برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

حذف حدود دو میلیون نظر و امتیاز مشکوک در بازار

به گزارش روابط عمومی بازار، این پلتفرم با شناسایی نظرها و امتیازهای مشکوک در شمار محدودی از برنامه‌ها، نزدیک به دومیلیون نظر مشکوک را حذف کرده است.

 

این فرایند با کمک تحلیل داده‌ها، گزارش‌های توسعه‌دهندگان و کاربران، و صحت‌سنجی توسط تیم‌های بررسی بازار صورت گرفته است.

 

مهرداد سلیمی،‌ سرپرست تضمین کیفیت تیم عملیات بازار می‌گوید هدف ما از شناسایی و حذف نظرات و امتیازهای مشکوک، بهبود تجربه خرید و دانلود کاربران از بازار، افزایش اعتماد کاربران به سیستم امتیازدهی بازار و بهبود تجربه ارائه و فروش برنامه‌های توسعه‌دهندگان در بازار است. او می‌گوید برنامه‌های بی‌کیفیتی که با ثبت نظرات مشکوک سعی در جلب توجه کاربر داشتند حذف شده‌اند و احتمال نمایش برنامه‌های با کیفیت در این لیست‌ها بیشتر شده است.

 

بر اساس گزارش تیم عملیات بازار، بین بیش از ۱۶۰ هزار برنامه و بازی بیشترین حذف‌ها به حدود ۱۵۰۰ برنامه و بازی مربوط بوده که بیش از ۵۰ درصد نظر مشکوک داشته‌اند. با حذف امتیاز و نظرهای مشکوک، به طور میانگین بیش از نیم امتیاز از این برنامه‌ها کم شده است.

 

حذف نظرات مشکوک در ۴ مرحله انجام شده و بازار به توسعه‌دهندگانی که بیشتر از ۱۰۰ نظر از برنامه‌شان حذف شد، ایمیل اطلاع‌رسانی ارسال کرده است.

 

سلیمی می‌گوید در تعامل با این توسعه‌دهندگان بر این نکته تاکید می‌کردیم که نظرات مشکوک لزوما از سوی خود آنها سفارش داده نمی‌شده، بلکه در مواردی، گروه‌هایی که نظرات تقلبی ثبت می‌کردند، برای پنهان ‌کردن رفتار خود و پایین آوردن امتیاز برنامه‌های رقیب، روی سایر برنامه‌ها هم نظر ثبت می‌کردند.

 

به گفته‌ی سرپرست تضمین کیفیت تیم عملیات بازار، شناسایی و حذف نظرات و امتیازهای جعلی و مشکوک همواره و با جدیت، در بازار دنبال خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی که دارای نظر مشکوک باشند، امکان پروموشن نخواهند داشت.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی