گزارش تستادی: بررسی کاربردپذیری چهار پلتفرم فیلم و سریال فیلیمو، نماوا، بازار و لنز

«تستادی»، پلتفرم آنلاین بررسی سهولت کاربری کسب‌وکارهای دیجیتال، به بررسی کامل تجربه استفاده از این سرویس‌های آنلاین از دیدگاه کاربران عادی پرداخته است. نتایج بازخورد مشتریان در این تحقیق نشان می‌دهد که با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان در توسعه محتوا، محصول و تلاش‌های فراوان جهت برنامه‌ریزی و ایجاد مسیر هموار استفاده کاربران در این نمونه‌های پیشرو، این سرویس‌ها هنوز مسیر طولانی تا رسیدن به حالت ایده‌آل برای استفاده کاربران دارند.

 

برای مثال کاربران در این سرویس‌ها در بخش‌های جستجو، دسته‌بندی، و عملکرد فیلترها با مشکل یا ابهام مواجه شدند. جزئیات مقایسه‌ای بیشتر در جدول زیر قابل ملاحظه است:

 

 

فاکتورهای این جدول بر اساس جزئیات و بخش‌هایی که از نظر کاربران در فرآیند استفاده حائز اهمیت بوده و یا با ابهام و سردرگمی بیشتری در مواجهه با آن روبرو شده‌اند تقسیم‌بندی شده است.

 

برای مثال نمونه‌هایی از مشکلات کاربران در هر بخش به شرح زیر است:

 

  • ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری:

کاربران در ورود برخی اطلاعات شخصی خود تعلل می‌کردند و دلیل نیاز به ورود این اطلاعات از شفافیت کافی برایشان برخوردار نبود و فرآیند ثبت نام در نگاه آنان پیچیده و زمان‌بر به نظر می‌رسید.

  • امکانات فیلتر و جستجو:

معماری دسته‌بندی محتوا در تمامی وبسایت بصورت منسجم برنامه‌ریزی نشده است و کاربران در دسترسی به این قسمت دچار ابهام می‌شدند.

  • یافتن و دسترسی به لیست علاقه‌مندی‌ها:

اکثر کاربران در یافتن و دسترسی به این قسمت پس از آزمون‌ و خطا توانستند تا به این قسمت دسترسی پیدا کنند و آیکون‌های به کار رفته برایشان قابل حدس نبود.

 

جزییات تست‌های انجام شده، ویژگی‌های کاربران و مشکلات ایجاد شده، برای مطالعه و بررسی بیشتر در گزارش جامع موجود است.

 

تست‌‌ کاربردپذیری روشی موثر برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت، اپلیکیشن و یا سایر محصولات؛ از راه تماشای رفتار کاربری واقعی که در تلاش است تا کارهایی مشخص را انجام دهد. هدف این است که بخش‌هایی از محصول که احتمال دارد کاربران را گیج یا دچار ابهام کند، مشخص شده و فرصتی برای ارتقا تجربه‌ی کاربری کلی ایجاد شود.

 

«تستادی» اولین و تنها پلتفرم آنلاین تست‌های کاربردپذیری در ایران است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین را به کاربران واقعی وصل می‌کند. کسب و کارها می‌توانند طی چند مرحله ساده، تست‌های کاربردپذیری طراحی کنند، و محصولات خود (وبسایت، اپلیکیشن و پروتوتایپ) را بر روی کاربران واقعی تست کنند.

 

برای دریافت نسخه کامل گزارش تستادی اینجا کلیک کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو از یک ماه آینده

رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به طور رسمی از یک ماه آینده باید آغاز شود. امیر سیاح در گفت‌وگو با
رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو…
اسنپ

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات ۲۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است. این تخفیف تا انتهای سال
اسنپ با هدف تسهیل حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای این مؤسسات…
دیجی‌کالا

حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال

در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد و در آن کالاهای مختلف با تخفیف‌های ویژه ۵
در حراج سر ماه دیجی‌کالا با قیمت پارسال می‌توانید خرید کنید. این حراج از اول اردیبهشت…
تپسی

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد. براساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به
شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم