اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ با سرویس نجوا

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال و تعامل با مشتریان بوده است. ایمیل مارکتینگ علی‌رغم اینکه قدمتی ۴۰ ساله دارد، با تغییرات و پیشرفت‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ هماهنگ شده و امروزه به شیوه‌هایی متفاوت در خدمت بازاریابی کسب‌وکارها درآمده است و مزایای آن صرفا به ایمیل‌های تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار استفاده از ایمیل اتومیشن یا اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ است که در این مقاله قصد داریم به شرح آن بپردازیم. در پایان به معرفی یک سرویس ایمیل مارکتینگ و ایمیل اتومیشن ایرانی نیز خواهیم پرداخت.

انواع ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ مطابق آمارها تاثیری بیش از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد و در زمان‌های خاص مانند کمپین‌های مناسبتی نرخ تبدیل آن حتی از سرچ ارگانیک یا ورودی‌های مستقیم وب‌سایت‌ها نیز پیشی می‌گیرد. بسیاری از بازاریابان دیجیتال خبرنامه‌های ایمیلی را به‌عنوان اثرگذارترین شاخصه در موفقیت بازاریابی محتوایی‌شان معرفی کرده‌اند.

ایمیل مارکتینگ امکان ارسال ایمیل‌های متنوعی را برای ما فراهم می‌کند اما اگر بخواهیم انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ را در سه دسته جای دهیم، می‌توان دسته‌بندی زیر را پیشنهاد کرد:

۱.   کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

تمام ایمیل‌هایی که به قصد تبلیغات یا بازاریابی برای مشتریان ارسال می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. هدف از ارسال این ایمیل‌ها افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ترافیک ورودی به وب‌سایت است و بخش زیادی از ایمیل‌های ارسال‌شده نیز در زمره کمپین‌های بازاریابی ایمیلی قرار می‌گیرند. ایمیل‌های معرفی محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه و پروموشن‌ها نیز در این دسته هستند.

۲.   ایمیل‌های ترنزکشنال

ایمیل‌های ترنزکشنال یا تراکنشی ایمیل‌هایی هستند که جهت آگاه کردن مشتریان یا کاربران از فرآیند ثبت‌نام، خرید یا ارسال محصولات ارسال می‌شوند. این ایمیل‌ها علاوه‌بر اینکه باعث صرفه‌جویی در صرف زمان و نیروی انسانی می‌شوند، می‌توانند در کنار پشتیبانی مناسب حسی از اعتماد را در مشتریان ایجاد کنند. از جمله ایمیل‌های ترنزکشنال می‌توان به رسید خرید، تغییر گذرواژه، اطلاعات ثبت‌نام و … اشاره کرد.

۳.   ایمیل اتومیشن

ایمیل مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام دهید و برای رفتار‌ها یا موقعیت‌هایی که کاربران در سایت شما دارند، ایمیل‌های اتوماتیک تعریف کنید. اگر پنل ایمیل مارکتینگ شما به گوگل آنالیتیکس متصل باشد، می‌توانید از داده‌های بیشتر و امکانات بیشتری نیز بهره‌مند شوید. در ادامه مقاله بیشتر درباره اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

ایمیل اتومیشن و خودکارسازی ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

خودکارسازی فرآیند ایمیل مارکتینگ به معنی حذف دخالت انسان از این فرآیند است اما در حقیقت اتوماسیون معنایی فراتر از آن دارد. مهم‌ترین کارکرد اتوماسیون ارسال ایمیل مناسب به فرد مناسب و در زمان مناسب است. زمانی که شما ایمیل‌های اتوماتیک را در ترکیب با گروه‌بندی مناسب کاربران و تعریف مسیرهای کاربری مناسب به کار می‌گیرید، تاثیرگذاری ایمیل مارکتینگ را چندین برابر می‌کنید.

 

 

از جمله مزایای اتوماسیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرتبط بودن ایمیل با نیازهای شخص دریافت‌کننده
  • کاهش هزینه‌ها
  • امکان برنامه‌ریزی دقیق و استراتژیک
  • صرفه‌جویی در زمان و بهینه‌سازی فرآیند
  • دریافت گزارش‌های دقیق و شناخت بهتر مخاطبین
  • شخصی‌سازی ایمیل به‌منظورهای مختلف
  • کاهش احتمال خطا با حذف عاملیت انسانی

نمونه‌هایی از اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ

ایمیل‌های اتوماسیون بخش مهمی از تعامل کسب‌وکارها با کاربرانشان را تشکیل می‌دهند و نقشی حیاتی در ریتنشن مارکتینگ دارند. برخی از مهم‌ترین نمونه‌های اتوماسیون در ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

  • ایمیل خوشامدگویی

وقتی کاربری به تازگی در سرویس شما عضو شده و از طرف شما یک ایمیل خوشامدگویی دریافت می‌کند، احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با برند شما خواهد داشت. در ایمیل خوشامدگویی تلاش کنید به شیوه‌ای مختصر و ساده خدماتتان را برای کاربران توضیح دهید. مزایای سرویستان مانند سرعت، قیمت و … را برای کاربران برشمارید و در انتها دکمه Call to Action و دعوت به خرید یا گشت‌وگذار در وب‌سایت را فراموش نکنید.

 

  • ایمیل سالگرد عضویت

در سالگرد عضویت کاربران در سرویس یا وب‌سایتتان برای آن‌ها ایمیل بفرستید و از همراهی‌شان تشکر کنید. به این ترتیب مشتریان قدیمی نیز در فرآیند بازاریابی مجدد قرار می‌گیرند و احتمال بازگشت و خرید مجدد آن‌ها بسیار بالا می‌رود. به‌علاوه می‌توانید برای مناسبت‌های دیگر مانند سالگرد تولد کاربران نیز برای آن‌ها ایمیل تبریک بفرستید. قرار دادن یک کد تخفیف اختصاصی در ایمیل می تواند شانس بازگشت کاربران و احتمال انجام خرید را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

  • ایمیل یادآوری سبد خرید رها شده

ایمیل‌های یادآوری سبد خرید رها شده به طور متوسط نرخ باز شدنشان ۴۵ درصد بوده است که ۲۱ درصد افراد روی ایمیل کلیک کرده‌اند. از این میان نیمی از افراد خرید خود را نهایتا تکمیل کرده‌اند و این یعنی شما می‌توانید فقط با ارسال ایمیلی ساده، بیش از ۱۰ درصد افرادی را که سبد خریدشان را نیمه‌کاره رها کرده‌اند را به مشتری تبدیل کنید.

 

 

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ با سرویس نجوا

سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا تمام امکاناتی را که برای ایمیل مارکتینگ موفق نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس علاوه‌بر مزایایی مانند ادیتور کاربردی برای طراحی قالب، امکان گروه‌بندی و ایجاد سگمنت، شخصی‌سازی و … اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یا ایمیل اتومیشن را نیز برای کسب‌وکارها ممکن کرده است.

نجوا که پیش از این به عنوان سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن شناخته می‌شد، سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی را نیز با پشتیبانی فنی و مشاوره کاربردی در اختیار کسب‌وکارهای ایرانی قرار داده و مشکلاتی نظیر تحریم آی‌پی، مشکلات پرداخت ارزی و … را نیز از سر راه آن‌ها برداشته است.  به‌علاوه می‌توانید از قالب‌های ایمیل برای ایمیل مارکتینگ نجوا استفاده کنید که به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

 

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…
دیوار

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور» توسط وزارت راه

ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و
ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «بخش املاک سکوهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم