برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا

گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا؛ اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر

شرکت دیجی‌کالا گزارش جدیدی از منابع انسانی خود را منتشر کرده است. این گزارش که با عنوان “گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا” شناخته می‌شود متشکل از آمار و ارقام مرتبط با منابع انسانی دیجی‌کالا در طی سال‌های فعالیت این مجموعه است.

 

دیجی‌کالا می‌گوید طی هفت سال گذشته به عنوان یک کسب‌وکار ایرانی رشد معنی‌داری داشته است. براساس این گزارش تعداد همکاران دیجی‌کالا هم‌اکنون ۶۱۳۵ نفر است و طی ۷ سال اخیر ۳۰ برابر رشد داشته است.

 

گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از بیش از ۶ هزار نیروی فعال در این شرکت مربوط به بخش عملیات (۷۷ درصد) است که شامل نیروهای انبار، امور مشتریان و محتوا می‌شود. همچنین ۱۸ درصد مربوط به بخش غیر عملیات بوده و ۵ درصد تیم فنی این شرکت است. این رقم بیانگر این است تیمی در حدود ۳۰۰ نفر بخش تکنولوژی دیجی‌کالا را تشکیل داده. دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری زیادی در بخش فناوری خود کرده و پیش‌تر اعلام کرد پلتفرم آن قابل برابری با نمونه‌های مشابه خارجی همچون علی‌بابا یا لازاداست و به دست مهندسان ایرانی توسعه داده شده است.

 

 

 

براساس این گزارش ۴۸۶ تنوع شغلی در دیجی‌کالا وجود دارد و میانگین سنی همکاران دیجی‌کالا از ابتدای تاسیس تاکنون همواره در بازه ۲۸ تا ۳۲ سالگی در نوسان بوده است. این گزارش می‌گوید ۹۸.۸ درصد همکاران دیجی‌کالا از نسل هزاره هستند و میانگین سنی این شرکت در مجموع ۳۰.۳ سال است که در نمودار زیر در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا همچون آمازون، تسلا و اپل مشاهده می‌شود.

 

 

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد ۲۶ درصد مدیران این شرکت و در بین تمامی همکاران، ۱۶ درصد خانم‌ها هستند.

 

 

تصویر زیر بخشی از گزارش است که مقایسه دیجی‌کالا با شرکت‌های برتر دنیا از نظر ترکیب جنسیتی را نشان می‌دهد.

 

 

نمودار زیر تفکیک مدرک تحصیلی نیروهای دیجی‌کالا را نشان می‌دهد. نکته جالب این است که بیش از نیمی از افراد تیم تکنولوژی دیجی‌کالا که سکان دار بزرگترین شرکت فناوری ایران هستند مدرک کارشناسی دارند. این موضوع نشان می‌دهد تحصیلات دانشگاهی بالاتر عامل موثر در برتری دولوپرها و برنامه‌نویسان شرکت‌های فناوری و استارتاپی نیست؛ همچون موضوعی که سال‌هاست جامعه برنامه‌نویسان به آن معتقدند.

 

 

 

در دیجی‌کالا ۴۸۶ تنوع شغلی وجود دارد. گزارش دیجی‌کالا بیان می‌کند که روزانه ۴۰۰ هزار آیتم کالا در این فروشگاه اینترنتی ثبت می‌شود.

 

دیجی‌کالا می‌گوید در ایام کرونا ۲ هزار نیروی جدید استخدام کرده و ۱۶۶ نفر را تنها در یک روز پس از انجام ۶۰۰ مصاحبه در همان روز جذب کرده است که رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

 

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد در نیم سال اول ۹۹ تیم تکنولوژی بیشترین میزان استخدام را داشته است.

 

 

 

گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا را از اینجا دانلود کنید.

پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی