ایرانسل با ۵G به تحول در صنعت گیم ایران کمک می‌کند

در نشست تخصصی و هم‌اندیشی فعالان صنعت گیم به میزبانی ایرانسل، ظرفیت‌های شبکۀ ۵G ایرانسل در توسعۀ صنعت گیم ایران تشریح شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، نشست هم‌اندیشی و تخصصی فعالان صنعت گیم به همراه مراسم رونمایی از کتاب صنعت گیم، صبح امروز چهارشنبه ۵ خرداد، با حضور سید محمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل، کیوان جعفری بنیان‌گذار نارین گیمز، احسان کنگرانی مدیر پارتنرشیپ کافه بازار، محمد زهتابی مدیرعامل استودیو پاییزان، حسین مزروعی مدیرعامل آواگیمز، حسن مهدی‌اصل مدیرعامل سورناگیمز، مصطفی احمدی مدیر اجرایی آپارات، امین شهیدی مدیر استودیو بلک کیوب گیمز، محمد حسین‌پور مدیرعامل مگنت و ندا جعفری مدیر دبیرخانه کتاب صنعت گیم، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار و به صورت مستقیم از لنز ایرانسل پخش شد.
در این رویداد که با رویکرد هم‌افزایی برای رشد سریع صنعت گیم به میزبانی ایرانسل برگزار شد، مباحثی از سوی فعالان صنعت گیم به منظور شناسایی و توسعه فرصت‌های صنعت و بررسی برنامه‌های آتی اعضای تأثیرگذار صنعت، مطرح و در ادامه نیز از کتاب صنعت گیم ایران رونمایی شد.

 

در ابتدای این مراسم، مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل، با شرح وضعیت فعلی صنعت گیم در ایران و جهان گفت: آمارها نشان می‌دهد که با شیوع ویروس کرونا، رشد ۲۰ درصدی در صنعت گیم در حوزه بین‌الملل رخ داده و در ایران نیز طبق گزارش کافه بازار، درآمد بازی‌های موبایلی بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از طرفی با توجه به جمعیت جوان کشور که حدود ۳۰ میلیون گیمر در آن وجود دارد، به نظر می‌آید صنعت گیم داخلی از این پتانسیل بزرگ، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. درنتیجه جای کار بسیاری در این صنعت وجود دارد، از جمله طراحی  و توسعۀ بازی‌ها، تعیین مدل‌های درآمدی، مشوق‌هایی که دولت می‌تواند در نظر بگیرد، گسترش مراکز تخصصی رشد و شتابدهی توسعۀ بازی و … .

 

وی در ادامه با توضیح زیرساخت‌های ایرانسل برای توسعۀ صنعت گیم گفت: ما به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، علاقه داریم تا در این حوزه ورود کرده و تا جایی که امکان دارد از صنعت گیم ایران حمایت کنیم. شاید ایرانسل تا کنون تخصص  و امکان نقش‌آفرینی در صنعت گیم را نداشته است، اما به عنوان یک توانمندساز می‌توانیم در این صنعت حضور داشته باشیم. ما زیرساخت بزرگی داریم که در اقصی‌نقاط کشور گسترش پیدا کرده است و جامعه جوانی از سرویس‌های ما استفاده می‌کنند. در حال حاضر ایرانسل حدود چهل میلیون کاربر اینترنت پرسرعت همراه دارد که عمدۀ آن‌ها زیر چهل سال هستند. با توجه به اینکه این افراد جامعۀ مخاطب صنعت گیم هستند، می‌توانیم با فعالان این صنعت همکاری کرده و پیام‌شان را به آن‌ها برسانیم.

 

معاون دیجیتال ایرانسل در توضیح اقدام‌ها و کمک‌های قابل اجرا از سوی ایرانسل برای شکل‌گیری هرچه بیشتر صنعت گیم اضافه کرد: جامعه در حال حرکت به سمت تغییر تکنولوژی است و به سمت ۵G رفتن تأثیر بسیار زیادی در رشد صنعت گیم خواهد گذاشت. اصلی‌ترین ویژگی نسل پنج تلفن‌همراه، سرعت بالا و پینگ به شدت کمتر نسبت به تکنولوژی‌های کنونی موبایل است که برای بازی‌های آنلاین مهمترین فاکتور به حساب می‌آید. از سوی دیگر مشکل اپراتور در توسعۀ ۵G، موارد کاربردی (use case) است. یکی از مهمترین این کاربردها، بازی‌های آنلاین است و هر چه بیشتر تولید شود، انگیزه بیشتری خواهیم داشت تا در این حوزه ورود کنیم. از آنجایی که به احتمال زیاد ۵G در ابتدای مسیر به صورت نقطه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پوشش سراسری نخواهد داشت، در این زمان، تعامل اپراتور با بازی‌سازها باید بیشتر شود و این از مواردی است که ما با صنعت گیم اتصال پیدا خواهیم کرد. تقاضای ایرانسل از فعالین حوزه گیم این است که موارد کاربری را که می‌تواند با کمک نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در صنعت گیم تحول ایجاد کند، به ما معرفی کنند.

 

او در ادامه دربارۀ علاقه‌مندی گروه MTN برای سرمایه‌گذاری در حوزۀ بازی نیز گفت: گروه MTN از قبل در این زمینه ورود کرده و با توجه به اینکه آن‌ها به بازارهای بین‌المللی دسترسی دارند، طبیعی است که بازار متفاوت‌تری را نسبت به بازار ایران داشته باشند. با این‌حال این علاقه‌مندی وجود دارد تا درصورت وجود توانمندی، از ایران، محصولات، سرویس‌‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را به آن‌ها ارائه دهیم. از طرفی بازار ایران، نسبت به بازارهای بعضی کشورهای آفریقایی پیشرفته‌تر است. ما حداقل در حوزۀ کاربری اینترنت و سرویس‌های دیجیتال، با وجود همۀ مشکلات، نسبت به آن‌ها جلوتر هستیم و همیشه یک روند انتقال تجربه و دانش بین ایرانسل و MTN وجود دارد. گروه MTN، نه تنها در حوزۀ گیم، بلکه در توسعۀ سایر سرویس‌های دیجیتال نیز از هرگونه همکاری استقبال می‌کند.

 

در پایان این مراسم نیز از کتاب صنعت گیم ایران که توسط شرکت نارین گیمز و با همکاری فعالان این صنعت تهیه شده است، رونمایی شد و علاقه‌مندان از طریق پخش زندۀ تلویزیون اینترنتی لنز در جریان آن قرار گرفتند.

link

مطالب مرتبط

تپسی

تپسی در اسفند ۱۴۰۲ رکورد درآمد ماهانه خود را شکست

گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته و رکورد درآمد ماهانه خود را شکسته است. درآمد
گزارش عملکرد منتشر شده‌ی تپسی در کدال بیانگر این است که این شرکت در اسفند ماه…
آپارات

قطع همکاری سینما کوروش با سینماتیکت

پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین پردیس سینمایی ایران معرفی کرده است، اعلام کرد فروش بلیت خود از طریق پلتفرم
پردیس سینمایی کوروش که در مجتمع تجاری کوروش قرار دارد و خود را پرفروش‌ترین و بزرگترین…
دیجی‌پیرمزارزها و فین‌تک

گزارش ۲۰۲۳ دیجی‌پی منتشر شد

دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) است. دیجی‌پی در این گزارش اعلام کرده در سال
دیجی‌پی چهارمین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی دی ۱۴۰۱…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از برخورد با پلتفرم‌های سفر تا تغییر در هیات‌مدیره تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۳۷ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم