برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

فروش سفارشی خودرو در دیوار

گاهی برای اینکه کارمان راه بیفتد، زودتر و راحت‌تر انجام شود، دلمان می‌خواهد جایی آشنایی پیدا کنیم که سفارشمان را کند و هوایمان را داشته باشد. وب‌سایت کارنامه سرویسی دارد به نام «فروش سفارشی». افرادی که تا به حال از این روش استفاده کرده‌اند اعتقاد دارند با این راه توانسته‌اند یک یا دو روزه خودروی خود را بفروشند و راضی از معامله برگردند.

از اسفند سال ۱۳۹۸ بود که طرح جدیدی به سایت دیوار اضافه شد. در این طرح افرادی که قصد فروش خودروی خود را داشتند بعد از وارد کردن اطلاعات، روی «فروش سفارشی» کلیک می‌کرند و منتظر تماس کارشناسان فروش می‌مانند. محمود اعرابی، یکی از مشتریانی است که تا به حال از این راه برای به فروش رفتن خودروی خود استفاده کرده. او می‌گوید: «وقتی روی فروش سفارشی کلیک کردم، از دیوار با من تماس گرفتند و گفتند قرار است یک کارشناس خبره، خودرویم را بررسی کند. این آقا همه زیر و بم ماشین را ملاحظه کرد. اینجا بود که احساس کردم اگر قرار باشد حتی خودرویی هم بخرم می‌توانم به گزارش فنی این تیم اعتماد کنم.»

یکی از اعضای تیم «فروش سفارشی دیوار» درباره این اعضای تیم فنی می‌گوید: «کارشناس‌هایمان بسیار خبره و همه آموزش‌دیدگان آکادمی‌ و دوره‌های دانشگاه شریف هستند که در این کار ۴۳۶ نقطه ماشین را بررسی می‌کنند. آنها یک گزارش کامل کارشناسی بدنه و فنی تنظیم می‌کنند و برای واحد قیمت گذاری ما می‌فرستد. بعد از آن ما خودرو را قیمت‌گذاری می‌کنیم و در دو ساعت به فروشنده اطلاع می‌دهیم که آیا می‌خواهد با این قیمت خودرویش را بفروشد یا نه؟»

اعرابی در همین رابطه توضیح می‌دهد: «قیمتی که دیوار با این روش به من پیشنهاد داد متناسب با قیمت بازار بود. من می‌خواستم ماشینم را ۶۰میلیون تومان آگهی کنم که آنها هم همین قیمت را پیشنهاد دادند. بعد از آن دیگر تا یک روز بعد با من تماس نگرفتند. روز بعد گفتند برای ماشینم سه چهار مشتری هست که می‌خواهند آن را ببینند. آنها خودرو را دیدند و در نهایت از میانشان با یکی معامله نهایی شد. حتی تا انتهای کار دیوار شبیه یک وکیل شخصی حواسش بود که اشتباهی در قراردادها و کاغذهای نقل و انتقال انجام نشود.»

این عضو تیم فروش سفارشی درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو توضیح می‌دهد: «برای روش قیمت‌گذاری یک تیم قیمت‌گذاری داریم که کارشناسان این کار هستند. همچنین از مراکز تعویض پلاک استعلام می‌گیریم. با فروشنده تماس می‌گیریم و به او قیمت را اعلام می‌کنیم.»

 

هزینه فروش سفارشی چقدر است؟

 

اعرابی می‌گوید که  از او هیچ هزینه‌ای برای این کار نگرفته‌اند. فروش سفارشی در واقع هزینه خود را از خریدار تامین می‌کند. به طور مثال اگر خودروی او ۱۰۰ میلیون تومان باشد آن را ۱۰۱ میلیون تومان (یعنی یک درصد مازاد بر قیمت خودرو) آگهی می‌کنند. حتی اگر به توافق هم نرسند برای هیچ فردی هیچ هزینه‌ای ندارد. اعرابی می‌گوید: «در فاصله آگهی تا فروش دیگر هیچ تماسی با من گرفته نشد چرا که اعضای تیم فروش سفارشی همه این تماس‌ها را جواب می‌دهند تا خریدار واقعی را پیدا کنند.» این عضو تیم فروش سفارشی درباره اینکه چه راه حلی برای برخورد با قیمت‌های غیرواقعی در فضای مجازی دارند می‌گوید:‌ «اگر قیمت خودرو بالا و پایین شود باید هر روز قیمت آن را به روز می کنیم. همچنین  بر اساس بازخوردی که از خریداران می‌گیریم قیمت را تغییر می‌دهیم. البته پیش از انجام این کار موضوع را با فروشنده در میان می‌گذاریم و با او هماهنگ می‌کنیم. معمولا هم فروشنده‌ها به دلیل اعتمادی که دارند به پیشنهادات ما پاسخ مثبت می‌دهند. ما اعتقاد داریم در بازار منبع قابل اعتمادی هستیم و نمی‌خواهیم بازار را خراب کنیم.»

این گروه از فروردین تا انتهای تابستان ۱۲۰ مورد فروش موفق داشته‌اند و پیش بینی می‌کنند که تا آخر سال روزی سه تا پنج فروش موفق داشته باشند.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی