چرا لندو با دیجی‌کالا قطع همکاری کرد؟

بیش از یک ماه از قطع همکاری لندو با دیجی‌کالا می‌گذرد. روابط عمومی لندو در این رابطه بیانیه زیر را بریا استارتاپ ۳۶۰ ارسال کرده است:

 

لندو طی همکاری با ۶۰۰ فروشگاه آنلاین از جمله آراد موبایل، دیجی دو، گوشی شاپ، بیمه‌بازار، مدیسه، ایسام و… امکان خرید اقساطی از این فروشگاه‌ها را برای مشتریان فراهم می‌آورد. گزارش سال ۹۸ همکاری لندو با فروشگاه‌های آنلاین نشان می‌دهد که دیجیکالا با کسب سهم فروش ۶۴ درصدی، در جایگاه اول گروه فروشگاه‌های آنلاین دارای بالای ۴۰ میلیارد فروش در لندو قرار گرفته است. اما اوایل امسال لندو تصمیم گرفت همکاری خود را با بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایرانی یعنی دیجیکالا خاتمه دهد.

 

 

به گزارش روابط عمومی لندو دلیل حذف دیجیکالا از این پلتفرم این بوده که تمرکز درخواست‌ها برای خرید از دیجیکالا باعث به حاشیه رفتن فروشگاه‌های دیگر شده بود. یکی از اهداف لندو مقابله با بازار تک‌قطبی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط است. با حذف دیجیکالا راه برای افزایش مشتری و رشد فروش صدها فروشگاه‌ آنلاین ایرانی در لندو هموار می‌شود. این رشد، رضایتمندی بیشتر فروشگاه‌ها با لندو را نیز رقم خواهد زد.

 

طی این مدت، سهم بزرگ فروش دیجیکالا، میان سایر فروشگاه‌های آنلاین پخش شده و این اقدام به رشد و رونق بیشتر فروشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی کمک می‌‌کند.

 

 

در تصویر بالا توزیع یکتواخت تر ِفروشگاه‌ها در سهم از فروش به چشم می‌خورد. در این بین اغلب فروشگاه‌ها رشد نزدیک به ۱۰۰درصدی را تجربه کردند. این مهم، در همکاری استراتژیک‌تر و پیشبرد جدی‌تر اهداف مشترک میان آنها و لندو رو به همراه داشته است.

 

همچنین لندو تصمیم دارد برای جلب رضایت فروشگاه‌های کوچک‌تر، از منابع و کانال‌های ارتباطی خود برای معرفی و دیده شدن هرچه بیشتر این فروشگاه‌ها استفاده کند.

 

آیا قطع همکاری با دیجیکالا بر لندو تاثیر گذاشته؟

 

شاید تصور شود که حذف دیجیکالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین، لندو را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب برساند اما این اتفاق نیفتاده است.
در حال حاضر بیش از ۱ ماه از آن میگذرد و گزارش‌ها و آمار این مدت نشان می‌دهد که از زمان حذف دیجیکالا از فهرست فروشگاه‌های لندو، حجم درخواست‌ها تغییری نکرده و درخواست‌ها از مسیر دیجیکالا خارج و به سمت فروشگاه‌های دیگر هدایت شده‌ است.

 

پتانسیل ویژه فروشگاه‌های آنلاین ایرانی

 

حدود ۳۴ هزار فروشگاه آنلاین دارای نماد در ایران وجود دارد که کالا و خدمات عرضه می‌کنند، اما کمتر فروشگاهی مانند دیجیکالا یک Markertplace کامل و متنوع بوده و این حقیقتی انکارناپذیر است. اما بسیاری از همین فروشگاه‌های نه‌چندان بزرگ و تخصصی نیز پتانسیل بسیار بالایی دارند و در حوزه‌های خاص خود، رقیب جدی دیجیکالا محسوب می‌شوند. حوزه‌هایی مانند کالای دیجیتال، دوربین، مد و پوشاک، دکوراسیون، لوازم خانگی و…

هدایت مشتریان به این وب‌سایت‌های تخصصی، زمینه‌ساز تجربه خوبی هم شده است. تجربه لندو نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به دلیل تمرکز در یک حوزه، تنوع بالاتر، ارسال سریع‌تر و پشتیبانی حرفه‌ای‌تری دارند. این مزایا باعث افزایش رضایتمندی مشتریان نیز می‌شود.

لندو هدف خود از این تصمیم را حمایت از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی و افزایش مشتری و فروش آنان عنوان کرده است. همچنین لندو تصمیم دارد بزودی با ایجاد سیستم رتبه‌بندی فروشگاه‌ها و با استفاده از نظر کاربران در انتخاب بهتر و خرید هدفمندتر به مشتریان کمک کند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم