برچسب قیمت خودرو به همراه مکانیک بازگشت

درحالی‌که بنا به تصمیم‌گیری وزارت صمت و دستور مراجع قضایی در اوایل سال جاری درج قیمت خودرو و مسکن از پلتفرم‌های فروش آنلاین حذف شده بود، مجدداً از تاریخ ۱۷ دی‌ماه، امکان نمایش قیمت خودرو در پلتفرم‌های آگهی‌ آنلاین فعال شد.

 

« با کلیک روی این لینک از بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده، این بار به همراه قیمت دقیق تمام خودروها، بازدید کنید »

 

بنا به‌ اظهارات مسئولین، این تصمیم در پی نوسان‌های شدید بازار و به‌منظور کاهش نقش واسطه‌ها و سودجویان در افزایش قیمت‌ها صورت گرفته بود. ازاین‌رو، به‌حکم مراجع قضایی، امکان درج قیمت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو نظیر همراه مکانیک از اردیبهشت‌ماه ۹۹ ممنوع اعلام شد. در پی این تصمیم، پس ‌از این تاریخ، تمامی آگهی‌‌های خرید و فروش خودرو در سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک بدون درج قیمت منتشر می‌شد.

 

اعلام خبر ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های آنلاین خودرو، نارضایتی‌هایی را نیز در پی داشت و به عقیده برخی از کارشناسان، این تصمیم عملاً هیچ تأثیری در کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار خودرو نمی‌گذاشت. از سوی دیگر و به عقیده فعالان بخش آنلاین حوزه خودرو، حذف امکان استعلام آنلاین قیمت با کاهش شفافیت در بازار، راه را برای واسطه‌ها هموارتر کرده بود و عملاً نتیجه‌ای جز به‌زحمت‌انداختن مردم و خریداران عادی نداشته است. حال با گذشت حدود ۸ ماه از این دستور، مسئولان از تصمیم خود منصرف شده‌اند و بار دیگر، مجوز بازگشت قیمت خودرو به پلتفرم‌های آگهی آنلاین را صادر کرده‌اند.

 

موافقت با درج قیمت خودرو

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، علت اصلی حذف قیمت‌ از پلتفرم‌ها، ادامه‌داربودن افزایش نوسان‌های قیمت در بازار اعلام ‌شده بود. بر طبق بررسی‌های انجام‌شده در طول این بازه زمانی و به‌نقل از تجارت نیوز، این اقدام نه‌تنها تأثیری در کنترل قیمت‌ها نداشته است، بلکه در مدت اخیر، قیمت خودرو افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

البته کمی پیش‌تر، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن اعلام موافقت مجلس با بازگشت قیمت خودرو و مسکن به پلتفرم‌های آگهی‌ آنلاین، اظهار داشت: درج قیمت کالاها در این پلتفرم‌ها، علاوه بر شفافیت در قیمت‌گذاری، به معاملات نیز شفافیت می‌دهد.

وی هم‌چنین درباره اهمیت بازگشت قیمت برخی محصولات در پلتفرم‌های نیازمندی‌ها و آگهی‌های آنلاین به این موضوع اشاره داشت که واقعیت امر این است که موافق ادامه حذف قیمت کالاها در پلتفرم‌های نیازمندی و آگهی‌های آنلاین نیستیم؛ چراکه متغیرهای دیگری در افزایش قیمت کالاها به‌ویژه قیمت خودرو و مسکن تأثیرگذار هستند.

 

وضعیت بازار خودرو در زمان ممنوعیت درج قیمت

بررسی شواهد و آمارها در خصوص تغییرات قیمت خودروهای صفر در ماه‌های پس از حذف قیمت‌ها، حکایت از آن دارد که این تصمیم عملاً هیچ تأثیری در ممانعت از افزایش قیمت خودرو نداشته است. بر طبق آمار، در پایان آبان‌ماه ۹۹، متوسط افزایش قیمت برای خودروهای صفرکیلومتر داخلی چیزی حدود ۶۵ درصد و برای خودروهای وارداتی، تقریباً ۱۲۵ درصد بیشتر از تیرماه سال جاری بوده است. اگرچه نباید از اندک افت قیمت خودرو در ماه‌های آذر و دی چشم‌پوشی کنیم، اما درکل، تمامی نوسان‌های قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاده که بنا به دستور مراجع قضایی، امکان مشاهده قیمت در هیچ پلتفرم آنلاینی فراهم نبوده است.

 

 

قیمت لحظه‌ای خودرو را به‌راحتی در سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک ببینید

در حال حاضر، شاهد بازگشت قیمت خودرو به سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک هستیم و خریداران و فروشندگان قادر به مشاهده قیمت خودروهای آگهی‌شده هستند. ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک با داشتن بیش از ۱۰ میلیون بازدید ماهانه در سایت و اپلیکیشن، یکی از معتبرترین مراجع استعلام قیمت روز خودرو است. با وارد کردن جزییات خودرو مثل نقاط رنگ‌شدگی یا تعویضی، می‌توانید قیمت دقیق و کارشناسی‌شده آن را به‌همراه نمودار نوسان قیمت در طول سال مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن همراه مکانیک نیز قسمتی به‌نام “مدیریت خودرو” دارد که با وارد کردن مشخصات خودرو مورد نظر شما، قیمت روز آن را به‌صورت روزانه به‌همراه نمودار نوسان را به شما نمایش می‌دهد.

 

« با کلیک روی این لینک به سادگی اپلیکیشن همراه مکانیک را نصب کنید و قیمت امروز خودرو مورد نظرتان را ببینید. »

 

امیدواریم با بازگشت قیمت‌ها، شرایط بازار به سمت شفافیت بیشتری پیش برود و دست واسطه‌ها از فضای گل‌آلودی که امکان مقایسه قیمت خودرو در آن برای خریداران میسر نبود، کوتاه شود.

 

link

مطالب مرتبط

خبرها

دادستانی ۱۳ پلتفرم را از فروش بلیط هواپیما منع کرد و سازمان هواپیمایی ممنوعیت را موقتا تعلیق کرد

براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ، فلای‌تودی، فلایتیو، مستربلیط و سفرمارکت ممنوع اعلام شده است.
براساس نامه‌ای که دادستانی صادر کرده، فروش بلیط هواپیما در ۱۳ پلتفرم از جمله علی‌بابا، اسنپ‌تریپ،…
خبرها

نشست رییس جمهور با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی؛ درخواست برای توجه بیشتر به این عرصه

سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی، به گفت‌ و شنود با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
سید ابراهیم رییسی در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف، بعد از ظهر…
گلرنگ

مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ صادر شد

صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با سرمایه ثبتی ده هزار میلیارد ریال (حدود ۱۶
صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیرشرکتی گلرنگ (Golrang CVC Fund) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر…
خبرها

ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گران‌فروش برخورد می‌کنیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم