بررسی پلتفرم کارلنسر در سال ۱۴۰۰؛ سایتی ایرانی با خدماتی مشابه فایور (Fiverr)

کارلنسر یکی از استارتاپ های برتر ایرانی در زمینه فریلنسینگ، انجام پروژه و دورکاری اینترنتی است که فعالیت خود را از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

 

کارفرمایان در این سایت، پروژه یا درخواست خود را ثبت می‌کنند و انجام دهندگان پروژه (که فریلنسر در اصطلاح خوانده می‌شوند)، روی پروژه‌های مد نظر و مرتبط با مهارت‌های خود، پیشنهاد همکاری زده و درخواست خود به همراه مبلغ و زمان پیشنهادی را برای کارفرما ارسال می‌کنند.

 

کارفرما پس از بررسی پیشنهادها، چت با فریلنسرها، بررسی پروفایل و نمونه کارهای آن ها، فریلنسر مطلوب خود را استخدام کرده و پروژه را به او می‌سپارد و در این مرحله، هزینه توافقی را از طریق سیستم پرداخت امن واریز می‌کند.

 

در نهایت پس از انجام پروژه توسط فریلنسر و تحویل به کارفرما و تایید و رضایت او، مبلغ پروژه برای فریلنسر آزاد می‌گردد.

 

تاکنون پروژه های فراوانی در کارلنسر طبق همین شیوه، انجام شده است.

خرید و فروش خدمت؛ امکان جدید در کارلنسر

سایت فایور (Fiverr) یکی از سایت های مطرح فروش خدمات و فریلنسینگ در جهان است که راه اندازی یک بازار یا marketplace، امکان خرید و فروش خدمت را مهیا کرده است. فریلنسرها، متخصصان و افرادی که دارای مهارت خاصی هستند، می‌توانند با عضویت در این سایت، خدمت خود را تعریف کنند و به صورت اینترنتی بفروشند.

 

به دلیل تحریم‌ها، امکان استفاده از سایت‌های بین المللی فریلنسینگ برای ایرانیان تقریبا مهیا نیست و به این دلیل، پلتفرم کارلنسر، در سال ۱۴۰۰، این نوع کسب و کار مشابه فایور را به پلتفرم خود افزوده است تا ایرانیان داخل کشور بتوانند به سادگی و با روش های پرداخت داخلی، خدمات خود را تعریف و یا خریداری کنند. این روش کسب و کار مخصوصا در زمان حال که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل به صورت دورکاری و اینترنتی شده اند، مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به روش ساخت یا سفارش خدمت در کارلنسر می‌پردازیم.

 

ساخت خدمت در کارلنسر

در چه زمینه ای مهارت دارید؟ طراحی لوگو؟ طراحی سایت؟ ترجمه؟ طراحی انیمیشن؟ برنامه نویسی؟ آهنگسازی؟… یا حتی یک تایپ ساده با سرعت بالا؟

 

فرقی نمی‌کند. می‌توانید مهارت خود را در قالب یک پکیج خدمت، به صورت اینترنتی بفروشید و کسب درآمد داشته باشید.

 

برای شروع کار، کافیست که به عنوان فریلنسر در کارلنسر ثبت نام کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید و ایمیل و شماره تلفن خود را تایید کنید. پس از اتمام مراحل ثبت نام، پروفایل خود را نیز تکمیل کرده و خدمت خود را تعریف کنید.

 

عنوان، توضیحات خدمت، قیمت پایه و جزییات، پرسش و پاسخ را نوشته، تصاویر و فایل‌های ضروری را آپلود کرده و پس از ثبت، منتظر تایید خدمت توسط کارلنسر  بمانید. پس از تایید توسط کارلنسر، خدمت شما در سایت به صورت عمومی منتشر خواهد شد و افراد می‌توانند به شما سفارش دهند و خدمت شما را خریداری کنند.

 

در ضمن، محدودیتی در ساخت خدمات ندارید. هر مهارتی که دارید، می‌توانید به صورت پکیج های خدمتی مختلف تعریف و آن را به صورت اینترنتی بفروشید.

 

کمیسیون کارلنسر در بخش خدمات چقدر است؟

کمیسیون کارلنسر در بخش خدمات، در حال حاضر ۱۵% است که البته فریلنسرها (فروشندگان) با ارتقای پلن عضویت ماهانه خود، می‌توانند این کمیسیون را کاهش دهند.

 مزایای خرید یا فروش خدمت از سایت کارلنسر چیست؟

همان طور که افراد در سایت کارلنسر می‌توانند خدمت خود را بسازند یا خریداری کنند، در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و… نیز می‌توانند این کار را به صورت مستقیم انجام دهند. ولی این کار چه معایبی دارد؟

 

فرض کنید که شما یک طراح لوگو باشید و در تلگرام یا اینستاگرام، سفارش لوگو بگیرید و کارفرما بگوید که پس از تحویل کار و فایل نهایی، هزینه را واریز می‌کند. شما لوگو را طراحی کرده و ارسال می‌کنید، کارفرما گوشی را خاموش می‌کند، شما را بلاک می‌کند و تمام. هیچ راهی جز پیگیری، تماس های مداوم و حتی شکایت ندارید و حتی شاید به پولتان هم نرسید! و این یعنی هدر رفتن تمام زحمات و زمان خود شما.

 

برعکس مورد بالا: فرض کنید که یک کارفرما هستید و یک سفارش طراحی اپلیکیشن داده باشید. برنامه نویس از شما بخواهد که چند میلیون پیش پرداخت برایش واریز کنید. پس از واریز، ناگهان غیب شود و شما بدون هیچ پروژه ی تحویلی، مجبور به پیگیری، تماس های مداوم و شکایت شوید. ممکن است هرگز هم پولتان برنگردد.

 

استفاده از واسطی مثل کارلنسر برای جلوگیری از این بدقولی ها و کلاه برداری هاست. کارفرما (خریدار) پس از سفارش خدمت، مبلغ را از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر واریز می‌کند. کارلنسر هزینه را به امانت نگه داشته و پس از تحویل پروژه یا خروجی نهایی از جانب فروشنده یا فریلنسر، و تایید کارفرما، مبلغ را برای فروشنده یا فریلنسر آزاد می‌کند. بدین ترتیب با این سیستم، هم فریلنسر از پرداختی وجه اطمینان دارد و هم کارفرما یا خریدار از انجام شدن خدمت خریداری شده مطمئن است.

 

در صورت اختلاف بین خریدار و فروشنده چه اتفاقی می افتد؟

همانند هر کسب و کاری، ممکن است بین خریدار و فروشنده، اختلافاتی بر سر کیفیت یا زمان تحویلی پروژه (خدمت) رخ دهد. در این صورت طرفین می‌توانند مراتب را به صورت تیکت به بخش داوری کارلنسر اطلاع دهند تا تیم داوری، با بررسی ادعای طرفین، همه یا بخشی از مبلغ پروژه را برای طرفین آزاد کند. این مورد هم، یکی از مزایای کار کردن با کارلنسر به جای کار کردن مستقیم است.

در نهایت…

کارلنسر با داشتن ده ها هزار کاربر فعال در سایت، یکی از بزرگ ترین سایت‌های حوزه فریلنسینگ، دورکاری و خرید و فروش خدمت به شمار می‌رود. تمامی افراد جویای کار و کسب درآمد، با هر مهارتی که دارند، می‌توانند در سایت به طور کاملا رایگان ثبت نام کرده و خدمات خود را در هر زمان و مکانی (حتی بدون خارج شدن از منزل) در قالب پکیج های مختلف تعریف کرده و بفروشند. از خدماتی که در کارلنسر می‌توان در کارلنسر تعریف کرد، می‌توان به تایپ، ترجمه، تولید محتوا، ادیت عکس و فیلم، طراحی گرافیک، سئو، دیجیتال مارکتینگ، دستیار مجازی، آهنگسازی، گویندگی، برنامه نویسی، طراحی سایت، نرم افزار و اپلیکیشن، حسابداری، طراحی سه بعدی، معماری و… نام برد.

 

خریداران نیز می‌توانند صدها خدمت را جست و جو کرده، نمونه کارها و نظرات سایر خریداران را خوانده، با فروشندگان در صورت نیاز گفت و گو کنند و خدمت خود را از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر سفارش دهند و خروجی نهایی را با اطمینان کامل تحویل بگیرند.

 

لطفا نظر خود را در این مورد سرویس جدید کارلنسر بنویسید.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم