بشنوید و بخوانید؛ خلاصه اخبار هفته اکوسیستم استارتاپی

دیجی‌کالا: دیجی‌کالا این هفته خبر داد بزرگترین کمپین محیطی شهر تهران را در دی ماه ۹۹ با همراهی برندهای برتر ایرانی برگزار می‌کند.

دیجی‌پی: در هفته‌ای که گذشت هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی در رویداد فیناپ مشکلات بانک‌ها درخصوص احراز هویت را یکی از معضلات پیش روی لندتک‌ها در ایران عنوان کرد. سعید مستشار، عضو هیات‌مدیره بانک مشترک ایران و ونزوئلا در این مراسم گفت: «خط اعتباری ۲ هزار میلیارد ریالی برای فرآیند لندتک از طریق مجموعه دیجی‌پی را اختصاص داده‌ایم.»

دیوار: چهارشنبه دیوار گزارشی از انتشار آگهی‌های ممنوعه حیات وحش در این پلتفرم را منتشر کرد. دیوار می‌گوید طی ماه‌های پیش تقریبا نصف آگهی‌های منتشر شده در دسته حیوانات این سایت مربوط به پرندگان بوده است. دیوار از چند ماه پیش به کمک جمعی از فعالان محیط زیست فهرستی از ۲۵۰ نژاد حیوانات مختلف به عنوان گونه‌های ممنوعه و «محتوای بد» آگهی‌ها ساخته که ۹ هزار کلیدواژه را شامل می‌شود. براساس این گزارش پس از افزایش نظارت‌های رباتی و انسانی، ۸۰ درصد آگهی‌های ممنوعه حیات وحش کاهش پیدا کرده است و هر هفته بیش از ۵ هزار آگهی مربوط به این موضوع رد می‌شود.

کارنامه: دوشنبه خبر رسید خدمات کارشناسی خودرو و فروش سفارشی کارنامه پس از شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و تبریز، اکنون در شیراز هم در دسترس کاربران است.

علی‌بابا: چهارشنبه خبر رسید شرکت علی‌بابا ۱۲ میلیارد تومان برای راند جدید در استارتاپ «مِدگو» سرمایه‌گذاری کرده است. با این سرمایه‌گذاری اکنون گروه علی‌بابا مالک ۴۰ درصد از استارتاپ مدگو شده است. مدگو خدمات آنلاین توریسم سلامت ارایه می‌دهد.

تپسی: یکشنبه خبر رسید سرویس پیک موتوری تپسی با نام «موتوپیک» به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و هم‌اکنون فقط برای کاربران تهران و مشهد در دسترس است. این سرویس تا هفته آینده به صورت سراسری در تمام شهرهایی که تپسی در آن فعال است راه‌اندازی خواهد شد.

ابرآروان: شنبه این هفته ابرآروان خبر داد در بین ۱۰ سرویس‌دهنده‌ برتر CDN دنیا، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا در رده‌ ۷۲ جهان ایستاده است. ابرآروان بیش از ۴۰ پاپ‌سایت در نقاط مهم ایران و جهان دارد.

کارخانه نوآوری شیراز: پنجشنبه هفته گذشته کارخانه نوآوری شهر شیراز با حضور رییس‌ جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. کار ساخت این کارخانه با هماهنگی معاونت علمی و فناوری آغاز شد و در مساحتی بیش از ۹ هزار متر مربع در محل کارخانجات مخابراتی ایران با بودجه ۱۴ میلیارد تومان احداث شد. ۳۹ استارتاپ و ۶۷ تیم پاره وقت هم‌اکنون در این مکان جذب شده‌اند.

مجلس: این هفته خبر رسید کمیسیون تلفیق مجلس در تصمیم جدید خود با تدوین مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صداوسیما سپرد. همچنین اعضای کمیسیون تلفیق بودجه طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که براساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و دیگران قرار می‌گیرد.

قوه قضاییه: یکشنبه خبر رسید کارگروه ساماندهی امور حقوقی و قضایی حوزه دانش‌بنیان‌ها برای رفع مشکلات شرکت‌های استارتاپی در قوه قضائیه تشکیل شد. هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد راه مستقیم پیگیری مشکلات شرکت‌های نوپا و همچنین آسیب‌شناسی چالش‌های پیش‌روی آنان در حوزه حقوقی و قضایی است. در گام نخست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محل مراجعه استارتاپ‌هاست و موارد را به کارگروه ارجاع می‌دهد.

سازمان فناوری اطلاعات: چهارشنبه خبر رسید سازمان فناوری اطلاعات ایران قصد دارد طی پروژه‌ای مشترک با بخش خصوصی که استارتاپ ابرآروان نیز در آن حضور دارد، زیرساخت‌های مراکز داده استانی خود را برای توسعه خدمات ابری توسعه دهد. مجموع سرمایه‌گذاری برای این طرح ۲۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۵۰۰ میلیارد آن از سمت دولت و مابقی از سمت بخش ‌خصوصی تامین می‌شود.

فاوا شهرداری: به گفته یکی از معاونان سازمان فاوای شهرداری تهران در این هفته هم‌اکنون بیش از ۱۱ اپلیکیشن و هفت هزار تاکسی به سامانه “شهرپی” شهرداری متصل هستند و کاربران در تهران می‌توانند به جای استفاده از وجه نقد با اسکن کیوآرکد مبلغ پرداختی خود را به مجموعه مورد نظر توسط اپلیکیشن‌های پرداختی، پرداخت کنند.

اتحادیه: این هفته اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی طی نامه‌ای خطاب به وزیر صمت خواستار توقف و بازنگری در رتبه‌بندی کسب‌وکار‌های مجازی از سمت مرکز توسعه تجارت الکترونیک شد. به اعتقاد اتحادیه روش رتبه‌بندی با دادن ستاره و اخذ پول باعث انحصار به نفع عده‌ای و بی طرف نبودن اعطای این امتیاز به سایت‌ها شده است.

ایرانسل: شرکت ایرانسل می‌گوید مشترکان این اپراتور در روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ به میزان ۱۳.۲۱ پتابایت دیتا در یک روز اینترنت مصرف کرده‌اند و یک رکورد در مصرف دیتا ثبت کرده‌اند. در بازه زمانی ۱۷ آذر تا ۱۷ دی‌ماه ۹۹، میانگین مصرف روزانه دیتا در شبکه ایرانسل ۱۲.۶۴ پتابایت بوده است.

link

مطالب مرتبط

خبرها

دادستانی ۱۳ پلتفرم را از فروش بلیط هواپیما منع کرد و سازمان هواپیمایی ممنوعیت را موقتا تعلیق کرد

براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ، فلای‌تودی، فلایتیو، مستربلیط و سفرمارکت ممنوع اعلام شده است.
براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ،…
خبرها

نشست رییس جمهور با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی؛ درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه

سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر…
گلرنگ

مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ صادر شد

صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی ده هزار میلیارد ریال (حدود ۱۶
صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر…
خبرها

ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گران‌فروش برخورد می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم