تامین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم در طرح نهال دیجی ‌کالا و سازمان نصر کشور

دیجی‌کالا در پویش «نهال» که توسط انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای تامین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم کشور به راه افتاده مشارکت می‌کند. مردم می‌توانند با خرید کارت‌ هدیه‌های مشخص شده در صفحه این کمپین در سایت دیجی‌کالا، بخشی یا تمام هزینه خرید یک تبلت را پرداخت کنند. در نهایت تبلت‌ها از طریق دیجی‌کالا یا واردکنندگان دیگر تامین خواهد شد.

 

در این طرح، دیجی‌کالا زیرساخت فنی و بستر لازم برای خرید تبلت‌هایی را فراهم می‌کند که از سوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأمین می‌شود. بر این اساس، انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور و دیجی‌کالا از تمام علاقه‌مندان و کاربران گرامی دعوت می‌کنند تا در پروژه تأمین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی مشارکت کنند. هدف از این پویش کاهش شکاف دسترسی دانش آموزان از فرایندهای آموزش آنلاین و رفع نیاز آنها در تحصیل برابر با همه دانش آموزان ایران است.

 

پس از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، شیوه زندگی افراد دستخوش تغییرات ناگهانی شد. حوزه آموزش نیز از این تغییرات بی‌نصیب نماند و تعطیلی مدارس، بحث آموزش مجازی و تأمین ابزارهای آموزشی دانش آموزان از جمله تلفن هوشمند و تبلت و ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان نیز به موضوعی داغ تبدیل شد. بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش ایران بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در کشور فاقد تجهیزات نوین آموزشی هستند. به همین دلیل، نهادهای خصوصی اقدام به راه اندازی پویش های گوناگونی کرده‌اند.

 

یکی از این پویش‌ها «نهال» نام دارد که با هدف تأمین ۲۰ هزار تبلت برای رفع نیاز دانش آموزان نیازمند، توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و با همکاری برخی کسب‌وکارهای اینترنتی مانند دیجی‌کالا آغاز به کار کرده است.

 

نحوه مشارکت در پویش ملی نهال

 

دیجی‌کالا به عنوان یکی از بازوهای اصلی تأمین کننده تبلت‌های مورد نیاز در این پویش، در جریان تفاهم نامه‌ای صفحه‌ای اختصاصی به پویش نهال اختصاص داده است. مشارکت‌کنندگان می‌توانند با خرید کارت‌هدیه‌های مشخص شده، بخشی یا تمام هزینه خرید یک تبلت را پرداخت کنند.  به این صورت تبلت‌ها از طریق دیجی‌کالا یا وارد کنندگان دیگر، تأمین خواهد شد. فرآیند پرداخت هزینه مانند ثبت سفارش معمولی در دیجی‌کالا انجام می شود؛ کاربران کارت‌هدیه را از صفحه ویژه این طرح، به سبد خرید خود اضافه کرده و وارد مرحله پرداخت می‌شوند.

 

همچنین اگر کارت هدیه انتخابی مبلغی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان دارد، کاربران می‌توانند به شماره کارت اعلام شده در لندینگ نیز، مبلغ مشارکت خود را واریز کنند.

 

دیجی‌کالا اعتبار حاصل از میزان خرید کاربران را به منظور خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند جمع­ آوری می‌­کند. با تایید سازمان­‌های مردم نهاد مجرب در حوزه آموزش، مناطق جغرافیایی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال کشور، دانش ­آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی می‌شوند و هر تبلت خریداری شده با ثبت شماره سریال دستگاه به آن­ها تقدیم می‌شود.

 

دسترسی به آموزش حق تمامی کودکان است. پس از شیوع ویروس کرونا و اینترنتی شدن مسیرهای آموزش دانش آموزان با وجود آنلاین شدن کلاس­های آموزشی، نه تنها این دسترسی در اختیار تمام دانش ­آموزان قرار دارد، بلکه شکاف دسترسی مذکور، چالش­‌های متعددی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به وجود آورده است. در پویش ملی نهال با همراهی مردم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دیجی‌کالا برای ۲۰ هزار دانش ­اموز شناسایی شده تبلت تهیه می‌شود تا قدمی باشد برای ایجاد دسترسی بیشتر به کلاس‌­های آموزشی آنلاین.

link

مطالب مرتبط

مایکت

گزارشی از آمار پخش استریم بازی‌ها در بستر مایکت

از سال گذشته (۱۴۰۲) مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم کرده است. در این سال، گیم استریمرهای مایکت
از سال گذشته (۱۴۰۲) مایکت در نرم‌افزار خود بستری را برای پخش استریم بازی‌های ویدئویی با…
خبرها

الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد

الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر عاملی شرکت نستله ایران منصوب شد.    مدیر عامل جدید نستله ایران فارغ‌التحصیل
الناز سخائیان، همزمان با روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین مدیر ایرانی به سمت مدیر…
فناپ

گزارش «امنیت غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» توسط فناپ منتشر شد

گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و تاکید بر نقش ویژه‌ فناوری‌های دیجیتال، توسط فناپ
گزارش آینده‌نگاری «امنیت‌ غذایی؛ تهدیدهای فردا، فرصت‌های امروز» با هدف تبیین کاربردی مساله ‌امنیت‌ غذایی و…
خبرها

وزارت ارشاد متولی تبلیغات در حوزه VODهاست

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور در حوزه‌های چاپی، محیطی، فضای مجازی، صوتی و تصویری و
مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه‌های…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم