ساترا: پخش رایگان سریال‌های چینی در ایران

به نقل از روابط عمومی ساترا بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، سیدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) عصر روز گذشته چهارم شهریور با چانگ هوا سفیر چین در ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

سید صادق امامیان رئیس ساترا در این دیدار اظهار کرد: امروز مردم در دنیا با رسانه‌های جدید خو گرفته‌اند و دیگر تمام وقت خود را برای دیدن تلویزیون ملی صرف نمی‌کنند. مردم به خصوص نسل جوان تحت تاثیر رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند و رسانه‌های ملی کشور خودشان به سختی در رتبه نخست توجهات قرار می‌گیرد و به همین دلیل با چالشی جهانی مواجهیم.

 

امامیان در ادامه با بیان اینکه ماموریت ساترا مستقل از رسانه ملی است، عنوان کرد: وظیفه رسانه ملی رساندن محتوای ملی به تمام مردم کشور است، اما وظیفه ساترا توسعه صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی است، به همین دلیل ساترا از بدو تاسیس به شدت فعالیت‌های بین‌المللی خود را دنبال می‌کند. از این رو طی ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ رگولاتور غربی را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کردیم. امروز توسعه همکاری با شرق در دستور کار قرار دارد به ویژه کشورهایی مثل چین که در زمینه نظام رسانه‌ای خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

 

امامیان سرمایه گذاری‌های مشترک را از مبانی مهم توافقات رسانه‌ای و دو طرفه ایران و چین دانست و افزود: همه ما می‌دانیم که نمی‌توانیم حکمرانی رسانه‌ای خود را فقط به وسیله فیلترینگ و سانسور برقرار کنیم، همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به رشد رسانه‌های ما در همه زمینه کمک کند.

 

در ادامه این جلسه، چانگ هوا سفیر چین در ایران در خصوص همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه فرهنگی و رسانه‌ای توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در سال‌های اخیر رسانه‌های جدید به ویژه رسانه‌های کشورهای غربی فضای مجازی را کنترل کرده است. ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم تا مردم صدای ما را بشنوند. با وجود اینکه رسانه‌های سنتی هنوز فعال هستند و نقش خود را ایفا می‌کنند اما نسل جدید کشش بیشتری به رسانه‌های جدید دارند.

 

وی با استقبال از پیشنهادهای همکاری مشترک بین دو کشور نیز بیان کرد: شرکت‌های بزرگ اینترنتی و فناوری اطلاعات در چین مثل علی بابا اکثراً شرکت‌های خصوصی هستند که مطمئناً برای همکاری با شرکت‌های اینترنتی استقبال خواهند کرد. ما حاضریم یک سری از سریال‌های چینی را به صورت رایگان برای نمایش در اختیار رسانه‌های صوتی و تصویری ایرانی قرار دهیم و از نمایش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در پلتفرم‌های چینی استقبال می‌کنیم.

 

اکنون مشخص نیست سریال‌های چینی به چه طریقی در ایران پخش خواهد شد؛ شبکه‌های صداوسیما یا پلتفرم‌هایی همچون فیلیمو یا نماوا.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پرشیافاند از ترکیب سهام‌داران استارتاپ شگرفیست خارج شد

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کرد. شگرفیست در
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ «شگرفیست» خارج شد و…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای همراه‌اول و دیجی‌کالا تا گلرنگ و تخفیفان

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۹ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم