ایران‌رنتر اولین گزارش فروشگاه‌های آنلاین خود را منتشر کرد

ایران‌رنتر با انتشار گزارشی برترین فروشگاه‌های آنلاین پلتفرم خود را از بین بیش از ۵۰۰ فروشگاه معرفی کرد. ایران‌رنتر مدعی است از طریق کانال فروش اقساطی خود می‌تواند در کنار افزایش در AOV (میانگین ارزش سبد خرید)، نرخ تبدیل مشتریان و رضایت کاربران از خرید، حجم قابل توجهی از فروش را برای فروشگاه‌ها ایجاد کند.

 

در ادامه به مرور بخش های مهم این گزارش خواهیم پرداخت.

 

پر فروش‌ترین فروشگاه‌ها

طبق گزارش منتشر شده، دیجی‌کالا در دسته فروشگاه‌های بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش، آراد موبایل در دسته بیش از ۵ میلیارد تومان و دیجی دو نیز در دسته فروشگاه های با بیش از ۱ میلیارد تومان فروش به ترتیب رتبه های اول تا سوم پرفروش‌ترین فروشگاه‌ها را بدست آورند.

همچنین دیجی‌کالا با بیش از ۸ میلیارد تومان فروش در اسفند ماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرد.

 

پر‌فروش‌ترین فروشگاه‌های هر گروه

 

گروه فروشگاه‌های گردشگری: سفرمی

گروه فروشگاه‌های دیجیتال: دیجی کالا

گروه فروشگاه‌های خانگی و اداری: فروشگاه لوازم خونگی

گروه فروشگاه‌های تخصصی: ابزارمارت

گروه فروشگاه‌های بیمه و خدمات: بیمه بازار

گروه فروشگاه‌های مد و استایل: کاکامی

 

میانگین فروش هر فروشگاه فعال

هر فروشگاه فعال (دارای حداقل یک فروش در ماه) به طور میانگین در در ایران‌رنتر ۶۴ میلیون تومان فروش (کالا یا خدمات) در سال ۹۸ داشته است.

 

محبوب‌ترین فروشگاه‌ها

بر اساس نظرسنجی که در انتهای سال ۹۸ انجام شده است، دیجی کالا، تکنولایف، لیون کامپیوتر، ابزارمارت، بلج، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید ۱۰ فروشگاه محبوب ایران‌رنتر از نگاه خریداران معرفی شده‌اند.

 

اقتصادی‌ترین فروشگاه‌ها

سود در خرید اقساطی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب فروشگاه است که به همین جهت ایران‌رنتر فروشگاه‌های با کمترین میزان سود خود را نیز معرفی کرده است. در بین ۵۰۰ فروشگاه فعال، ۱۰ فروشگاه با سود‌های بین ۰ تا ۱۵ درصد به عنوان اقتصادی‌ترین فروشگاه‌ها معرفی شدند.

 

۶۴ درصد سهم دیجی‌کالا

در گزارش منتشر شده دیجی‌کالا با بیش از ۶۴ درصد سهم از کل فروش، به عنوان بازیگر اصلی تجارت الکترونیک ایران نقش پر رنگی در ایران‌رنتر داشته است.

 

پیش‌بینی سال ۱۳۹۹

ایران‌رنتر پیش‌بینی می‌کند در سال جدید با توجه به سرمایه جذب شده اخیر خود و همچنین آغاز همکاری با چند بانک و لیزینگ معتبر، فروش فروشگاه‌های خود را نسبت به سال ۹۸ تا ۵ برابر رشد خواهد داد.

همچنین ایران رنتر مدعی است از طریق ایجاد کانال فروش اقساطی برای فروشگاه‌های آنلاین، می‌تواند سهم تجارت الکترونیک از اقتصاد را نیز افزایش دهد.

 

برای دانلود گزارش فروشگاه‌های ایران‌رنتر در سال ۹۸ اینجا کلیک کنید.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم