برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

تپسی و بورس

ورود اولین استارتاپ به بازار سرمایه؛ مدیرعامل تپسی از برنامه‌های آتی شرکت می‌گوید

شب گذشته توییت مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران موجی از بحث و واکنش را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ موجی که پس از ماه‌ها خزان و خاموشی بارقه‌های امید را به اکوسیستم استارتاپی کم‌رمق این روزهای ایران بازگرداند. خبر این بود که یکی از استارتاپ‌ها در فرابورس پذیرفته شد و «تپسی» نخستین شرکت از چهار استارتاپی است که به زودی نمادش در تابلوی فرابورس جای می‌گیرد. به نظر می‌رسد دیجی‌کالا، کافه‌بازار و شیپور شرکت‌های استارتاپی دیگری هستند که در صف ورود به بازار سرمایه حضور دارند.

 

به همین بهانه پادکستی در گفت‌وگو با میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی ضبط کردیم که از اینجا می‌توانید گوش دهید و خلاصه متن آن نیز در ادامه آمده است.

 

 

میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی در گفت‌وگو با استارتاپ۳۶۰ در رابطه با پذیرش این شرکت در فرابورس می‌گوید قدم اول خیلی خوبی برداشته شده و اینکه سازمان بورس و هیات پذیرش فرابورس در این مرحله قبول کردند تپسی به عنوان نماینده این صنعت وارد بورس شود، اتفاق خیلی مبارکی است و این نشان می‌دهد که بدنه اقتصادی کشور نگاه مثبتی به این صنعت جدید دارد. «اتفاق خوبی که در آینده خواهد افتاد این است که این حرکت با تپسی آغاز شد و با استارتاپ‌های دیگر ادامه پیدا می‌کند که باعث رشد این صنعت خواهد شد.»

 

منشی‌پور در پاسخ به این سوال که چه زمانی نماد تپسی روی تابلوی فرابورس قرار خواهد گرفت گفت: یک سری شروط طبق روال عادی باید رعایت شود و فکر می‌کنم اواسط زمستان بتوانیم کلیه کارها را انجام دهیم و عرضه شویم.  

 

مدیرعامل تپسی توضیح می‌دهد که از ابتدا با فرابورس صحبت کرده‌اند و فکر می‌کند بدنه فرابورس پیشروتر است و در ادامه تاکید می‌کند که هدف‌شان این است که وارد بازار اصلی بورس شوند.

 

منشی‌پور در پاسخ به این سوال که هدف‌گذاری‌شان پس از جذب سرمایه از کانال بازار سرمایه چیست، گفت: «هدف‌مان قطعا توسعه است و طبعا توسعه بیزینس اصلی‌مان مدنظر است و سپس بیزینس مجاور و بعد غیرمجاور. ورود به بورس اگر محقق شود قطعه اول این پازل است و به تامین سرمایه همین رشد خیلی کمک خواهد کرد.»

 

مدیرعامل تپسی پیش‌تر در برنامه «زوم» گفت تمرکز این شرکت روی هسته اصلی کسب‌وکار تپسی است و همچون اسنپ سودای ورود به حوزه سوپراپ را در سر ندارد. اکنون منشی‌پور از حوزه‌های جدید صحبت به میان آورد و گفت: «نگرش‌مان به حوزه‌های جدید هست، اما استراتژی مشخص ما این است که وارد حوزه‌هایی شویم که حرفی برای گفتن داشته باشیم و هم‌افزایی درآمدی در حوزه‌های جدید وجود داشته باشد. یک نقشه راه داریم که شامل بیزینس‌های جدید و غیرتاکسی اینترنتی هم قطعا هست؛ ورود به جغرافیای جدید کمی دورتر، اما در نقشه راه‌مان هست، البته بستگی به شرایط سیاسی کشور هم دارد.»

 

مدیرعامل تپسی در مورد وضعیت این روزهای بازار سرمایه، فروکش کردن تب آن و هم‌زمانی با پذیرفته شدن تپسی گفت: «نگاه ما هیچ موقع کوتاه مدت نبوده و موضوع ریشه‌ای‌تر از این داستان هست و بورسی شدن باعث بلوغ شرکت می‌شود. اینکه الان بازار وضعش خوبه یا نه خیلی مهم نیست. من نگاهم مثبت هست و به نظرم دارد به شرایط ثابتی برمی‌گردد. اما اگر شرایط مثبت هم نباشد خیلی تاثیری ندارد. ورود به بورس کار خیلی پیچیده‌ای است و متغیرهای مختلفی دارد و به نظرم سازمان بورس و فرابورس خیلی خوب عمل کردند که همین زمان‌بندی ورود هم معقول است.»

 

میلاد منشی‌پور اعلام کردن رقم ارزش‌گذاری و میزان عرضه اولیه سهام تپسی را به آینده موکول کرد و در مورد چالش طولانی که شرکت‌های استارتاپی با سازمان بورس بر سر موضوع ارزش‌گذاری و پذیرش داشتند گفت: «پذیرش و ارزش‌گذاری دو موضوع کاملا مستقل از هم است. یک موضوع اصل پذیرش و موضوع بعدی ارزش‌گذاری هست. هر دو صورت‌های مالی و سوددهی و ضرر در آن نقش دارند که هر دو مرحله برای استارتاپ‌ها چالش بوده است. ما امیدواریم ارزش‌گذاری منصفانه‌ای انجام خواهد شد و در میان‌مدت و بلندمدت خریداران سهام تعیین کننده قیمت هستند و خیلی نگرانی از این بابت نداریم.»

 

پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی