گزارش رویداد تبلیغات در بازار

شرکت بازار رویداد تبلیغات در پلتفرم خود را برگزار کرد و ویژگی‌های جدید و قابلیت‌هایی که بتازگی به آن اضافه شده است را رونمایی کرد

صبح امروز شرکت بازار در یک رویداد آنلاین به معرفی امکانات جدید و ارایه آمار ویژگی سرچ ادز خود پرداخت. همچنین در این رویداد از قابلیت‌های تبلیغات در ویدیوهای بازار نیز صحبت به میان آمد. در ابتدای مراسم در ویدیویی اعلام شد: به طور متوسط کاربران روزانه ۷ میلیون جست‌وجو در بازار انجام می‌دهند که ۵۱ درصد آن منجر به نصب می‌شود. از دی ماه ۱۳۹۷ قابلیت تبلیغات در جستجو در بازار آغاز شده است.

در ادامه این مراسم کسری وفایی، مدیر سرچ ادز بازار گفت یکی از ویژگی‌های این پلتفرم تبلیغاتی، دسته‌بندی‌های آن برای سگمنت‌های کاربران در جنسیت و سنین مختلف است.

وفایی همچنین خبر داد آکادمی آموزش به بخش تبلیغات بازار اضافه شده که اطلاعات بیشتری را در اختیار کابران قرار می‌دهد. او همچنین توضیح داد بخش اینسایت یا بینش به پنل سرچ ادز بازار اضافه شده که ارزش هر واژه برای جستجو و سرمایه‌گذاری تبلیغاتی را بیان می‌کند.

در بخش دیگری از این مراسم محمدجواد گلستانی از تیم تبلیغات بازار گفت هرچقدر عنوان اپلیکیشن به یک کلیدواژه نزدیک‌تر باشد، احتمال پیدا شدن آن در جستجوهای بازار بیشتر است.

گلستانی گفت امکان شخصی‌سازی تبلیغات به سرچ ادز اضافه شده است. او توضیح داد برای مثال اپ طاقچه با نام عادل فردوسی‌پور تبلیغ می‌دهد که کلیدواژه و عنوان اپ با یکدیگر ارتباطی ندارند؛ اما در امکان جدید بازار قابلیت تعریف ارتباط کلیدواژه‌ها با اپ تعبیه شده است که آگهی را هدفمندتر می‌کند.

کسری وفایی مدیر سرچ ادز بازار گفت بتازگی تیمی بنام “پروفایل” در بازار تشکیل شده که روی داده‌های رفتاری کاربران کار می‌کند و اطلاعات دموگرافیک را به کاربر ارایه می‌دهد. او همچنین تصریح کرد طی چند ماه گذشته روی بازطراحی پنل تبلیغات بازار کار کرده‌اند و در حال بهبود تجربه کاربری آن هستند. به گفته او تمرکز روی فرآیند ساده کردن استفاده از پنل چه روی دسک‌تاپ یا موبایل بوده است. فرآیند گزارش‌گیری از پنل نیز بهبود جدی پیدا می‌کند.

سامان مهدور، مدیر محصول تبلیغات بازار از سرویس جدید این شرکت با نام “تبلیغات در گشت‌وگذار بازار” خبر داد. این قابلیت از همین امروز به پنل سرچ ادز بازار اضافه شده است. روزانه بین ۱۹ تا ۲۰ میلیون بار صفحه جزییات اپ‌ها در بازار باز می‌شود و به ازای هر بار باز شدن این صفحه یک مزایده انجام می‌شود. تبلیغات در گشت‌وگذار بازار این بخش را هدف گرفته است.

رشد تبلیغات ویدیویی

در قسمت انتهایی مراسم بهرام احسان دوست، مدیر بخش ویدیو بازار از مدل‌های مختلف سرویس‌های VOD گفت. به گفته او در بازار مدل AVOD پیاده‌سازی شده که ویدیو به رایگان با پخش آگهی در دسترس کابر است و توجیه هزینه‌ای آن را جبران می‌کند.

احسان دوست گفت در بخش وی او دی بازار اکنون شبکه‌های ۲۴ ساعته وجود دارند که دائما در حال پخش برنامه هستند. او توضیح داد که رفتار کاربران در بخش ویدیو بازار مشابه بخش اپلیکیشن‌هاست. «کاربران بخش ویدیو بازار عمدتا جوان و نوجوان هستند، برخلاف تلویزیون.»

مدیر بخش ویدیو بازار با اشاره به تاثیر کرونا بر محتوای ویدیویی این پلتفرم گفت: «کرونا تاثیر رشد ۵۰ درصدی مخاطبان روی فیچر VOD بازار گذاشت. فکر می‌کردیم به خاطر شیوع کووید ۱۹ این تاثیر گذرا باشد، اما این رشد از بین نرفت و پایدار ماند. این اثر را در بخش تبلیغات هم دیدیم و بودجه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها از سمت تبلیغات محیطی به تبلیغات دیجیتال سوق پیدا کرد.»

احسان دوست گفت تبلیغات ویدیویی در بازار مکمل تبلیغات در بخش اپلیکیشن‌ها است. او در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که چرا تبلیغات ویدیویی مهم است خاطرنشان کرد: شاید مهمترین دلیل آن این است که ویدیو با مخاطب رابطه عاطفی و عمیق‌تری برقرار می‌کند.

به گفته احسان دوست مهمترین نکته تبلیغات در ویدیو این است که استقبال از آن در حال افزایش است. میزان تماشای ویدیو روی موبایل بر اساس گزارش‌ها برابر با تلویزیون شده است و در تبلیغات ویدیویی موبایل توجه کاربر به ویدیو بیش از تلویزیون است.

در ادامه ناصر اهل‌ایرف، مدیر محصول تبلیغات در ویدیو بازار گفت هدف‌گذاری ما برای پخش آگهی در ویدیو، اثربخشی بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد؛ کاربر تبلیغ مشتری را کامل مشاهده می‌کند و پس از ۱۰ ثانیه می‌تواند skip کند. او تاکید کرد در این مورد از همه پلتفرم‌های دیگر یک گام جلوتر هستیم.

مدیر محصول تبلیغات در ویدیو بازار گفت: «روی پلتفرم‌مان دو مدل تبلیغ در ویدیو داریم که در یکی چند ثانیه آگهی پخش می‌شود و در دیگری برند آگاهی است. جایگاه اولی قبل از پخش محتوای اصلی است و دیگری در حین پخش ویدیو است.» او ادامه داد انتخاب زمان پخش ویدیو به صورت هوشمند با همکاری این سرویس‌های ایرانی انجام می‌شود.

در پایان محمدرضا تشکری، مدیر فروش بازار گفت فقط آژانس تپسل امکان تبلیغات ویدیویی در بازار را به عنوان آژانس ثالث در کنار بازار ارایه می‌دهد.

link

مطالب مرتبط

تخفیفان

احتمال سرمایه‌گذاری گلرنگ در تخفیفان

نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان نیز سرمایه‌گذاری کند. نازنین دانشور، هم‌موسس و مدیرعامل اسبق تخفیفان در
نازنین دانشور اعلام کرد که پس از همکاری تخفیفان با تپسی، احتمال دارد گلرنگ در تخفیفان…
ایرانسل

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری شهرستان قائمشهر، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه
با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و…
کافه بازار

سرویس پرداخت مستقیم «بازارپی» به تپسی اضافه شد

سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی نسخۀ جدید تپسی، می‌توانند از این سرویس استفاده نمایند. با پیاده‌سازی
سرویس پرداخت بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده‌سازی شده و از این پس، کاربران با به‌روز‌رسانی…
دیجی‌کالا

همراه اول اعلام کرد مذاکره برای سرمایه‌گذاری در دیجی‌کالا در جریان است

روز گذشته بسیاری از رسانه‌های بورسی و کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که سهام شرکت سرآوا در دیجی‌کالا به همراه اول فروخته شد. این خبر منجر به افزایش قیمت سهام همراه
روز گذشته بسیاری از رسانه‌های بورسی و کانال‌های تلگرامی اعلام کردند که سهام شرکت سرآوا در…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم