مراسم معرفی منتخبان دومین جشنواره نهال فین‌تک برگزار شد

استارتاپ‌های سیگنال، یوآیدی و لندو به عنوان استارتاپ‌های منتخب دومین جشنواره نهال فین‌تک برگزیده شدند. مجموعه فینوا نیز در دومین جشنواره نهال فین‌تک به عنوان نهاد منتخب تاثیرگذار برگزیده شد.

 

دومین جشنواره نهال فین‌تک با معرفی منتخبانی از بخش‌های مختلف این صنعت، به‌صورت آنلاین برگزار شد. برندگان این جشنواره در حوزه استارتاپ‌های فین‌تکی، از میان ۵ استارتاپ منتخب داوران، سه کسب‌وکار لندو، سیگنال و یوآیدی انتخاب شدند و در بخش فرد تاثیرگذار در حوزه فناوری مالی و بانکی از نگاه داوران، علی رسول‌زاده، مدیرعامل سیگنال معرفی شد. همچنین فینووا هم به عنوان نهاد تاثیرگذار در حوزه فین‌تک در سال ۹۹، بالاترین رای دوران را به خود اختصاص داد.

 

علیرضا هوشمند، هم‌بنیان‌گذار رویداد فیناپ در شروع مراسم گفت: «در سال جاری ۹۱ نهاد و استارتاپ ثبت‌نام کردند که از میان آن‌ها بیش از ۵۰ استارتاپ ثبت‌شده در فراخوان جشنواره نهال فین‌تک که در لیست نهایی به داوران ارائه شد. در این دوره نیز معیارهای انتخاب کسب‌وکارها براساس شاخص‌های محصول، مدل کسب‌وکار، بازار و تکنولوژی بود و استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی براساس شاخص‌های محصول، تیم، مدل کسب‌وکار و بازار مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نهادهای تأثیرگذار طبق تمرکز بر فین‌تک، زنجیره حمایت مشخص، فعالیت مستمر، تعداد خروجی‌های مؤثر و تعداد سرمایه‌گذاری مؤثر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در انتخاب چهره‌های تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی شاخص‌های اثرگذاری در صنعت، محبوبیت در صنعت، خلق ارزش افزوده و نوآوری در صنعت، حائز اهمیت بوده است.»

 

انتظار نداشته باشید کسب‌وکارهای سنتی و رگولاتورها برای نوآوری فرش قرمز پهن کنند

 

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشت. ناظمی گفت: «اکوسیستم فناوری به محض انجام یک خلاقیت، پیشاپیش یک سری دشمن و مخالف پیدا می‌شود و نباید از رگولاتورها و کسب‌وکارهای سنتی انتظاری برای پیشرفت و نوآوری داشت.»

 

 

ناظمی با اشاره به لندو و سیگنال و ورود آن‌ها به حوزه کارگزاری و بانکی می‌گوید: «این اقدام یعنی قدرتی که کاملا دست بخش سنتی بوده حالا به دست تیم‌های کوچک هم رسیده و طبیعتا از این موضوع استقبال نمی‌شود. بانک مرکزی باید از نظام بانکداری کشور صیانت کند و از همین رو نمی‌تواند مدافع نهادهای نوآور فین‌تکی باشد و بیشتر تمرکزش صرف نظام بانکداری است.»

 

او می‌گوید بزرگترین خواسته تیم‌های نوآور تغییر ساختار و نگاه رگولاتوری است: «بزرگترین تغییر باید در ساختار رگولاتوری باشد، نه تنها بانک مرکزی بلکه تمام نهادها باید نگاهشان تغییر کنند وگرنه فرصت‌ها از دست می‌روند.»

 

جشنواره نهال فین‌تک برای نخستین بار اسفندماه سال ۹۸، هم‌زمان با یازدهمین رویداد فیناپ با عنوان جایزه سال فین‌تک ایران برگزار شد. این جشنواره تقدیری از برگزیدگان صنعت فین‌تک در ایران است که در پایان هرسال با معرفی برترین‌های این حوزه، سعی در پربارتر شدن نهال فین‌تک در ایران دارد. در فراخوانی که از بهمن‌ماه در وب‌سایت فیناپ اعلام شد امکان ثبت‌نام تمام کسب‌وکارها و استارتاپ‌های حوزه فین‌تک شامل اینشورتک، لندتک، بانک‌تک، پی‌تک، رگ‌تک، ولث‌تک، کرادفاندینگ، بانکداری باز، رمزارزها و نیز تمام شرکت‌های فناوری بانکی مانند شرکت‌های پرداخت الکترونیک در این جشنواره وجود داشت. همچنین در بخش نهادهای تاثیرگذار بانک‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و فضای کار اشتراکی امکان ثبت‌نام داشتند.

 

همچنین داوران در بخش کاندیدا استارتاپ‌های منتخب حوزه فین‌تک، ۵ استارتاپ یوآیدی، سهام یاب، سیگنال، اکسیر و لندو و در بخش کاندیداهای نهادهای تأثیرگذار در حوزه فین‌تک با توجه به تعداد پایین‌تر ثبت‌نام نسبت به استارتاپ‌ها، دو کاندید مرکز نوآفرینی فینووا و مدیریت ثروت ستارگان بالاترین رأی داوران را به خود اختصاص دادند. همچنین داوران دومین جشنواره نهال فین‌تک با درنظرگرفتن معیار اثرگذاری در سال ۱۳۹۹ مسعود خاتونی «معاون فناوری اطلاعات بانک ملی» على رسولی زاده «مدیرعامل سیگنال» و نیما شمساپور «مدیرعامل یوآیدی» را به‌عنوان افراد تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی در سال ۹۹ انتخاب کرده بودند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم