سرویس بلادرنگ ضبط ویدیویی وبینار در لحظه نگار

لحظه‌نگار یکی از استارتاپ‌های ایرانی پخش زنده آنلاین رویداد و مراسم است که از سال‌ها پیش در ابتدای ظهور لایو استریم بر بستر وب فعالیت خود را آغاز کرده و طی یک سال گذشته همزمان با پاندمی کرونا توانسته به رشد چشم‌گیری برسد.

در این رابطه امیرحسین فقیهی هم‌موسس و مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید طی این دوران قابلیت‌های جدیدی را به لحظه‌نگار اضافه کرده‌اند. قابلیت ضبط خودکار تمام رویداد با کیفیت اچ دی و انتشار آن بلافاصله پس از پایان مراسم در سایت لحظه‌نگار از قابلیت‌های کلیدی و جدید این سرویس است که فقیهی بر آن تاکید دارد.

فقیهی می‌گوید هم‌زمان با ظهور مفهوم پخش زنده بر بستر شبکه‌های اجتماعی همچون پریسکوپ توییتر در آن زمان و سپس لایو اینستاگرام، آنها به فکر ساخت و توسعه یک سرویس بومی در این حوزه بوده‌اند. در ابتدا لحظه‌نگار با ایده پخش زنده رویداد متولد شد، اما طی این سال‌ها با ظهور رقبا و تحول‌هایی که در این عرصه رخ داد، این استارتاپ تغییراتی در سرویس خود اعمال کرد و آن را منطبق با نیازهای کاربر وفق داد؛ به گونه‌ای که به گفته مدیرعامل این سرویس اکنون لحظه‌نگار تمامی ابزار و امکانات پخش زنده یک مراسم را به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان ارایه می‌دهد.

با شیوع گسترده کرونا و تغییرات ناشی از آن در محیط‌های کاری، بسیاری از شرکت‌ها مدل فعالیت خود را تغییر دادند، جلسات آنلاین شد و حجم عمده‌ای از نشست‌ها و رویدادهای حضوری پیشین، مجازی برگزار می‌شود. در چنین فضایی سرویس‌های مختلف بومی طی یک سال گذشته جان گرفتند و رشد پرشتابی را در کسب‌وکار خود تجربه کردند. موضوعی که مدیرعامل لحظه‌نگار آن را تایید می‌کند و می‌گوید به این منظور به صرفه‌ترین سیاست‌گذاری دریافت کمیسیون را انتخاب کرده‌اند. «لحظه‌نگار تنها ۷ درصد از محل فروش بلیت رویداد آنلاین و ۳۰ درصد از فروش رویداد غیرآنلاین (بازپخش) دریافت می‌کند و رقمی افزوده بابت مالیات اخذ نمی‌شود.» لحظه‌نگار امکان پرداخت ارزی نیز برای کاربران خارج از کشور دارد.

به گفته مدیرعامل لحظه‌نگار کلیه سرویس‌های این شرکت برای مدارس و دانشگاه‌ها ۵۰ درصد تخفیف دارد. همچنین مدل محاسبه سرویس‌ها به صورت Pay As You Go است؛ سیستم براساس مصرف از اعتبار مشترک کم می‌کند.

لایو استریم، اتاق مجازی، دعوت‌نامه برای حضور افراد خاص، رای‌گیری و ضبط برنامه قابلیت‌های متنوع لحظه‌نگار است که آن را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند. به گفته فقیهی ایونت‌ها چه لایو استریم یا وبینار با کیفیت HD ضبط می‌شوند و فایل آن بلافاصله در اختیار برگزارکننده قرار می‌گیرد. موضوعی که برای رویدادهایی که فیلمبرداری می‌شوند بسیار حائز اهمیت است، زیرا تبدیل کردن و انتقال فایل فیلم مراسم زمانبر است، اما لحظه‌نگار بلافاصله پس از پایان رویداد آن را روی وب به مشتری ارایه می‌دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های لحظه‌نگار به گفته مدیرعامل آن امکان ارسال دعوت‌نامه و حضور افراد خاص در یک جلسه با استفاده از تعریف شماره تلفن‌همراه‌شان است؛ برای مثال سهامداران یک شرکت می‌توانند در جلسه مجمع با شماره موبایل خود که پیش‌تر در سیستم تعریف شده شرکت کنند و مدیریت جلسه برای برگزارکننده آسان‌تر باشد.

فقیهی در توصیف لحظه‌نگار می‌گوید این سرویس یک رسانه‌ جدید است که هر شخصی از طریق آن می‌تواند تلویزیون شخصی خودش را راه‌اندازی کند، مخاطبان خودش را داشته باشد و از فروش محتوا کسب درآمد کند.

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم