شتاب‎دهنده با چاشنی مسئولیت‌های اجتماعی در روزهای کرونا

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در شرایطی در سال ۱۳۹۶ وارد فضای استارت‌آپی ایران شد که نیاز مبرم به حمایت از کارآفرینان مستعد و خلاق ایرانی به شدت احساس می‌شد. با ورود مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به فضای استارت‌آپی ایران، این فضا به خوبی تحت تاثیر عملکرد این مجموعه قرار گرفت. بطوری که برخی از استارت‌آپ‌های معرفی و حمایت شده توسط این مرکز اکنون تبدیل به کسب‌و‌کارهای نوپای موفق و تاثیرگذار در جامعه شده‎اند.

اما در زمان شیوع کرونا مسائل تازه و متفاوتی جامعه را درگیر کرده است و استارت‌آپ‌های موفق باید بتوانند خدمات خود را متناسب با این نیازهای تازه، بازتعریف کنند. بحث مهم پیشگیری و درمان کرونا و چگونگی فرآیند ارتباط در زمان قرنطینه و دورکاری نیز این روزها به نیاز اساسی جامعه تبدیل ‌شد. دقیقا به همین شکل کمک به حفظ سلامتی کارمندان، استارت‎آپ‌های همکار و کلیه افراد جامعه، تبدیل به اولویت شرکت سامسونگ ایران در این روزها شده است.

ورود به چهار سالگی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با روزهای شیوع کرونا و دورکاری و فاصله‎گذاری اجتماعی همزمان‌شده است. به همین دلیل روابط عمومی سامسونگ تعدادی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه درمان و آموزش این مرکز شتابدهی که در سایه توانمندی‌های خود و حمایت این مرکز رشد کرده‌اند را جهت استفاده بیشتر افراد جامعه از خدمات آنها معرفی کرده است.

 

بهزی (سامانه آموزش، پیگیری و پایش بیمار)

 

​​​​استارت‌آپ بهزی از اولین تیم‌های استارت‌آپی وارد شده به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر است. بهزی در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران، بر اساس یافته‌ها و استانداردهای جهانی فعالیت می‎کند.

در نتیجه اکنون و در زمان شیوع کرونا بهزی توانسته است خدمات ارزشمندی را به بیماران و کادر درمان ارائه کند. کاهش مراجعات حضوری، آموزش رفتارهای صحیح خود مراقبتی، مهارت‌های شرایط قرنطینه، پایش و پیگیری علایم افراد برای تشخیص زودهنگام از یک سو و جمع‌آوری و حفظ داده‌های کمی و کیفی جهت پژوهش‌های کاربردی از سویی دیگر از خدمات گران بهای تیم بهزی در این دوران به شمار می رود. تیم بهزی توانست با حضور دربیمارستان‎های مرجع مانند مسیح دانشوری و امام خمینی با ثبت‌نام بیماران در سامانه بهزی سهم به سزایی در کاهش حضوری افراد به بیمارستان‌ها داشته باشد.

این سامانه با رشد ۳۸۰ درصدی در دوران شیوع کرونا و آماری بالغ بر ۳۴۲ هزار بار پایش بیماران در این دوران توانسته است خدماتی مسئولانه و صادقانه را در اختیار کاربران این سامانه قرار دهد. خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران مبتلا به کرونا توسط بهزی تا پرچم سفید درمان کرونا کاملا رایگان است.

 

زوپ (سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار)

 

زوپ یکی دیگر از استارت‌آپ‌های حوزه درمان است که با حمایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و شکوفایی بیشتری یافت. این روزها که کرونا و هراس از ابتلا به آن در حقیقت به کابوس روزمره افراد جامعه تبدیل شده است، پلتفرم زوپ توانست با هدف محدودیت زمانی و مکانی با ویزیت و مشاوره پزشکی آنلاین امکان ارتباط تصویری بیماران با پزشکان را فراهم آورد.

رشد ۳ برابری ثبت‌نام در سایت، افزایش ۶ برابری مشاوره های آنلاین پزشکی، حضور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال و بیش از ۱۲۰۰ پزشک در پلتفرم  زوپ،  خود گواه این حقیقت است که تیم اجرایی زوپ در دوران کرونا توانسته است از طریق حذف مراجعات غیرضروری به اماکن درمانی و شناخت دقیق نیازهای حوزه سلامت  نقش بسیار مفیدی را در قبال کادر درمان و افراد جامعه  ایفا کند.

زوپ نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود با کد تخفیف کرونا مشاوره متنی خود در ارتباط با بیماری کرونا را کاملا رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد.

 

ایسمینار (پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار)

 

ایسمینار در سیکل چهارم ورودی تیم‌های استارت‌آپی به مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر قرار داشت که اکنون در شرایط شیوع کرونا توانسته است با رشد ۵ برابری در همه شاخص‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازهای دوران قرنطینه و دورکاری را رفع کند. در زمانی که رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی از ارکان مهم ادامه حیات تلقی می‌شود و  امکان حضور فیزیکی یک به یک افراد در سمینارها و شرکت‌ها وجود ندارد. ایسمینار توانست با فعالیت شبانه‌روزی، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های خود روزانه در حدود ۲۵۰ وبینار را در پلتفرم ایسمینار مدیریت کند و به  بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال خدمات دهد. ایسمینار در راستای مسئولیت اجتماعی خود در زمان اپیدمی کرونا ثبت‌نام بسیاری از وبینارهای خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

این پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار، کلاس و رویدادهای آنلاین) هرآنچه برای برگزاری وبینار مورد نیاز است از زیرساخت تا فروش فیلم وبینارهای برگزار شده را ارائه می‌دهد و در آن امکان برگزاری و هم امکان شرکت در وبینارها وجود دارد. ایسمینار نیز یکی دیگر از استارت‌آپ‌هایی بودکه توانست به کمک مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته باشد.

 

اُتیچر(آموزش آنلاین زبانهای خارجی)

 

تعطیلی آموزشگاه‌های آموزش زبان در زمان قرنطینه عده زیادی را با نگرانی از عقب افتادگی در پیشرفت‌های آموزشی مواجه کرده است. اُتیچر نیز یکی دیگر از استارت‌آپ‌هایی است که به واسطه مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فرصت رشد و توسعه بیشتری یافت.

اُتیچر  یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که از فروردین ۹۶ فعالیت خود را آغاز نموده است. اُتیچر این امکان را برای زبان‌آموزان فراهم آورده که با هر هدفی از  تقویت مکالمه زبان تا آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس، به صورت زنده و تعاملی با اساتید در ارتباط باشند. زبان آموزان در اتیچر می‌توانند با توجه به رزومه استاد، نظرات کاربران دیگر و هزینه هر جلسه، استاد و کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنند، همچنین اساتید زبان نیز می‌توانند با ثبت‌نام در پلتفرم و تعریف کلاس خود، زمان‌ برگزاری و هزینه کلاس‌هایشان را تعیین کنند. اکنون حدود یک هزار استاد زبان در پلتفرم اتیچر مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۳۰ هزار زبان‌آموز از خدمات آموزشی این سایت استفاده می‌کنند.

اتیچر در دوران شیوع کرونا نیز به واسطه مسئولیت‌های اجتماعی خود در کمپینی برای کلیه اساتید زبانی که کلاس‌های آنها کنسل شده است شرایطی را مهیا ساخت که کلاس‌های خود را آنلاین و رایگان در پلتفرم اتیچر برگزار کنند و همچنین با ارائه ۱۵ درصد تخفیف به زبان‌آموزان به رشد ۲۰ برابری فعالیت‌های خود در دوران کرونا دست یافت.

در پایان آنچه خدمات مرکز فناوری سامسونگ-امیر کبیر را متمایز کرده است این موضوع است که کلیه روند حمایتی مرکز فناوری سامسونگ از استارت‌آپ‌ها کاملا رایگان بوده و سامسونگ هیچ سهمی در مالکیت استارت‌آپ‌هایی که از منافع مالی سامسونگ جهت پیشرفت خود استفاده کرده‌اند نخواهد داشت و تمامی این حمایت‌ها بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام می‌شود.

سامسونگ در دهمین دوره پذیرش استارت‌آپ‌های ایرانی امیدوار است بتواند همچون گذشته حامی ایده‌ها و انسان‌های خلاق در عرصه‌های مختلف علمی باشد و همچنین با کمک به رشد و توسعه فعالیت آنها، وظیفه خود را در زمینه شهروند شرکتی به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم