نشست خبری الکام استارز برگزار شد

صبح امروز نشست خبری الکام استارز با حضور محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایا‌نه‌ای کشور و امیر نظامی رییس سازمان فناوری اطلاعات در موزه پست و ارتباطات به صورت آنلاین برگزار شد.

اثنی عشری در آغاز صحبت‌هایش به نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: «امسال ۳۰امین سال برگزاری الکامپ است و این رویداد از سال ۱۳۶۹ آغاز شد. قرار بود امسال ۲۶امین دوره آن برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن لغو شد.»

اثنی عشری ادامه داد از ۵ سال پیش که سازمان نظام صنفی متولی برگزاری الکامپ شده این رویداد هر سال رشد داشته است.

رییس سازمان نصر گفت رویداد پیشین یعنی سال ۹۸ الکامپ بزرگترین دوره آن بوده و بیش از صد هزار شرکت‌کننده داشته که رکورد محسوب می‌شود.

او با اشاره به الکامپ امسال گفت که قصد داشته‌اند کل فضای نمایشگاه بین‌المللی که جز پنج نمایشگاه بزرگ منطقه منا به شمار می‌رود را به الکامپ اختصاص دهند که حرکت جسورانه‌ای نیز بوده است. اثنی عشری تصریح کرد بخش‌های مختلف صنعت ICT همچون دولت الکترونیک و فریلنسرها را به الکامپ اضافه کردیم و ۳۵ هزار متر ثبت‌نام صورت گرفت. با این حال رییس سازمان نظام صنفی از لغو الکامپ به دلیل حفظ سلامتی از شیوع کرونا خبر داد.

اثنی عشری در ادامه صحبت‌هایش به “الکام استارز” پرداخت و گفت این بخش که در سال ۹۴ همچون جنبشی در دل الکامپ درون یک سوله کوچک انباری نمایشگاه آغاز شد، سال گذشته ۵ سالن را به خود اختصاص داد و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های الکامپ بود.

با لغو برگزاری الکامپ بر اساس صحبت‌های رییس سازمان نظام صنفی، امسال قرار است رویداد الکام استارز که مربوط به استارتاپ‌هاست به صورت آنلاین برگزار شود.

آرش برهمند دبیر الکام استارز در این جلسه گفت نهادهای مختلفی همچون انجمن وی سی برای تامین سرمایه به الکام استارز امسال اضافه شده‌اند و ۱۵۰ میلیون تومان به الکام پیچ اختصاص پیدا می‌کند. او افزود: استارتاپ‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی جوایز ویژه‌ای دارند. برهمند ادامه داد: تا سقف ۵۰ میلیون تومان سرمایه مستقیم از سمت معاونت علمی و فناوری اهدا می‌شود، در صورتی که آن استارتاپ از سوی شتابدهنده پذیرش شود.

امیر ناظمی دیگر شخص حاضر در این نشست خبری از سرمایه یک میلیارد تومانی خبر داد که به برنده الکام استارز امسال از سمت سازمان فناوری اطلاعات اهدا می‌شود. ناظمی گفت: تیم اول برنده یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر به صورت وام با دوره تنفس یک ساله و بازپرداخت ۹ درصد دریافت می‌کند.

ناظمی صریح کرد: ۶ سال پیش اگر از خرید آنلاین و تاکسی گرفتن اینترنتی صحبت می‌کردیم می‌گفتند دیوانه‌ای، اما امروز می‌بینید که همه اینها محقق شده و سرعت رشد فناوری در دنیا چقدر سریع است.

رییس سازمان فناوری اعلام کرد سهم اقتصاد دیجیتال در GDP ایران ۶.۴ درصد است، اما برای ۱۴۰۴ رقم ۱۰ درصد را در برآورد می‌کنیم.

به گفته برهمند در این نشست خبری، از امروز ۲۹ آذر سایت الکام استارز برای ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آن باز شده و از ۱ تا ۱۲ دی ماه ثبت‌نام انجام می‌شود. از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دی مدارک بررسی خواهد شد و از ۱۷ تا ۱۹ دی جلسات مشاوره و سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها و در نهایت ۲۹ دی رویداد الکام استارز به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم