هفتمین سایت تجاری ۵G ایرانسل در مشهد افتتاح شد

در مراسم افتتاح رسمی هفتمین سایت تجاری ۵G ایرانسل که امروز در مشهد مقدس انجام شد، حاضران در مراسم، همانند مراسم افتتاح ششمین سایت تجاری ۵G ایرانسل در جزیره کیش، پخش آنلاین ویدیوی ۴K  بر بستر شبکۀ ۵G  ایرانسل در شرایط کاملاً واقعی و مقایسۀ آن با بستر ۴G را از نزدیک مشاهده کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این مراسم بعدازظهر چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، همزمان با اعیاد شعبانیه، سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع)، با حضور دکتر مرتضی اشرفی معاون استاندار خراسان رضوی، دکتر شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی، مهندس محمد شمسایی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق، دکتر فرزاد بهشتی توندری جانشین معاون دادستان مشهد مقدس، مهندس محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، دکتر امیر ملک‌زاده مدیر سیستم‌های فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز جمعی از مقامات و مدیران استانی و محلی و اصحاب رسانه، در مشهد مقدس، شهر بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) و پایتخت معنوی ایران، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد (جنب مسجد حضرت زهرا (س) این دانشگاه) برگزار و به صورت زنده از تلویزیون تعاملی لنز ایرانسل پخش شد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به این که تجربه ارزشمند پیشتازی مشترکان ایرانسل در بهره‌گیری از خدمات بر بستر نسل ۲.۷۵، سه و چهار، ما را بر آن داشت تا تلاش کنیم در تسهیل ورود نسل پنجم شبکۀ تلفن‌همراه به کشور، مثل گذشته پیشرو باشیم، گفت: ورود نسل پنج به کشور توسط ایرانسل، باعث شد تا در این زمینه، فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته نداشته باشیم و همان‌گونه که ۵G در کشورهای پیشرفته دنیا در حال تجاری‌سازی است، در ایران هم این روند، آغاز شده است.

 

وی افزود: ۵G در ادامۀ فناوری‌های قبل نیست، بلکه به خاطر سرعت بالا، حداقل تأخیر، پایداری مناسب و حجم انبوه دیتای قابل انتقال، به‌عنوان زیرساخت کسب‌وکار دیجیتال تعریف می‌شود و این برای خیلی از خدمات حوزۀ دیحیتال، مانند خدمات شهر هوشمند و دولت الکترونیک حیاتی است؛ همان‌گونه که اکنون این تجربه در خیلی از کشورهای دنیا رقم می‌خورد.

 

عباسی‌آرند با اشاره به بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در صبح امروز گفت: در حوزه خدمات دیجیتال و کسب‌وکارهای جدید، پتانسیل خیلی خوبی در خراسان رضوی وجود دارد که نتیجه تلاش نخبگان مشهدی است و ایرانسل در زمینۀ همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی، اقدام‌های قابل توجهی را در برنامه دارد.

 

وی با بیان اینکه ایرانسل بیش از ٢٨٠ میلیارد تومان برای توسعۀ شبکه در شهر مشهد سرمایه‌گذاری کرده است، از دادستانی مشهد برای پیگیری ویژۀ هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در زمینۀ گسترش پوشش ارتباطی تشکر کرد و افزود: پس از تهران، یکی از بیشترین ترافیک‌های مصرفی شبکۀ ایرانسل را در مشهد شاهد هستیم و در طول یک سال گذشته، با همکاری خوبی که مسؤولان استان با همکاران بنده داشته‌اند، توانستیم رکورد جدیدی را در نصب سایت‌های شهری در مشهد ثبت کنیم.

 

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری ایرانسل بر مطالعات نسل ششم تلفن‌همراه   «۶G» از سال ۱۳۹۸ و همگام با کشورهای پیشرفته دنیا و همکاری ایرانسل با مراکز معتبر دانشگاهی در این زمینه، تأکید کرد که دانشگاه فردوسی مشهد نیز می‌تواند نقش پررنگی را در روند انجام این مطالعات ایفا کند.

 

عباسی‌آرند همچنین با تقدیر از استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و هیأت مدیرۀ ایرانسل، ابراز امیدواری کرد که با ادامۀ روند توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی، ثمرۀ این اقدام‌ها در زندگی مردم لمس شود و در سال ۱۴۰۰، با وجود افزایش تقاضا، ادامۀ خدمت‌رسانی به مشترکان ایرانسل بیش از پیش و بهتر از گذشته، انجام شود.

در این مراسم همچنین مدیر سیستم‌های فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تقدیر از ریسک‌پذیری و خوشفکری مدیرعامل ایرانسل و همت ایرانسل در پیشگامی در ارائۀ  فناوری‌های نوین، بر لزوم تلاش برای توسعۀ جنبه‌های نرم‌افزاری فناوری‌های نوین، در کنار توسعه‌های سخت‌افزاری و زیرساختی تأکید کرد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم، با تشکر از ایرانسل برای ارائۀ جدیدترین فناوری ارتباطی جهان به شهروندان مشهدی، توجه به اشتغالزایی و جنبه‌های مرتبط با مسؤولیت اجتماعی در توسعۀ فناوری‌های ارتباطی را یک اصل مهم و دارای اهمیت برشمرد.

در ادامۀ این مراسم، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقۀ شمال‌شرق با بیان اینکه خدمات ۵G با فناوری‌های نسل قبل کاملاً متفاوت است، این خدمات را زیرساختی دانست که بر بستر آن، باید جهشی در حوزۀ اقتصاد دیجیتال  کشور رخ دهد. وی همچنین تأکید کرد که مقررات لازم در این زمینه باید به‌روز شود و در دوران ۵G، دیگر اتفاقاتی مانند قطعی گستردۀ برق، توجیه‌پذیر نیست.

در ادامۀ مراسم، معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: کرونا در یک سال گذشته به ما یک درس مهم داد که آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که بر بستر اینترنت بودند، کمترین زیان از کرونا به آنها تحمیل شد. اشرفی همچنین از سرمایه‌گذاری قابل توجه انجام شده توسط ایرانسل در استان خراسان رضوی برای توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی، تشکر کرد.

سایت ۵G  ایرانسل در دانشگاه فردوسی مشهد که هفتمین سایت تجاری نسل پنج ایرانسل است، پس از سایت ۵G  ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس، دومین سایت ۵G  ایران در یک مرکز دانشگاهی است. ایرانسل، اولین ارائه‌دهندۀ  ۵G ایران، با برنامه‌ریزی جامع‌نگر در راه‌اندازی سایت‌های نسل پنج تلفن‌همراه، مراکز پژوهشی و دانشگاهی، از جمله پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دانشگاه تربیت‌مدرس تهران و دانشگاه فردوسی مشهد را برای نصب و راه‌اندازی سه سایت ۵G خود برگزیده تا امکان بهره‌مندی جامعۀ علمی و دانشگاهی از آخرین نسل ارتباطات همراه فراهم شود و در عین حال، در برخی مراکز عمومی مانند بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، محوطۀ باز شهرداری شیراز و ساحل نیلگون خلیج فارس در جزیرۀ کیش نیز، سریع‌ترین اینترنت همراه را در معرض استفادۀ عموم مردم قرار داده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در سالی که آخرین روزهای آن سپری می‌شود، توانست با راه‌اندازی نخستین سایت تجاری ۵G  ایران در اول مردادماه، هشت ماه یکه‌تاز ارائۀ خدمات نسل پنج تلفن‌همراه در ایران باشد و هم‌اکنون نیز دارای بیشترین تعداد سایت تجاری ۵G در ایران است. ایرانسل در عین حال، مطالعه روی نسل ششم تلفن‌همراه (۶G) را نیز با تکیه بر تقویت و توسعۀ دانش بومی، از سال ۱۳۹۸ آغاز و در این زمینه همکاری خود را با مراکز معتبر دانشگاهی کلید زده است.

 

ایرانسل از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل ۵G  را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

 

«نخستین سایت تجاری ۵G ایران»، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی شد. این سایت توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری نسل پنج ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری ۵G  ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.

 

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

 

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

 

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در این جزیره افتتاح شده بود.

هفتمین سایت تجاری ۵G ایرانسل امروز در مشهد مقدس درحالی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهندۀ ۵G در ایران، همانطور که اولین سایت ۵G ایران را در اول مردادماه امسال راه‌اندازی کرد، در آخرین روزهای این سال، آخرین سایت ۵G ایران را در مشهد مقدس، شهر بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع)،  افتتاح کرد. در این مراسم، همچون مراسم‌های افتتاح سایت‌های تجاری ۵G قبلی ایرانسل، کاربردهای فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه، به حاضران در مراسم و بینندگان آنلاین، ارائه شد و حاضران توانستند با مشاهدۀ پخش آنلاین ویدیوی ۴K  بر بستر شبکۀ ۵G  ایرانسل در شرایط کاملاً واقعی و مقایسۀ آن با بستر ۴G، بخشی از کاربردهای شبکۀ واقعی ۵G را از نزدیک لمس کنند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم