خلاصه اخبار امروز (۲۵ اسفند ۹۸)

نیمی از جستجوها در مسیریاب “بلد” به سوی مراکز درمانی است (پیوست)

آمارهای نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که از میان ۱۰۰ نقطه پرتردد کاربران در روزهای ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه، بیش از ۵۰ نقطه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اختصاص دارد.

 

پیش‌بینی می‌کنیم “دارمت” ۵هزار داوطلب جذب کند (آی‌چیز‌ها)

بنیان‌گذار باغچه از طراحی پلتفرمی جدید برای کمک به کم‌توانان در این روزها خبر می‌دهد و می‌گوید: ” با توجه به اینکه ویروس کرونا گروه‌هایی از جمله سالمندان، افراد دارای معلولیت، و افرادی که ضعف سیستم ایمنی بدن را دارند در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد و این افراد در محیط‌های عمومی بیشتر امکان ابتلا دارند و باید در خانه بمانند اما برای رفع برخی احتیاجات اولیه شان سرویس آنلاینی وجود ندارد، از این رو پلتفرمی طراحی کردیم که در آن یکسری داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درخواست-های مختلف افراد نیازمند را برایشان انجام می‌دهند.”

 

مدیرعامل پذیرش‌ ۲۴ از نهادینه کردن دورکاری در این پلتفرم نوبت‌دهی آنلاین می‌گوید (وبنا)

مدیرعامل پذیرش ۲۴ به خطر افتادن سلامت نیروی انسانی را یکی از تهدیدهای کرونا برای کسب‌وکارشان می‌داند و می‌گوید: “برای حفظ سلامت اعضای تیم به دورکاری روی آوردیم و تصمیم گرفتیم دورکاری را به طور زیرساختی در پذیرش ۲۴ نهادینه کنیم.”

 

آپارات،نماوا، کافه بازار و روبیکا پیشتاز رسانه‌های دیگر در مبارزه با کرونا (پیوست)

به گزارش روابط عمومی سازمان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، آپارات به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا اقدام به حذف محتوای جعلی کرده‌است و تاکنون بیش‌از ۱۰۰ کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرده است؛ رسانه روبیکا نیز با ۶۰ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی در این زمینه رکورد دار است؛ تسهیلات ارائه شده از سوی نماوا نیز منجر به افزایش ۲۰ درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه شده‌است؛ کافه بازار نیز با انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی، بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه محتوا مربوط به کرونا را برای کاربران به نمایش گذاشته است.

 

اهدای یک میلیون ماسک به آمریکا از سوی بنیان‌گذار علی‌بابا (زومیت)

در پی شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان این بیماری در کشور آمریکا، ایالات متحده از کمبود کیت‌های تشخیص بیماری کرونا رنج می‌برد و نتوانسته است از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند. در همین راستا جک ما، مؤسس شرکت چینی علی‌بابا، در حساب توییتری خود اعلام کرد: ما در این شرایط سخت با اهدای ۵۰۰ هزار کیت تشخیص بیماری کرونا و یک میلیون ماسک، به آمریکایی‌ها می‌پیوندیم.

 

بررسی وضعیت استارتاپ‌ها در سال ۹۸؛ حباب‌ و ‌بلا ‌و… (هفت صبح)

جمع بندی شرایط استارتاپ ها در سال ۹۸، حاکی از آن است که استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های آنلاین باتوجه به حوادث اخیرآبان، کرونا، رمز پویا فراز‌و‌فرود‌های بسیاری را پشت سرگذاشتند‌. از تحریم اسنپ توسط کاربران در ماجرای برخورد راننده اسنپ با یکی از مسافران، تا پایان کار استارتاپ‌هایی نظیر بامیلو و دونیت، و ادغام استارتاپ‌هایی مانند تخفیفان و نت‌برگ، و ریحون و چیلیوری برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه، و موفقیت برخی از استارتاپ‌ها نظیر تپسی، بلد و نشان، ابرآروان، کافه بازار، ایران رنتر، ورگول و اسنپ فود، سال۹۸را به سال اشک‌ها و لبخند‌ها  برای استارتاپ‌ها تبدیل کرد‌.

 

اسنپ‌فود قرارداد ۵ تا ۱۰ درصد از نیروهای پشتیبانی خود را تمدید نمی‌کند (دیجیاتو)

مهراد عبدالرزاق، رئیس هیئت مدیره اسنپ‌فود دربیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به  زیان ۳۰ میلیارد تومانی از محل درآمد از دست رفته، این شرکت قرارداد ۵ الی ۱۰ درصد از نیروهای خود را تمدید نخواهد کرد. در واقع اگر تعداد کارمندان تمام وقت اسنپ فود را همانطور که این شرکت می‌گوید ۱۰۰۰ نفرباشد، تغییرات و تمدید نشدن قراردادها برای ۵۰ الی ۱۰۰ نفر است.

 

سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز در «دکتر ساینا» (استارتاپ۳۶۰)

دکتر ساینا پلتفرم مشاوره آنلاین پزشکی،با عقد قرارداد رسما به پورتفولیو اسمارت‌آپ ونچرز پیوست و عضوی از خانواده اسمارت‌آپ شد. از خدماتی که دکتر ساینا به کاربران خود ارائه می‌کند می‌توان به مشاوره آنلاین پزشکی به صورت چت و تلفنی، نوبت دهی آنلاین پزشکان و مراکز درمانی و جمع‌آوری و عرضه محتوای حوزه سلامت اعم از داروها، مراکز درمان، بیماری‌ها و… اشاره کرد.

 

ماکسیم علیه کرونا (زومیت)

در پی شیوع کرونا، ماکسیم از تاریخ ۱۳ اسفندماه جهت اطمینان خاطر مسافران اقدام به ضدعفونی کردن رایگان خودروهای این سامانه کرده است. عملیات پاکسازی خودرو‌های ماکسیم، توسط یک اپراتور با تجهیزات کامل و رعایت نکات بهداشتی و روزانه به مدت دوساعت انجام می‌شود‌.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم