انتخاب غذا و فضا به سبک “دیدو”

دیدو، اپلیکیشنی تازه وارد در حوزه کافه و رستوران است که با استفاده از فناوری‌های نوین، تجربه جدیدی را هم برای کافه و رستوران گردها و هم صاحبان این مشاغل رقم زده است. ورود اپلیکیشن‌ها در حوزه غذا در چند سال اخیر باعث شده تا افراد تجربه‌های بهتری در حوزه کافه و رستوران داشته باشند از جمله سفارش غیر حضوری، آَشنایی با کافه‌ها و رستوران‌ها به واسطه نظرات کاربرانی که به آنها سر زده اند و … حالا اما دیدو با تکیه بر ظرفیت‌های نوین تکنولوژیک مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی وارد این بازار شده تا یک تجربه کم‌‎نظیر را در اختیار صاحبان این مشاغل و افراد اهل کافه و رستوران قرار دهد.

 

دیدو این امکان را ایجاد کرده تا افراد بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن و یا ورود به سایت آن، علاوه بر امکاناتی که تا کنون برای انتخاب یک کافه یا رستوران وجود داشته، تصویر جامعی از محل کافه و رستوران‌، منو و حتی نوع غذایی که می‌توان سفارش داد را ببیند. این قابلیت‌ها با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ممکن شده است.

 

مزیت دیدو اما تنها به استفاده از یک تکنولوژی جدید نیست بلکه ویژگی اصلی این است که از تکنولوژی با کارکردی جدید برای رفع نیازهای مغفول مانده استفاده شده است. با استفاده از دیدو تنها کاری که یک مشتری نیاز دارد انجام بدهد این است که در ساعت مشخص در رستوران پشت میزی که از قبل رزرو کرده بنشیند و منتظر غذایی که از قبل سفارش داده باشد.

 

علاوه بر این امکان متمایز، کاربر دیدو می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی، کافه‌ها و رستوران‌های اطراف خود را هم جستجو کند و از میان آنها دست به انتخاب بزند.

 

این امکانات در راستای ایجاد فضایی یوزر فرندلی در اپلیکیشن دیدو است تا برای کاربر تجربه خوبی به همراه داشته باشد. سروش سلیمی، مدیر اجرایی شرکت دیدو در همین راستا گفت: “در دیدو به دنبال ارائه فضای یوزر فرندلی هستیم و تلاش ما بر کسب رضایت بیشتر کاربران است. در همین راستا علاوه بر اینکه از نظر برنامه نویسی تلاش کرده ایم که کاربران بهترین تجربه را داشته باشند، بر اساس رفتار و شیوه استفاده آنها نیز امتیازهایی ارائه می‌کنیم. از همین رو در همان ابتدای کار کاربرانی که برای اولین بار از دیدو استفاده می کنند، می‌توانند از تحفیف ۱۰ درصدی بهره ببرند.”

 

رابط کاربری مناسب با مشتریان که منجر به رضایت آنها بشود، تنها مربوط به نوشتن الگوریتم‌ها نیست بلکه پیش از آن باید به نیازها و چالش‌ها هم فکر کرد. از جمله این چالش‌ها می‌تواند زمانی رخ بدهد که فردی در صورت رزرو یک میز، نتواند در ساعت مشخص حاضر شود و با تاخیر برسد. عابدینی، سرمایه گذار و هم بنیان گذار دیدو در مورد حل این چالش در دیدو گفت: چنین اتفاقی ممکن است باعث ایجاد چالش میان مشتری و فروشنده بشود اما برای حل چنین مشکلی احتمالات مختلف را در نظر گرفتیم و برای کاهش آن نیز تمام اطلاعات لازم از رفتار و سیاست‌های هر کدام از رستوران‌ها و کافه ها را دریافت می‌کنیم و هنگامی که مشتری قصد رزور داشته باشد، این موارد را هم مشاهده می‌کند و متوجه می‌شود شرایط به چه شکل خواهد بود و اینکه اگر در یک رستوران ۱۰ دقیقه تاخیر کند چه شرایطی وجود دارد و در جایی ۴۰ دقیقه چه شرایطی.”

 

دیدو علاوه بر اینکه برای مشتریان کاربردی است مزیت‌های ویژه‌ای هم برای صاحبان این کسب و کار دارد. درحال حاضر اپلیکیشن‌هایی که در زمینه غذا فعالیت می‌کنند، اغلب بر این موضوع تمرکز دارند که سفارش از کافه یا رستوران در جایی دیگر به دست مشتریان برسد اما در میان این مشاغل سبک دیگری هم وجود دارد که لزوما چنین رویکردهایی مناسب آنها نیست. مانند رستوران‌ها و کافه‌هایی که در مناطق پرتردد و اغلب گردشگری وجود دارند که افراد به واسطه حضور در این مکان‌ها و صرف ساعاتی در این کافه‌ها و رستوران‌ها به آنها سر می‌زنند. بنابراین چنین مشاغلی نیاز دارند که خود را به بهترین نحو به مشتری‌های بالقوه خود معرفی کنند. دیدو در راستای رفع همین نیاز به بازار غذا ورود کرده و از آنجایی که یک کاربر پیش از حضور در یک کافه یا رستوران می‌تواند به صورت کامل با تمام جزئیات یک سفارش، به جز طعم آن آشنا شود، دیدو این امکان را ایجاد کرده که افراد بتوانند برای روز و یا ساعت مشخصی، میز مشخصی را در یک کافه یا رستوران رزرو کنند و علاوه برآن سفارش خود را هم از طریق اپلیکیشن ثبت کنند و تنها نکته ای که باقی می ماند حصضور در رستوران سرو سفارش است.

 

همچنین علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌ها مشاغل دیگری هم هستند که رابطه آنها با مشتریان مبتنی بر فضای مجموعه است. از جمله هتل‌ها و تالارها. دیدو در نظر دارد به این بازار هم ورود کند و همین ظرفیت برای چنین مشاغلی نیز کاربردی تلقی می‌شود.

 

از جمله مهمترین ویژگی‌های دیدو این است که علاوه بر رفع نیازی در بازار کنونی، به واسطه امکانات تکنولوژیکی که دارد، رویکردی آینده نگرانه را هم پیش گرفته است. به گفته سلیمی “یکی از لازمه‌های استفاده از دیدو داشتن موبایلی است که از قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی کند. این قابلیت تنها در گوشی‌های تولید شده پس از سال ۲۰۱۷ وجود دارد. بنابراین با توجه به این موضوع ما رویکردی آینده‌نگر را هم برای این بازار در نظر گرفته‌ایم و زمانی که تکنولوژی‌های موبایل‌های در دست افراد جامعه همگی به روز شود کاربرد این اپلیکشن همه‌گیرتر خواهد بود. “

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم