«کارنامه» دیوار به شیراز رسید

گزارش سال ۱۳۹۸ سایت دیوار نشان می‌دهد که در شهر شیراز نزدیک به سه هزار کاربر فعال در حوزه خرید و فروش خودرو وجود دارد که به طور میانگین ماهیانه هر یک از آن‌ها سه آگهی خودرو منتشر می‌کنند. شیراز بعد از پنج شهر دیگر، پرجمعیت‌ترین شهری است که در آن افراد برای خرید و فروش خودرو از سایت دیوار استفاده کرده‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد که این شهر به مرکز خرید و فروش وسایل نقلیه در جنوب و مرکز کشور تبدیل شده و افراد زیادی را از شهرهای اطراف برای خرید و فروش خودرو به خود جذب می‌کند. در شرایطی که افزایش قیمت خودرو تا همین چند وقت پیش این بازار را دچار رکود سنگینی کرده بود، ارائه خدماتی که بتواند با آسان‌تر کردن خرید و فروش سرعت معاملات را بالاتر ببرد و اطمینان بیشتری بین معامله‌گران ایجاد کند تاثیر بزرگی در بازار وسایل نقلیه هم خواهد گذاشت. به همین دلیل به نظر می‌رسد در این منطقه نیاز مبرمی به خدمات فروش سفارشی و کارشناسی خودرو وجود دارد تا معاملات در فضایی سالم‌تر و شفاف‌تر صورت بگیرد.

 

در همین راستا خدمات کارشناسی خودرو و فروش سفارشی کارنامه پس از شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و تبریز، حالا در شیراز هم در دسترس کاربران است.

 

سرویس کارشناسی خودرو کارنامه چیست؟

 

یکی از خدمات کارنامه، همین سرویس کارشناسی خودرو برای ارزیابی سلامت ماشین است. افراد چه وقتی بخواهند ماشین‌شان را بفروشند چه زمانی که می‌خواهند یک خودروی دست دوم بخرند می‌توانند با «کارنامه» ارتباط بگیرید تا کارشان را چند قدم جلو بیندازند. چگونه؟ آنها با فرستادن کارشناسان مکانیک خبره، یک گزارش کامل از زیر و بم خودروی مورد نظر تحویل می‌دهند. این کارشناسان آموزش‌دیده با تجربه بالایی که دارند می‌توانند هر ایراد احتمالی را مشاهده و ثبت کنند و در نهایت تخمینی از قیمت خودرو نسبت به شرایط بازار هم ارائه می‌کنند.

 

سرویس فروش سفارشی کارنامه چطور کار می‌کند؟

 

فروش خودرو کار دشواری است؛ به خصوص در روزهایی که همیشه افراد خودشان را در معرض کلاه‌برداری می‌بینند، حضور یک واسطه می‌تواند معامله را اطمینان‌بخش کند. فروش سفارشی خودروی کارنامه هم اعتقاد دارد که یک معامله امن را با قیمت منصفانه و بی‌دردسر به انتها می‌رساند. آنها بعد از گزارش کارشناسی که از خودرو به دست می‌آورند، با توجه به شرایط خودرو و وضعیت بازار، روی آن یک قیمت می‌گذارند. اگر فروشنده مخالفتی با قیمت نداشته باشد، کارشناسان آن را برای فروش آماده می‌کنند. در صورت پیدا شدن مشتری مناسب و موافقت اولیه فروشنده، کارشناس شبیه یک مشاور در فرایند تنظیم قرارداد، ناظر سلامت معامله هم خواهد بود.

 

۱. ارزیابی خودرو: با دانش فنی گسترده‌ای این کارشناسان از خودرو و اطلاعات عمومی بالای آنها از بازار وسایل نقلیه، این اطمینان داده می‌شود که آنها ۴۳۶ نقطه خودرو را بررسی می‌کنند. گزارش آنها فقط شامل یک نگاه سطحی به بدنه و موتور نمی‌شود بلکه زیر و بم خودرو را به صورت حرفه‌ای بررسی می‌کنند تا ارزیابی معتبری از آن ارائه دهند.

 

۲. تحویل گزارش در ۹۰ دقیقه: معمولا ارزیابی خودرو از سوی آنها ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. بعد از این که تمام زوایای خودرو با چشم و همچنین وسایل حرفه‌ای بررسی شد، تصویری از سلامت خودرو به فرد می‌دهند. این نوع گزارش باعث می‌شود که بعضی از خریداران دیگر برای خرید خودرو پای معامله حضور نداشته باشند و صرفا بر اساس گزارش کارنامه تصمیم بگیرند. به خصوص در شرایط گسترش بیماری کرونا، افراد اشتیاق بیشتری به بازدید غیابی از خودرو نشان می‌دهند.

 

۳. کمک به قیمت‌گذاری خودرو: بعد از این که کارشناسان کارنامه گزارش خود را تحویل دادند، می‌توانند با استعلام از مراکز تعویض پلاک قیمتی منصفانه روی آن بگذارند. کارنامه یک واسطه بی‌طرف است و برای کارنامه و کارشناسان آن فرقی ندارد که قیمت به نفع کدام یک، مشتری یا فروشنده تمام شود.

 

۴. فروش خودرو: وقتی فروشنده با قیمت اعلام شده موافق باشد، کارشناسان خودرو، آن را برای فروش آگهی می‌کنند. آنها هیچ هزینه مازادی برای این کار نمی‌گیرند بلکه با اضافه کردن یک درصد قیمت خودرو آن را برای فروش آگهی می‌کنند. به این دلیل که کارنامه سهمی از پا گرفتن معامله نمی‌برد می‌تواند بهترین مرجع برای تعیین قیمت باشد. مشتریان هم معمولا با تکیه بر نظر بی‌طرفانه آنها اطمینان بیشتری به قیمت کارشناسی شده آنها دارند.

 

۵. نظارت بر قرارداد: سرویس کارنامه شبیه به یک مشاور یا وکیل شخصی ناظر بر قرارداد است. این نظارت برای معامله‌گران دو جا اتفاق می‌افتد: اول اینکه با بی‎طرفی کارشناسان هنگام قیمتگذاری، خریداران و فروشندگان را از نگرانی کلاه‌برداری رها خواهد کرد. دوم اینکه کارشناسان نظارت می‌کنند که در کاغذبازی‌های اداری و قرارداد اشتباهی صورت نگیرد.

 

چگونه از کارنامه خودرو استفاده کنیم؟

 

دو راه اینترنتی و تلفنی برای تعیین وقت از کارشناسان کارنامه وجود دارد. یعنی هم می‌شود از مسیر سایت karnameh.com وقت تعیین کرد و هم با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۳۴۳ تماس گرفت. کارشناسان نیم ساعته برای بازدید خودرو به محل می‌رسند.

 

علاوه بر این داخل این سایت با وارد کردن مشخصات خودرو مانند سال ساخت، وضعیت بدنه، رنگ، کارکرد و… به صورت آنلاین قیمت روز خودرویتان را محاسبه می‌کند. البته قیمت‌گذاری روی خودرو به عوامل مختلف دیگری هم بستگی دارد که دخالت دادن آن دیگر کار سیستم هوشمند کارنامه نیست و باید یک انسان در آن مداخله کند. با این‌که این روش معیار دقیقی برای قیمت‌گذاری نیست اما محاسبه آنلاین هم از اطلاعات معاملات بازار خودروی تهران تاثیر می‌گیرد و تا حدودی می‌تواند تصویری از دامنه قیمتی خودرو بدهد.

 

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم