اذعان دارد که بیش‌ از نیمی از نیروهای علی‌بابا که شامل نیروهای پشتیبانی (کال‌سنتر) هم می‌شود به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و ما با این سیستم کاری غریبه نیستیم و توانستیم به روند خوبی دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل گروه علی‌بابا در پایان در رابطه با تکلیف مسافران ایرانی در کشورهای دیگر که در پی بازگشت به ایران هستند نیز اظهار داشت نگرانی ما بیشتر برای ایرانیانی بود که در دبی و ترکیه بودند که با وزارت امور خارجه صحبت‌هایی کردیم و توانستیم تعدادی پرواز به ایران داشته باشیم؛ ولی می‌دانیم که ایرانیان زیادی جا مانده‌اند و در حال رایزنی برای این هستیم که آنها را به تدریج به ایران برگردانیم.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم