خلاصه اخبار امروز (۲۲ اسفند ۹۸)

اسنپ، نوآورترین شرکت جهان؛ از سقوط تا صعود (آی تی ایران)

اسنپ در تازه‌ترین گزارش نوآورترین شرکتهای جهان به عنوان نوآورترین شرکت جهان از سوی مجله Fastcompany انتخاب شده است. این شرکتدر سال ۲۰۱۸ با بحرانی روبه رو شد که میتوانست به پایان آن منجر شود. اما ایوان اشپیگل مدیر‌عامل اسنپ به سراغ راه‌حل‌هایی برای عبور از این بحران کرد‌.  بطور مثال اسنپ برنامه اندروید خود را مجددا برنامه نویسی کرد تا بتواند بر روی ۸۵ % از گوشی‌های دنیا که آیفون نیستند بهتر کار کند. او همچین ابزارهای خرید آگهی روی اسنپ چت را ساده‌سازی کرد و به کمک آن  درآمد سالانه‌اش را تا ۶۵ % افزایش داد و همچنین توانست ۳۱ میلیون کاربر روزانه را در سال ۲۰۱۹ به پلت فرمش اضافه کند. با آمدن سرمایه‌گذاران و خریده شدن سهام بیشتر، قیمت سهام اسنپ در سال گذشته تقریبا ۲۵۰ درصد افزایش یافت.اسنپ همچنین یک مینی نت فلیکس بهینه سازی شده برای موبایل راه‌اندازی کرد که کاربران می‌توانند از آن اشتراک خریداری کنند.

 

اسنپ با اقدامی نمایشی به پیشواز مقابله با کرونا رفت/ ایجاد اعتماد کاذب در بین مسافران برای خروج از منازل (آنا)

پس از شیوع ویروس کرونا و اعلام اسنپ مبنی بر ایجاد طرح سلامت برای توزیع رایگان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش یک‌بارمصرف و برگه آموزشی نحوه استفاده به کاربران وضد‌عفونی کردن ناوگان اسنپ، بررسی‌ها نشان می‌دهد این اقدامات صورت گرفته بسیار کم و محدود تر از آن چیزی است که اسنپ اعلام کرده‌است واین اقدامات بیشتر جنبه نمایشی داشته‌است‌.

 

تپسی کاربران خود را به مراجعه به مراکز انتقال خون کشور دعوت کرد (عصر‌ایران)

به دنبال اعلام سازمان انتقال خون کشور مبنی بر کمبود ذخایر خون و نیاز مبرم بیماران به فرآورده‌های خونی، تپسی با اختصاص تخفیف به مقصد مراکز انتقال خون، کاربرانش را به اهدای خون تشویق کرد.اهداکنندگان خون می‌توانند در روزهای (۲۱و۲۲ اسفند)، از تخفیف ۲۵درصدی تپسی برای رفت و برگشت به مراکز منتخب انتقال خون استفاده کنند.

 

کلاهبرداری با شیوه پرداخت بیعانه در سایت دیوار ادامه دارد (پلیس فتا)

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان اعلام کرد:سودجویانی هستند که با درج آگهی جعلی  با قیمت‌های وسوسه انگیر در دیوار، از خریدار تقاضای مبلغی بابت بیعانه تقاضای می‌کند و پس از دریافت مبلغ مربوطه، دیگر پاسخگو نمی‌باشد.وی در این‌باره عنوان کرد:  کاربران از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنند، و همچنین در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید نمایند تا اگر کالا، مسروقه بود بتواند به راحتی فرد فروشنده را معرفی کرده وعلیه وی شکایت کنند.

 

سرمایه‌گذاری زرین‌پال در “امین‌کارت” و “امتیاز” (پیوست)

زرین‌پال با هدف افزایش سهم خود در عرصه تجارت الکترونیکی در دو مجموعه “امین‌کارت‌” و “امتیاز” سرمایه‌گذاری کرد. مصطفی امیری مدیر‌عامل مجموعه زرین‌پال با بیان این خبر می‌گوید : “با هدف بزرگتر کردن سهم این مجموعه در عرصه تجارت الکترونیکی، تصمیم گرفتیم به جای تمرکز صرف به ارائه درگاه‌های پرداخت، به عنوان بازوی پرداخت و فناوری‌های مالی در کنار کسب‌و‌کار‌ها‌ی جدید بایستیم و در عین حال سبد محصولات خود را نیز تکمیل کنیم.”

 

تمرکز سرمایه‌گذاری وی‌سی‌ها از تهران برداشته شود (تحلیل‌بازار)

دو جوان در استان همدان، استارتاپ “تازه چین” را راه انداختند تا بتوانند خشکبار استان خود را برای دیگر هموطنان ارسال کنند. آن‌ها می‌گویند مهم‌ترین چالش، نبود فضای آموزشی در استان و سرمایه‌گذاری است؛ کمبود نیروی کار نیز از دیگر مشکلات آن‌ها در این کسب‌وکار است.

 

سروش ۳۸‌میلیارد تومان به فروش می‌رسد (جهان‌صنعت)

سازمان صداوسیما با انتشار یک فراخوان اعلام کرده مالکیت “پیام‌رسان سروش” را می‌فروشد. این احتمال مطرح است که قیمت پایه مورد نظر صدا‌و‌سیما، حدود ۳۸‌میلیارد  تومان برای این پیام‌رسان باشد.

 

کرونا استفاده از استارتاپ “روبرو” را هفت برابر کرد (وبنا)

“روبرو” استارتاپی برای برگزاری جلسات آنلاین است. در پی شیوع کرونا میزان استفاده از این پلتفرم که کسب‌وکارهای زیادی را مجبور به دورکاری کرده‌است با افزایش چشمگیری مواجه شده‌است.مدیر‌عامل این استارتاپ از رشد ۳برابری کاربران، و ۷برابر شدن استفاده از روبرو خبر می‌دهد.

 

خدمات آنلاین کاربردی برای روزهای قرنطینه (دیجیاتو)

به دنبال انتشار ویروس کرونا بسیاری از شهروندان برای حفظ سلامت خود در خانه مانده اند که ممکن است برای برطرف کردن نیازهای روزمره دچار مشکل شوند. در این شرایط برخی وبسایت‌ها که خدمات آنلاین در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند به کمک مردم آمده‌اند. پلتفرم‌های متفاوت در حوزه‌های فروشگاه‌های اینترنتی و خرید اقلام سوپرمارکتی، سفارش آنلاین نان، خرید آنلاین دارو، آموزش آنلاین، سمینار آنلاین، پخش آنلاین فیلم و ویدیو، پخش آنلاین موسیقی، و مشاوره پزشکی آنلاین خدمات ارائه می‌دهند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم