خلاصه اخبار امروز (۱۳ اسفند ۹۸)

سینا وی سی خانه تکانی کرد، عید تیره برای ۵ میلیون استارتاپ دیگر (پیوست)

در پی تغییر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری سینا،تزریق سرمایه به ۵ شرکت استارتاپی توانیتو ، بیمه بازار ، نویسش، مپ، و NSF Games متوقف شده است . چندی پیش، محمد رزاینی ، مدیر‌عامل صندوق سرمایه‌گذاری سینا رسما استعفای خود را اعلام کرد ، وی دلیل اصلی این استعفا را پایبند نبودن بنیاد و موسسه‌ی دانشمند ،بازوی فناورانه بنیاد ، به تعهداتش مبنی بر قرارداد با ۵ شرکت استارتاپی جهت سرمایه‌گذاری برآن‌ها اعلام کرد.

 

کاهش چشمگیر سفارش آنلاین غذا در پی شیوع کرونا (وبنا)

چیلیوری و اسنپ فود در پی شیوع ویروس کرونا دچار کاهش ۶۰درصدی سفارش آنلاین غذا شده اند ، اما مدیر عامل شرکت چیلیوری و اسنپ فود برای کاهش این خسارت ها تمهیداتی از جمله مجهز کردن پیک‌ها به دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ، ضدعفونی روزانه باکس های اکسپرس و آموزش تمامی موارد احتیاطی را در نظر گرفته اند.

 

استارت‌آپ‌ها بهترین راه کمک‌رسانی به مردم در مواقع بحران (تسنیم)

جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشوراعلام کرد ،استارتاپ‌ها بهترین راه تسریع در کمک رسانی به مردم ، در مواقع بحران است ، بطورمثال در شرایط کنونی فروشگاه های آنلاین اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون دریافت سود و حتی با هزینه ارسال رایگان اقلام را طبق سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا توزیع کنند، وی افزود:این بستر‌ها کاملاً مطمئن و قابل نظارت هستند و کوچک‌ترین تخلفی کاملاً قابل کشف و ردیابی است؛ به لحاظ گردش بالای کالا و نیز شفافیت فرآیند، مواردی همچون احتکار و گران‌فروشی در این شرکت‌ها بسیار بعید است.

 

برای حل مشکل کیفیت اینترنت؛ ظرفیت پهنای باند تا ۱۰۰ گیگ افزایش یافت (پیوست)

از ابتدای هفته جاری، به دنبال افزایش شکایت کاربران ازکاهش سرعت اینترنت،معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد این کاهش کیفیت اینترنت ناشی از افزایش ۴۰درصدی مصرف کاربران بوده است و برای حل آن به اپراتورا ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته داده تا با افزایش میزان پهنای‌باند داخلی و خارجی و همچنین افزایش لینک‌های انتقال خود از سمت شرکت مخابرات مشکل کیفیت اینترنت را حل کنند.

 

استارت‌آپ‌های حوزه سلامت برای کنترل کرونا آستین بالا زدند (پیوست)

وزارت بهداشت در جلسه ای از ۸ استارت‌آپ بهزی، نوبان، دکتر ساینا، زوپ، مطپ، هاسپیتال، پزشکت و یارگان که در زمینه سلامت فعال هستند دعوت کرد و از آنان خواست تا در کنترل بیماری همه‌گیر کرونا از تمام توان خود استفاده کنند و بیماران را پایش و پشتیبانی کند و به کاربران مشاوره وآموزش های لازم را بدهند.

 

ثبت نام نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ آغاز شد (شنبه پرس)

نهمین نمایشگاه اینوتکس سال آینده طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ خردادماه با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در نهمین دوره از نمایشگاه اینوتکس می‌توانند از ۱۰ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ فروردین ماه سال ۹۹ ثبت نام کنند وهمزمان با آغاز مهلت ثبت نام، از پوستر این نمایشگاه در سالن سراج پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

 

به جای اتهام زنی بیهوده از ظرفیت دیجی کالا استفاده کنید (نوپانا)

در پی خبر احتکار ۵ میلیون ماسک در انبارهای دیجی‌کالا داد، تعدادی از نمایندگان مجلس از انتشار این خبر کذب در صدا و سیما انتقاد کرده و تاکید کردند در این شرایط بحرانی دولت به کسب و کارهای استارتاپی همچون دیجی‌کالا اتهام وارد نکند و حمایت های لازم را برای آن ها انجام دهد.

 

۵۴ هزار ماسک در انبار دیجی‌کالا بود (تسنیم)
در پی خبر احتکار ۵ملیونی دیجی کالا و صدور اعلامیه دیجی کالا مبنی بر رد این اتهام ، مدیرکل تعزیرات استان تهران اعلام کرد :در دیجی‌کالا رقم حدود ۵۴ هزار عدد ماسک توسط تعزیرات کشف شد که خبری که در این مورد انتشار شد، عددی بیشتر را اعلام کرده بود که مبنای کارشناسی نداشته یا اشتباه بیانی بوده است ویا اینکه اشتباه محاسباتی صورت گرفته بود.

 

آیا دیجی کالا واقعا ماسک های تنفسی را احتکار کرده بود؟ (آی تی رسان)
با اعلام احتکار۵ میلیون ماسک در دیجی کالا و به دنبال آن انتشار بیانیه دیجی کالا مبنی بر وجود ۳۴ هزار ماسک فروخته شده، حالا مدیر کل تعزیرات تهران اعلام کرده ۵۴ هزار ماسک در دیجی کالا شناسایی شده است و گزارشگر از حیث بیان، آن را درست ادا نکرده است!

 

تبلیغات اسنپ در تماشایی ترین شب فوتبال (خبر آنلاین)
اسنپ در بازی ال کلاسیکو (رئال و بارسلونا)، تبلیغات برند خود را در دور زمین ، به واسطه تکنولوژی که میتوان تبلیغات کنار زمین را به طور هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد ، به نمایش گذاشت.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…
خبرها

مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب منحصر به فرد رسیده است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به
سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مخاطب…
تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم