خلاصه اخبار امروز (۲۱ اسفند ۹۸)

افزایش فروش کتاب صوتی‌های “نوار” در شیوع کرونا (ایبنا)

حمید‌رضا شربتیان، مدیر‌عامل “نوار” این هفته از افزایش فروش کتاب‌های مجموعه نوار در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: “در این ایام مردم بیشتر در منزل هستند و خانه‌نشینی مردم روی فروش ما تاثیر مثبت داشته است.”

 

غول‌های فناوری دنیا مقابل کرونا (فرهیختگان)

در‌پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های فناوری دنیا مانند اپل، مایکروسافت، فیسبوک، گوگل، علی‌بابا، بایدو، تنسنت، و هوآوی فعالیت خود را به‌صورت دور‌کاری ادامه می‌دهند. بسیاری از این کمپانی‌ها خسارت‌های مالی زیادی را متحمل شده‌اند، بسیاری از کنفرانس‌ها لغو شده، و کارمندان شرکت‌ها از سفر به کشور‌های دیگر منع شده اند.

 

راهکار‌های استارتاپ‌ها برای کنترل کرونا (دنیای‌اقتصاد)

به دنبال انتشار ویروس کرونا در کشور برخی استارتاپ‌ها برای کمک به کنترل این ویروس اقدام کردند. از جمله این استارتاپ‌ها مسیریاب بلد، تلویزیون‌های اینترنتی مانند فیلیمو، آیو، نماوا، و تیوا، شبکه توزیع محتوای ابر‌آروان، تخفیفان، تپسی، و شاتل‌موبایل هستند.

 

شرکت‌های فعال در حوزه بانکی و پرداخت در دوران شیوع ویروس کرونا چه خدماتی به مشتریان و کارمندان ارائه می‌دهند؟ (راه پرداخت)

با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب‌و‌کارها به دورکاری رو آوردند. شرکت‌های فعال در حوزه بانکی مانند شرکت داده-ورزی سداد، دیجی‌کالا، پرداخت‌الکترونیک سپهر، اکسیر، آدانیک، فرابوم، پویا، توسعه ارتباطات هوشمند تبیان، تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، تجارت الکترونیک پارسیان، مهندسی سیستم یاس ارغوانی، حصین، و پرداخت الکترونیک سامان اقدام به دورکاری و ارائه خدمات غیر‌حضوری کرده‌اند.

 

مصوبات مربوط به ویروس کرونا روی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفت (پیوست)

دستورالعمل‌ها و مصوبات مربوط با ویروس کرونا به منظور دسترسی شفاف و بدون محدودیت همه شهروندان روی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفت که هم‌اکنون‌۷هزار‌ ۵۱۸ دستگاه دولتی به این سامانه متصل هستند و قرار است مصوبات خود در تمامی زمینه‌ها را روی این سامانه منتشر کنند.

 

هلدینگ صبا‌ایده مالک سینما‌تیکت شد (استارتاپ۳۶۰)

هلدینگ صباایده که تا پیش از این بخشی از سهام سینماتیکت را در اختیار داشت، با کامل کردن سبد سهام خود از این پلتفرم فروش آنلاین بلیط سینما، مالک صد‌در‌صدی آن شد. صبا‌ایده تمامی سهام مدیر‌عامل پیشین سینما‌تیکت را خریده و قائم‌مقام پیشین، مدیر‌عامل جدید شده‌است. مدیر‌عامل جدید می‌گوید از خرداد ماه سال آینده قصد دارند وارد حوزه سینما‌داری و سالن‌داری شوند و فروش بلیت موزه و ورزشی را نیز به سرویس خود اضافه کنند.

 

رشد ۸ برابری برگزاری وبینار در ایسمینار با شیوع کرونا (وبنا)

با شیوع کرونا و در پی آن تعطیلی مرکز آموزشی و برگزاری رویدادها،استارتاپ‌هایی که امکان برگزاری رویدادهای آنلاین، وبینار و جلسات آنلاین را فراهم می‌کردند مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. بنیانگذار ایسمینار در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر ایسمینار می‌گوید: از تاریخ ۴ اسفند تا ۲۰ اسفند ۹۸ به طور متوسط ۵۸.۶ وبینار در ایسمینار ثبت شده است که از یک رشد تقریبا ۸ برابری حکایت دارد، و فروش و درآمد ایسمینار تا پایان ۱۵ اسفند ۹۸ برابر با کل درآمد بهمن ۹۸ بوده است.

 

اسنپ گرفتن برای دیگران به اپ اسنپ اضافه شد (استارتاپ۳۶۰)

اسنپ در نسخه جدید اپلیکیشن خود قابلیت«درخواست خودرو برای دیگری» اضافه کرده که به واسطه آن به‌راحتی می‌توان برای دیگران درخواست اسنپ داد‌. در این قابلیت فقط با وارد کردن نام و شماره تلفن مسافر، فرد را مستقیما به راننده‌ای که درخواست را قبول می‌کند مرتبط می‌کنید.

 

پشت‌پرده واگذاری بی‌سرو‌صدای صدا‌وسیما چیست؟ (تابناک)

با انتشار آگهی مزایده پیام‌رسان سروش در شرایطی هنوز تکلیف مالکیت سروش پلاس مشخص نیست و خریداران دقیقاً نمی‌دانند در صورت خرید سروش آیا همه مجموعه به آنها واگذار می‌شود یا کنترل کنندگان سروش پلاس مقاومت خواهند کرد و این پیام رسان را تحویل خریدار نخواهد داد، رقم این مزایده ۳۸ میلیارد تومان تعیین شده است‌. اگر صرفاً قرار است سورس نرم افزاری که بر سر مالکیتش دعواست، واگذار شود و کلیدش نیز دست‌کم در اختیار دو گروه است، رقم تعیین شده غیرواقعی و نجومی است.

 

روتا؛ نقشه و مسیریاب بومی (وبنا)

روتا کاندید برترین اپلیکیشن دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۸  در گروه حمل و نقل آنلاین است که به ارائه مسیر پیشنهادی با توجه به ترافیک لحظه‌ای، طرح‌های ترافیک و کنترل آلودگی هوا می‌پردازد. روتا همچنین امکان انتخاب مسیرهای جایگزین را نیز برای کاربران فراهم می کند، و  قابلیت سخنگوی فارسی به کاربران کمک می‌کند بدون نیاز به نگاه به صفحه گوشی بتوانند از وجود دوربین‌های کنترل سرعت و نقاط حادثه خیز باخبر شوند‌.

 

تی‌نکست، ارائه‌دهنده خدمات پستی اختصاصی به کسب‌وکارها (تکراسا)

پروژه تی‌نکست با هدف ارائه خدمات پستی به کسب‌وکارها و برای تکمیل زنجیره ارزش لجستیک در حوزه پست درون‌شهری تأسیس شده و از شرکت‌های در حال توسعه هلدینگ فاخر است.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم