نخستین نشست رسانه‌ای مدیرعامل جدید اسنپ؛ افزایش تعامل در دستور کار است

صبح امروز نخستین نشست خبری اسنپ با حضور محمد خلج، مدیرعامل جدید این شرکت برگزار شد.

خلج در ابتدای صحبت‌هایش پس از بیان سابقه کاری خویش گفت به واسطه شغلش در شرکت ایرانسل با اکوسیستم استارتاپی ایران آشنا شده است. «در سال ۲۰۱۶ که ایرانسل قصد سرمایه‌گذاری در اسنپ را داشت مسئولیت مذاکره با اسنپ را داشتم و رابطه نزدیکی به‌منظور سرمایه‌گذاری روی اسنپ پیدا کردم.»

با روی کار آمدن خلج شایعاتی در زمینه تغییر ترکیب سهام‌داری و اعمال قدرت بیشتر ایرانسل به عنوان یکی از سهام‌داران این مجموعه تقویت شد، اما مدیرعامل جدید با رد این شایعات و همچنین در مورد احتمال فروش سهم سرمایه‌گذار خارجی اسنپ به دیگران گفت که هیچ قصدی مبنی بر تغییر ترکیب سهام‌داران فعلی اسنپ وجود ندارد.

محمد خلج در مورد استراتژی‌های اسنپ برای ذی‌نفعان مختلف این شرکت با اشاره به زحمات ژوبین علاقبند (مدیرعامل پیشین اسنپ) گفت، تجربه موفقی از همکاری با وزارت کشور و شهرداری را [در دوره وی] پشت سر گذاشته‌اند و قصد دارند همکاری‌هایی را با سازمان تامین اجتماعی آغاز کنند تا حمایت بیمه‌ای از رانندگان این سامانه صورت گیرد. به گفته مدیرعامل جدید، اسنپ تاکنون ۲۶ میلیارد ریال وام با کمک بانک رسالت به رانندگان خود پرداخت کرده است.

خلج از تغییر رویکرد گروه اسنپ سخن گفت و این نکته که پلتفرم سوپراپ اسنپ پذیرای استارتاپ‌های مختلف خواهد بود؛ همچون اسنپ‌دکتر که بتازگی به آن اضافه شده است. او در مورد همکاری با استارتاپ‌ها [برای سوپراپ] گفت سناریو‌های مختلفی را در سر دارند؛ همچون سرمایه‌گذاری، ادغام و یا مدل‌های دیگر که استارتاپ‌های مختلف را بررسی می‌کنند و بر اساس پارامترهایی که اسنپ در نظر گرفته امکان ملحق شدن به این شرکت وجود دارد. به گفته مدیرعامل جدید اسنپ هدف نهایی ارایه بهترین سرویس است. خلج همچنین اشاره کرد که در حال مذاکره با استارتاپ‌هایی هستند که احتمال اضافه شدن به پلتفرم آن هست.

به گفته خلج در دوران مدیریتی وی مشارکت اسنپ در اکوسیستم استارتاپی ایران افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل اسنپ در پاسخ به سوال در مورد اوضاع اقتصادی این شرکت در ایام اخیر با وجود کرونا و کاهش ارزش ریال که روی سرمایه‌گذاری خارجی این شرکت نیز تاثیر می‌گذارد، پاسخ داد که اسنپ در وضعیت خوبی به سر می‌برد و در هر دو بخش “تقسیم سود” و “ارزش سهام” شرکت با سود و بالا رفتن ارزش روبرو بوده است. خلج همچنین اشاره کرد قصد حمایت‌های مختلفی را از رانندگان‌شان دارند. او همچنین گفت طی مذاکراتی که با سازمان سرمایه‌‌گذاری خارجی صورت گرفته، مسیر انتقال سود ناشی از سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار خارجی فراهم است.

یکی از موارد مهم در شرکت‌های بزرگ با تعداد پرسنل بالا بحث مدیریت منابع انسانی است، مخصوصا در بحران اخیر که به واسطه کووید ۱۹ پدید آمده است. محمد خلج گفت با توجه به اینکه سابقه منابع انسانی را در کارنامه خود دارد، برنامه‌های ویژه‌ای در این بخش برای خانواده ۱۵۰۰ نفره اسنپ در آینده نزدیک در نظر گرفته است. به گفته خلج هم‌اکنون تمامی پرسنل بخش کال‌سنتر اسنپ دورکار هستند.

این روزها زمزمه‌های ورود استارتاپ‌ها به بورس زیاد شنیده می‌شود؛ از دیجی‌کالا و تپسی گرفته تا رایتل. مدیرعامل اسنپ در این باره گفت این شرکت در سال جاری برنامه‌ای برای ورود به بازار سرمایه ندارد، اما در حال مطالعه و رصد این فضا هستند و این احتمال وجود دارد سال آینده اسنپ نیز در صف شرکت‌های استارتاپی برای IPO شدن برود. به گفته خلج ابتدا اسنپ باید آمادگی این کار را داشته باشد و سپس به آن ورود کند.

مدیرعامل اسنپ در واکنش به موضوع انحصارطلبی این مجموعه و اتهاماتی که به آن وارد است، پاسخ داد اعتقادی به انحصار ندارد و “رقابت کردن” مد نظرش است.

محمد خلج در پاسخ به سوال استارتاپ۳۶۰ در رابطه با این موضوع که آیا اسنپ قصد دارد دوباره وارد حوزه ای‌کامرس و یا فروشگاه‌های پلتفرم سی تو سی (C2C) همچون دیوار شود، گفت امکان دارد بار دیگر البته در بلندمدت به این حوزه ورود کنند، زیرا پتانسیل آن در گروه اسنپ و سوپراپلیکیشن این شرکت وجود دارد.

خلج در پاسخ به سوال دیگری در مورد تمایل این شرکت به فعالیت در خارج از مرزهای ایران گفت برنامه جدی در این زمینه دارند.

مدیرعامل اسنپ در پایان در پاسخ به سوالی در مورد آمار جدید این گروه عنوان کرد اسنپ هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون نفر راننده و ۳۰ میلیون کاربر دارد.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم