توسعه پرشتاب اینترنت موبایلی در سیستان و بلوچستان توسط ایرانسل

با راه‌اندازی ۶ سایت جدید اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل در ۶ روستای استان سیستان و بلوچستان، روند توسعۀ ارتباطی این استان از سوی ایرانسل ادامه پیدا کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، از روز پنج‌شنبه ۱۶ تا سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۶ سایت اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه برای ۶ روستای استان سیستان و بلوچستان توسط ایرانسل راه‌اندازی شده است که در مجموع ۲۲۸ خانوار و ۸۱۱ نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

روند محرومیت‌زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان در راستای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات، توسط ایرانسل با جدیت پیگیری شده و از ابتدای دی‌ماه امسال، همزمان با سفر مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به این استان با همراهی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در بخشی از این سفر، تیم‌های فنی ایرانسل با جدیت تمام، این سایت‌ها را یکی پس از دیگری مورد بهره‌برداری قرار دادند.

 

در همین راستا طی ۱۳ روز گذشته، روستاهای «گودل، کلدر، گو، کریم‌آباد، پیرمت و توجان» در شهرستان‌های نیک‌شهر، فنوج و سرباز با این ۶ سایت اختصاصی، از محل بودجۀ USO وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، تجهیز و راه‌اندازی شده‌اند تا خانوارها بتوانند از خدمات الکترونیک مبتنی بر شبکۀ ملی اطلاعات از جمله سلامت، کشاورزی، آموزش، بهداشت و… در سطح ملی و جهانی بهره‌مند شوند.

 

تجهیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت و اتصال آن ها به شبکۀ ملی اطلاعات در ذیل  قانون برنامه ششم توسعه و از محل بودجۀ USO، بر اساس برنامه‌ریزی‌های ابلاغی به اپراتورها، در حال انجام است و تمامی این روستاها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به شبکۀ ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

 

در عملکرد بهمن‌ماه ایرانسل، از ابتدا تا هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ نیز، در راستای ایجاد عدالت ارتباطی و محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان‌و‌بلوچستان، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای این استان راه‌اندازی شد و از ۱۱ سایت نیز در فاصله زمانی ۹ تا ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹، برای ۱۱ روستای دیگر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

مجموع عملکرد ایرانسل در توسعۀ روستایی استان سیستان‌و‌بلوچستان، موجب شد تا مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در گزارشی که از روند توسعه و عملکرد اپراتورها در استان سیستان‌و‌بلوچستان در ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ ارائه داد، عملکرد ایرانسل در این استان را «عالی» توصیف کند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم