برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

نکاتی که برای ارسال بسته با اسنپ‌باکس باید بدانیم

اسنپ‌باکس یک راه‌حل تحویل آسان و فوری است که به ما امکان می‌دهد بسته‌های خود از جمله هدیه‌ای برای تولد یک دوست، کالایی که آنلاین فروخته‌ایم یا هر بسته‌ی دیگری را ارسال کنیم. این روزها که به دلیل همه‌گیری کرونا بهتر است تا حد امکان در خانه بمانیم، اسنپ‌باکس در کوتاه‌ترین زمان تمام بسته‌های ما را ارسال می‌کند. در این مسیر، آماده‌ کردن بسته سخت‌ترین کار ما خواهد بود. اما ارسال بار با اسنپ‌باکس مقرراتی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم:

 

۱- ارسال بسته فقط با سرویس باکس

طبق قوانین اسنپ، ارسال بسته فقط از طریق سرویس باکس مجاز است و نباید برای جابه‌جایی بسته از سرویس خودرو استفاده کنیم. دلیل این امر، به تفاوت نوع قرارداد کاربران راننده در سرویس جابه‌جایی مسافر با سرویس ارسال مرسوله برمی‌گردد. پس اگر بار خود را با سرویس مخصوص جابه‌جایی مسافر ارسال کنیم و نیاز به پشتیبانی داشته باشیم اسنپ به دلیل تفاوت‌های قراردادش با رانندگان در این دو سرویس نمی‌تواند به‌خوبی از ما پشتیبانی کند. 

هرچند می‌توانیم در داخل سرویس خودرو نیز بعد از تعیین مقصد و مبدا، گزینه‌ی پیک را انتخاب کنیم ولی در این حالت به امکانات بسیار کمتری دسترسی داریم. به عنوان مثال فعال کردن گزینه‌ی برگشت یا انتخاب مقصد دوم و سوم و همچنین انتخاب نوع موتور (پیک ارسال سریع یا باکس پلاس) امکان‌پذیر نیست. بنابراین برای ارسال بسته، بهترین راه ورود به سوپراپ اسنپ و انتخاب سرویس باکس است. 

در بیشتر مواقع با انتخاب سرویس باکس، موتور درخواست ما را می‌پذیرد، ولی در شرایطی که تقاضا زیاد می‌شود اسنپ از رانندگان ناوگان خودرو نیز برای جابه‌جایی بسته‌های ما استفاده می‌کند. این سرویس «کارباکس» نام دارد و فعلا از سوی اسنپ به عنوان راهکار کمکی در کنار موتور به کار برده می‌شود.

 

 

۲- وزن و ابعاد بسته چگونه باشد؟

موتورهای اسنپ‌باکس در جابه‌جایی بار محدودیت وزن و ابعاد دارند. این موتورها می‌توانند بسته‌هایی تا سقف ۲۵ کیلوگرم را در شهر جابه‌جا کنند. همچنین ابعاد بسته‌ی ارسالی نباید از ۴۵*۴۵*۴۵ بیشتر باشد. 

 

۳- برای ارسال بارهای آسیپ‌پذیر چه مواردی را رعایت کنیم؟

مرسوله‌ی خود را حتما پیش از درخواست اسنپ‌باکس بسته‌بندی کنیم. اگر محتویات بسته شکستنی است، آن را در پوششی مثل نایلون حباب‌دار بپیچیم و بعد در یک جعبه‌ی سبک قرار دهیم. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین جابه‌جایی خیلی مهم است که در جعبه یا بسته‌ را محکم ببندیم. اگر قصد داریم با اسنپ‌باکس کیک ارسال کنیم، باید این ریسک را بپذیریم که سالم رسیدن کیک در خیابان‌های شلوغ و پر دست‌انداز کار دشواری است. پس قبل از ارسال به‌خوبی آن را بسته‌بندی کنیم. 

همچنین برای ارسال کالاهای شکستنی یا کیک حتما در همان صفحه‌ی اول سوپر اپ اسنپ وارد سرویس باکس شویم و از آنجا درخواست باکس پلاس (با جعبه) را ثبت کنیم تا بسته‌ی ما با باکس‌های مخصوص ارسال شود. در ضمن پیش از شروع سفر به راننده‌ی اسنپ‌باکس اطلاع دهیم که مرسوله‌ی ما چیست تا او با احتیاط بیشتری آن را به مقصد برساند.

 

۴- منظور از کالای قیمتی چیست؟

اسنپ‌باکس از حمل اسنادی مثل چک، سفته، پول نقد، طلا، اوراق بهادار و اشیاء قیمتی معذور است و در صورت ارسال، مسئولیت هر نوع خسارت احتمالی به عهده خودمان خواهد بود. همچنین مرسولات با ارزش بیش از ۵میلیون تومان را با اسنپ‌باکس جابه‌جا نکنیم.

 

۵- ارسال مرسوله‌‌های خلاف قانون ممنوع است

اسنپ‌باکس از حمل مرسولات ممنوعه و همینطور مواد محترقه و مایعات و جامدات آتش‌زا معذور است و مسئولیت حقوقی و جزایی چنین مرسولاتی به عهده‌ی فرد ارسال‌کننده است.

 

۶- مشخصات گیرنده را کامل بنویسیم

حتما مشخصات گیرنده از جمله نام و آدرس او را با دقت و کامل در اپلیکیشن اسنپ وارد کنیم. اگر گیرنده به هر دلیلی مرسوله‌ی ما را تحویل نگیرد، راننده‌ی اسنپ‌باکس بسته را به فرستنده برمی‌گرداند. اگر می‌خواهیم بسته به دست شخص خاصی برسد، نام و نام خانوادگی فرد گیرنده را هنگام درخواست اسنپ‌باکس، در اپلیکیشن ثبت کنیم و از راننده بخواهیم در محل، بسته را به شخص مورد نظر تحویل دهد.

 

۷- چه کسی باید هزینه را پرداخت کند؟

برای پرداخت هزینه‌ی ارسال بسته با اسنپ‌باکس، دو شیوه‌ی آنلاین و نقدی از سوی گیرنده یا فرستنده وجود دارد. از آنجا که حین سفر نمی‌توانیم نوع پرداخت را تغییر دهیم، در صورتی‌که ‌می‌خواهیم پرداخت آنلاین انجام شود، حتما پیش از ثبت درخواست حساب خود را شارژ کنیم. اگر قرار است گیرنده هزینه را به صورت نقدی پرداخت کند، از قبل او را در جریان بگذاریم.

 

۸- آیا امکان ثبت سفر همزمان وجود دارد؟

از مزایای اسنپ‌باکس می‌توان به امکان درخواست چند سفر همزمان و همچنین سرویس‌های چند مقصده (تا ۴ مقصد) اشاره کرد. کاربران عادی اسنپ‌باکس می‌توانند ۴ سفر همزمان و مشتریان وفادار می‌‌توانند ۱۵ سفر همزمان را ثبت کنند. 

 

۹- سرویس فروش کالا چیست؟

قابلیت «فروش کالا» در اسنپ‌باکس سرویس جدیدی است که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از آن برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند. با استفاده از این سرویس، فروشندگان می‌توانند کالای مورد نظر را پیش از دریافت هزینه، برای خریدار ارسال کنند و مشتری پس از دریافت کالا هزینه را پرداخت کند. همچنین کالای فروخته شده توسط ناوگان اسنپ‌باکس تنها پس از حصول اطمینان از پرداخت آنلاین هزینه‌ی کالا به خریدار تحویل داده می‎شود. هزینه‌ی محصول فروخته شده (پرداخت شده توسط مشتری) روز کاری بعد به حساب بانکی فروشنده واریز خواهد شد.

برای استفاده از این سرویس باید فرایند ثبت سفارش را تا صفحه جزئیات مقصد طبق روال معمول پیش ببرید. در این صفحه گزینه‌‌ی «فروش کالا» را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید فروشگاه خود را به اسنپ‌باکس معرفی کنید. نکته‌ی مهم این است که شما فقط یک بار فروشگاه را در اسنپ‌باکس تعریف می‌کنید و برای سفارش‌های بعدی نیازی به انجام مجدد این کار نیست. برای اطلاع از جزئیات سرویس «فروش کالا» به این لینک مراجعه کنید.

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی