برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش سالانه فیلیمو منتشر شد

فیلیمو یکی از زیرمجموعه‌های صباایده و از بازیگران اصلی صنعت VOD کشور گزارشی از فعالیت خود مربوط به بازه زمانی آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ را منتشر کرده است. در این گزارش آمار و ارقامی از صنعت سینمای ایران همراه با اطلاعاتی از فیلیمو وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

فیلیمو در این گزارش اعلام کرده که تیم آن ۳۰۰ نفر است و اکنون بیش از ۳۵ هزار اپیزود سریال در آن پیدا می‌شود. براساس این گزارش فیلیمو توانسته طی ۶ ماه (در دوران کرونا) بیش از یک میلیون بلیت آنلاین برای فیلم‌هایی که روی این پلتفرم اکران شده‌اند بفروشد و ۷۰ درصد مبلغ کل فروش را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است.

 

در این گزارش اشاره‌ای هم به سرمایه‌گذاری صباایده در فلایتیو شده و سبد محصولات این هلدینگ به شکل زیر آمده است:

 

 

فیلیمو از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌اش را آغاز کرده و و سریال نهنگ آبی نخستین سریالی بوده که توسط این پلتفرم ساخته شده است. حال فیلیمو می‌گوید ۳۰ سریال اختصاصی در دست ساخت دارد که به زودی منتشر می‌شوند.

 

یکی از مهمترین نکات این گزارش میزان مصرف ترافیک کاربران فیلیمو است که به طور میانگین در هر ماه ۳۶ میلیون گیگابایت عنوان شده است. همچنین فیلیمو می‌گوید در اسفند ۹۸ کاربران آن بیش از ۴۸ میلیون گیگابایت ترافیک مصرف کرده‌اند. با این اعداد و ارقام می‌توان تخمینی از اندازه بازار صنعت VOD کشور به دست آورد. همچنین همین اعداد است که اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت کشور را به سمت نیم‌بها یا رایگان کردن حجم مصرفی مشترکان این پلتفرم‌ها تشویق می‌کند. گزارش فیلیمو نشان می‌دهد که مشترکان سه اپراتور ایرانسل، مخابرات و همراه اول بیشترین حجم مشتریان این پلتفرم را به خود اختصاص داده‌اند. ایرانسل با ۲۶ درصد در صدر تعداد مشترکان فیلیمو است. البته احتمالا این موضوع نسبتی با رایگان بودن اشتراک فیلیمو برای مشترکان ایرانسلی داتشه باشد. گزارش بیان می‌کند که فیلیمو در ۴ سال ۴۱ برابر رشد داشته است.

 

این گزارش نشان می‌دهد حجم تولید محتوای اختصاصی فیلیمو افزایش داشته است، همانطور که چندی پیش شکوری مقدم موسس صباایده و آپارات اعلام کرده بود به همین دلیل مجبور به افزایش مبلغ اشتراک ماهانه فیلیمو شده‌اند، زیرا منبع اصلی درآمدشان از همین اشتراک کاربران است.

 

غیر از ترافیک مصرفی کاربران، یکی از نکات جالب این گزارش که نشان دهنده فاصله این پلتفرم‌ها با تلویزیون و میزان استقبال مردم از آنهاست، تعداد کاربران است. فیلیمو در گزارش خود می‌گوید تا آذر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر داشته و در سال گذشته تعداد کاربران آن ۲.۵ برابر شده است. این رقم نشان می‌دهد کماکان راه زیادی برای رسیدن VODها به مخاطبان تلویزیون در ایران وجود دارد. البته نماوا که متعلق به شاتل است آمار دقیقی در این زمینه منتشر نکرده و کافه‌بازار نیز مدت‌هاست به مدل AVOD به این حوزه ورود کرده است. قطعا جمع کاربران این سه پلتفرم رقمی چشمگیر است، اما فاصله با مخاطبان چند ده میلیونی صداوسیما هنوز زیاد است.

 

فایل کامل PDF گزارش فیلیمو را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی