خلاصه اخبار امروز (۲۰ اسفند ۹۸)

کاهش ۸۰ درصدی فروش پلتفرم‌های تخفیف گروهی در پی شیوع  کرونا (وبنا)

نازنین دانشور، مدیر مجموعه‌های تخفیفان و نت برگ  از کاهش ۸۰ درصدی فروش در پلتفرم‌های تخفیف خبر می‌دهد. وی در مورد اقدامات تخفیفان و نت‌برگ برای کاهش تأثیرات منفی شیوع کرونا می‌گوید: قصد داریم کسب‌وکارهای کوچک و خانگی را بهم وصل کنیم و کسب‌وکارهایی را که اجناس و محصولات خود را ارسال می‌کنند به مردم معرفی کنیم واقدام  دیگر ما تمرکز بر سیستم (cashback) پول تو و کدهای تخفیف است تا مشتریان تخفیف بهتری از خریدهای اینترنتی دریافت کنند.

 

سقف کارت به کارت ده ملیون تومان شد (وبنا)

سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک،  اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی به علت شیوع بروز کرونا تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

 

داده‌های فصلی کافه بازار چه فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری یا ارائه سرویس پیش روی نهادهای مالی می‌گذارد؟ (راه پرداخت)

گزارش فصلی کافه بازار با استفاده از نمودار‌های خود، به  توسعه کسب‌وکار نهادهای مالی از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها و کارگزاری‌ها کمک می‌کند ، به‌طور مثال بانک‌ها می‌توانند حداقل از چنین آمارهایی در دو جهت استفاده کنند؛ یکی بحث دید گرفتن از روندها و حوزه‌های با پتانسیل بالا جهت سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن‌ها و دیگری بحث ارائه سرویس و خدمت‌های با صرفه اقتصادی بالا به اپلیکیشن‌های حوزه‌های مختلف از آن استفاده کنند.

 

برترین بازی‌ها و نرم افزار‌های کافه بازار در سال ۹۸ با نظرسنجی انتخاب می‌شوند (زومجی)

کافه‌ بازار از تاریخ ۲۲ اسفند ماه نظرسنجی برترین برنامه‌ها و بازی‌های خود در سال ۹۸ را برگزار می‌کند. و کاربران تا ۲۳ اسفند ماه  ازطریق صفحه اول برنامه بازار، می‌توانند به نامزد مورد نظر خود رای دهند. امسال کافه بازار هشت برنامه را از ۲۴ دسته مختلف و هشت بازی را از ۱۲ دسته به‌عنوان نامزد برترین‌های ۹۸ انتخاب کرده است.

 

دینگ تاک، اپلیکیشنی که کرونا اسم آن را بر سر زبان‌ها انداخت (آی چیزها)

(Dingtalk) اپلیکیشنی است دولت چین در شهر وهان به عنوان منشاء شیوع این ویروس خطرناک تصمیم‌گرفته با استفاده از آن برای دانش‌آموزان کلاس آنلاین برگزار کند. این اپلیکیشن اکنون به‌واسطه تصمیم دولت چین یکباره رکورد ۷ میلیون دانلود و نصب را به خود اختصاص داده است.

 

در این روزهای خانه‌نشینی، تلویزیون‌های اینترنتی بیشتر از صداوسیما مخاطب دارند (ویجیاتو)

در طی روزهای اخیر با‌توجه به شیوع ویروس کرونا و در پی آن خانه نشیی مردم و خبر وزیر ارتباطات مبنی بر رایگان شدن بخش انیمیشن و کودکان سرویس‌های ویدیویی اینترنتی از جمله فیلیمو، نماوا و کافه بازار و هدیه ۱۰۰ گیگابایت حجم رایگان به کاربران ، میانگین بازدید تلویزیون‌های اینترنتی طی یک هفته اخیر تنها در بخش انیمیشن‌ها رشدی ۷۴درصدی داشته و به طور کلی تماشای آنها رونق خاصی پیدا کرده است، این در حالی است که صداوسیما در نبود برنامه‌های جذاب، همچنان رو به افول حرکت می‌کند واز آمار ۲۵ درصدی تماشاگر برای برنامه‌هایش داشته‌ است.

 

خدمات رایگان فینوتک و فینوا برای کسب‌و کار‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا (پیوست)

فینوتک به عنوان یک سرویس‌دهنده خدمات غیرحضوری بانکی اعلام کرده به دلیل گسترش ویروس کرونا سرویس بازگشت وجه (refund)  فینوتک را در ماه‌های اسفند و فروردین سال آینده برای همه رایگان می‌کند و استارت‌آپ‌هایی که از فضای کار اشتراکی فینووا استفاده می‌کنند نیز در ماه‌های اسفند و فروردین سال ۱۳۹۹ از پرداختن اجاره معاف شدند.

 

فروش آنلاین در‌پی شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است (ایران)

شیوع بیماری کرونا روی برخی از کسب‌وکار‌ها‌ی آنلاین تاثیر مثبت و روی برخی دیگر تاثیر منفی گذاشته است. کسب‌و‌کار‌ها‌ی آنلاینی مانند سینما، تئاتر، گردشگری، حمل‌و‌نقل، و… که با اجتماعات سر‌و‌کار داشتند از شیوع این بیماری متضرر شدند، و برخی کسب‌و‌کار‌ها در حوزه غذا و رستوران‌ها، و همچنین فروشگاه‌های آنلاین با افزایش فروش مواجه شدند.

 

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فین‌تک منتظر دریافت مجوز پذیره‌نویسی (پیوست)

مدیر‌عامل شرکت مدیریت ثروت ستارگان می‌گوید: برنامه‌ریزی اولیه ما برای ایجاد این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه  مربوط به نیمه دوم سال‌۹۸ است اما فرایند ایجاد این صندوق بسیار طولانی شد و طولانی شدن این فرایند ما را به سمت سرمایه‌گذاری مستقیم روی فین‌تک سوق داد و تا‌کنون به صورت مستقیم روی ۱۳‌فین‌تک سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

وینداد: صنعت فناوری حقوقی ایران را خواهیم ساخت (تکراسا)

وینداد بستری آنلاین برای ارائه مشاوره حقوقی و امور قرداد است. این استارتاپ خدمات حقوقی شامل بانک اسناد حقوقی و قرارداد‌ها، مشاوره حقوقی تخصصی، امکان درخواست طراحی، تنظیم و بررسی قرارداد‌های حقوقی و درخواست وکیل را به کسب‌و‌کارها و اصناف می‌دهد. این استارتاپ طی دو‌سال گذشته با بیش از ۱۳۰۰‌مشتری از شهر‌های مختلف همکاری، و ماهیانه به‌صورت میانگین ۳۵‌ درصد رشد نیز داشته‌است.

 

اعلام آمادگی شرکت توسن‌تکنو برای جذب سرمایه‌های انسانی علی‌بابا و الی‌گشت (راه‌پرداخت)

توسن‌تکنو که راهکار‌های جامع و یکپارچه در حوزه بانکی و پرداخت ارائه می‌دهد در راستای بهبود فضای کسب‌و‌کار، و با توجه به شرایط پیش‌آمده برای سرمایه‌های انسانی علی‌بابا و الی‌گشت و برخی شرکت‌های دیگر، این نیر‌های متخصص را جذب می‌کند.

 

ارسال درخواست افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی به وزارت صمت/ رد ادعای شهر‌وندان مبنی بر افزایش قیمت کرایه‌ها (اقتصادآنلاین)

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران می‌گوید: ما در ارتباط با افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی وظیفه‌ای نداریم و تنها وظیفه ما نظارت بر اتومبیل‌ها و رانندگان این تاکسی‌ها است که با راه‌اندازی سامانه سماس (که تا اردیبهشت‌ماه سال‌۹۹ تحویل داده خواهد شد) می‌توانیم نظارت خود را اعمال کنیم. همچنین عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی می‌گوید شهروندان می‌توانند در سامانه این اتحادیه شکایت خود را اعلام کنند.

 

ناوگان اسنپ ضدعفونی می‌شود (استارتاپ۳۶۰)

با توجه به انتشار ویروس کرونا، اسنپ در قالب طرح “سفر به سلامت” اقداماتی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس انجام داده است، از جمله آن توزیع رایگان بسته‌های بهداشتی به رانندگان اسنپ، استقرار ون‌هایی به مدت ۱۰‌ روز در چند شهر برای ضد-عفونی کردن ناوگان اسنپ، و اضافه کردن گزینه “عدم رعایت اصول بهداشتی” به بخش امتیاز‌دهی اپلیکیشن اسنپ است.

link

مطالب مرتبط

دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…
مایکت

گزارشی از آمار پخش استریم بازی‌ها در بستر مایکت

از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم شده است. در این مدت، استریم‌های منتشر شده توسط گیم استریمرها
از سال گذشته (۱۴۰۲) در مایکت بستری برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی…
خبرها

الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد

الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر عاملی شرکت نستله ایران منصوب شد.    مدیر عامل جدید نستله ایران فارغ‌التحصیل
الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم