ثبت ۸۶۰ ایده در دهمین دوره پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از سال ۹۶ هر ساله در فراخوانی عمومی طی سه دوره پذیرش تیم‌‌های استارتاپی ایده‌های نوآور را انجام می‌دهد و پس از اتمام مراحل داوری میان ایده‌ها، تیم‌های پذیرفته شده را مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار می‌دهد. این سه دوره در بهار، تابستان و نیمه دوم هر سال برگزار می‌شود.

بهار سال ۹۹ نیز دهمین دوره پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر انجام گرفت و  تیم‌های فعال در حوزه‌های: بهداشت و سلامت، محیط‌‌زیست، انرژی و آموزش توانستند از طریق پر کردن فرم آنلاین، متقاضی ورود به مرکز شوند. ۸۶۰ متقاضی تا ۶ خردادماه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام در دهمین دوره شرکت کردند.

 

از ایده تا انجام

با توجه به حوزه‌های مرتبط به فعالیت‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از میان ایده‌های ارسالی، حوزه آموزش با ثبت حدود ۳۴۰ ایده ۳۹ درصد از مجموع ایده‌های ارسالی را تشکیل داده است و پس از آن حوزه «سلامت و بهداشت» با اختلافی ناچیز در صدر ایده‌های ثبت‌نامی قرار دارند. حوزه محیط‌زیست و انرژی در رتبه‌های پایین‌تر جدول قرارگرفته‌اند.

در بررسی سطح استارتاپ‌ها نیز آمارها نشان داد ۶۰ درصد استارتاپ‌ها در مرحله ایده‌پردازی قرار دارند  و حدود ۶ درصد از آنها در مرحله پیشرفت و جذب سرمایه هستند. این مهم خود نشان از تضادی قابل تامل داشت که وجود ایده‌های خلاق و نوآورانه بسیاری را در فضای استارتاپی ایران نوید می‌داد که نیاز مبرم به حمایت مالی برای رشد و توسعه میان آنها به خوبی قابل مشاهده است.

در همین آمار نشان می‌دهد کمتر از ۲۰ درصد استارتاپ‌ها به ساختار تیمی دست یافته‌اند و تقویت ساختار تیمی یکی دیگر از ارکان حیاتی و مورد نیاز تیمهای استارتاپی در ایران است.

 

اپلیکیشن‌ها؛ بیشترین ایده‌ها

ایده‌های نوآورانه و تیم‌های استارتاپی در سه بخش وب‌سایت، اپلیکیشن و نرم‌‌افزار، ثبت‌نام کرده‌اند. اپلیکیشن‌ها با فاصله و با داشتن ۵۰ درصد در رتبه اول  نوع محصول ارائه شده قرار داشتند. وب‌سایت و پس از آن نرم‌افزار به ترتیب در رتبه دوم و سوم جای گرفته‌اند.

توسعه روزافزون گوشی‌های هوشمند و استفاده عموم مردم جامعه از موبایل گویا فرصت خوبی را برای توسعه‌دهندگان و تیم‌های استارتاپی فراهم نموده است و استقبال گسترده تیم‌ها در ساخت اپلیکیشن‌های جدید و مبتکرانه این امر را به خوبی نمایان کرده‌ است.

 

آغاز داوری ایده‌ها

از ششم خرداد و با پایان یافتن روند پذیرش، مرحله داوری ایده‌ها آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد. اکنون فرم‌های ارسالی در فاز بررسی‌های اولیه قرار گرفته‌اند. در این مرحله طی ایمیلی به افراد منتخب اطلاع‌‌رسانی می‌شود که در پروسه  تدوین و ارائه طرح پیشنهادی خود قرار بگیرند. از بین این گروه افراد منتخب برای روز مصاحبه و ارائه حضوری ایده و استارتاپ خود به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر دعوت می‌شوند. در نهایت پس از طی مراحل داوری ۵ استارتاپ در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند و مورد حمایت مرکز قرار می‌گیرند. حمایت از تیم‌های انتخابی در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، در مقام یک شهروند حامی جامعه انجام می‌شود و این شرکت کوچکترین سهمی از مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود برنمی‌دارد.

تیم‌های استارتاپی و علاقمندان به راهکارآفرینی و ایده‌های نو که نتوانستند در دوره دهم پذیرش مرکز، شرکت کنند می‌توانند تابستان سال جاری در مرحله یازدهم پذیرش شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ثبت‌نام کنند. همچنین راه‌های ارتباطی با مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر  و اطلاع از زمان فراخوان‌ها از طریق وب‌سایت مرکز و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین امکان‌پذیر است .

 

http://www.samsung-aut-tech.com

https://www.linkedin.com/company/samsung-aut-tech

https://t.me/samsung_aut_tech

https://www.instagram.com/samsung.aut.tech/

https://twitter.com/SamsungAUT_Tech

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم